دست پر دهیار سعادت آباد از خدمات شورای روستا که به همت خیرین انجام شد

  • شناسه خبر: 158604
دست پر دهیار سعادت آباد از خدمات شورای روستا که به همت خیرین انجام شد

دهیار روستای سعادت از فعالیتهای شورای روستا که به همت خیرین صورت گرفته است ، می گوید.

خانه » آخرین اخبار » دست پر دهیار سعادت آباد از خدمات شورای روستا که به همت خیرین انجام شد

به گزارش خانه خشتی ؛ در پی انتشار مطلبی در خصوص جمع نشدن زباله ها و بی توجهی مسئولین در روستای سعادت آباد رفسنجان به سراغ دهیار و شورای این روستا رفتیم و مشکل را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم .
شیرازی دهیار این منطقه در گفتگو با خانه خشتی اظهار داشت :به علت خرابی ماشین زباله ما تنها یک روز نتوانستیم زباله ها را جمع آوری کنیم در حال حاضر مشکل ماشین حل شده و زباله‌ها جمع آوری شده است.
وی بیان داشت : اگر فرهنگ زباله گذاشتن سر وقت، در مردم نهادینه می شد دچار چنین مشکلاتی نبودیم .


دهیار منطقه سعادت آباد گفت :طبق نظرسنجی از مردم در خصوص جمع آوری زباله ها توسط خانه بهداشت در یکسال گذشته از ۱۰۹ نفرتنها ۷ نفر ناراضی بودند .
وی افزود : ماشین زباله اول صبح تمام زباله ها را جمع آوری کرده است ولی مردم این روستا در ساعت نامشخصی دوباره زباله های خود را بیرون می گذارند .
شیرازی تصریح کرد :یکی از دلایل این امر این است که بیشتر ساکنان این منطقه خانه های خود را به افاغنه اجاره می دهند و برخی از آنها فرهنگ شهر نشینی و روستانشینی را رعایت نمیکنند و هر ساعتی که می شود زباله را بیرون از خانه می گذارند ما از معدود روستاهایی هستیم که سه نوبت در هفته زباله های روستا را جمع آوری می کنیم .
دهیار روستای سعادت آباد گفت : از جمعیت ۲۹۰۰ نفری این روستا قریب ۷۰۰ افغانی در این روستا زندگی می کنند.
وی اذعان داشت :متاسفانه برخی از مشکل ما از افاغنه ها است و این مشکل را با مسئولین بالاتر در میان گذاشتیم متاسفانه جوابی دریافت نکردیم .


محمدعلی غلامی رئیس شورای سعادت آباد هم در گفتگو با خانه خشتی با بیان اینکه مرکز بهداشت شهید امیری با مشارکت خیر و مرکز بهداشت رفسنجان سالیان قبل ساخته شده ، افزود:  داروخانه دو سال است که در روستا دایر شده است و در حال حاضر با مشارکت خیر ومرکزمعاونت بهداشتی شهرستان رفسنجان ۶۰درصد کار ساخت مرکز خدمات درمانی روستایی سعادت آباد با متراژ۴۰۰متر مربع درحال ساخت است که این روستا به عنوان مرکزیت در نظر گرفته شده است که مردم روستاهای ناصریه ، محمد آباد میثم ، عبدالله آباد ، کریم آباد اولیا و علی آباد انقلاب می توانند از خدمات این مرکز در آینده نزدیک بهره مند شوند .
وی در خصوص جمع آوری زباله ها افزود :به خاطر گستردگی و مهاجرت پذیری روستا از پمپ بنزین شاه حسینی تا انتهای کوچه شهید یوسفی تا اول علی آباد هفته ای سه روز (شنبه ،دوشنبه ،چهارشنبه )زباله ها جمع آوری می شود.
وی در پاسخ سوال اینکه سعادت آباد جزو شهر است بیان داشت :فقط قسمتی از روستا درطرح تفضیلی واقع شده که شامل بافت قدیم سعادت آباد است تقابل از مجموعه ورزشی می باشد که طی پیگیری های انجام شده درسالهای گذشته با همکاری فرمانداری ، بخشداری وشهرداری وبرگزاری جلسات متعدد قرار بر این شده در حال حاضر که طرح جامع شهر درحال بازنگری میباشد این قسمت با موافقت مشاور طرح به روستا واگذار گردد.
غلامی افزود: در محدوده ای که درحال حاضر جزو طرح تفضیلی شهر است شهرداری طی سالیان گذشته متاسفانه هیچ گونه خدماتی ارائه نداده و هر گونه خدماتی را ارائه شده توسط دهیاری بوده که از این نظربه حق مردم سعادت آباد ظلم شده است.
وی بیان داشت :مدرسه شهید یوسفی( نیمه دولتی) که به بخش خصوصی واگذار شده است ۵ سال پیش در معرض تعطیلی بوده است که با کمک خیرین ، شورای و دهیاری سعادت آباد آماده فعالیت است دانش آموزان این مدرسه از ۵۰ به ۱۰۰ نفر افزیش یافته اند .

غلامی خاطر نشان کرد:  طی یکسال گذشته ۱۵۰۰۰متر مربع زیر سازی و آسفالت و ۱۷۰۰متر جدول گذاری اجرا گردید و اقدام به ساخت زمین چمن مصنوعی که ۷۰درصد کار آن توسط جذب بودجه از خیرین صورت گرفته انجام شده و فونداسیون سالن چند منظوره ورزشی به متراژ۱۲۰۰متر مربع نیز اجرا گردیده است، همچنین بوستان اندیشه نیز با متراژ ۲۷۰۰متر مربع نیز احداث گردیده است.

عکس از مهدی محمودی مقدم

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان