سرپرست دانشگاه ولی عصر رفسنجان مطرح کرد :

همدلی و هم فکری در دانشگاه ولیعصر استمرار می یابد

  • شناسه خبر: 158600
همدلی و هم فکری در دانشگاه ولیعصر استمرار می یابد

سرپرست دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت: همدلی و همفکری بین همه ارکان های دانشگاه وجود دارد و ما این همکاری را استمرار خواهیم داد .

خانه » آخرین اخبار » همدلی و هم فکری در دانشگاه ولیعصر استمرار می یابد

به گزارش خانه خشتی ، حسن رنجبر عسکری در جلسه معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه ولی عصر رفسنجان به برنامه محور بودن فعالیتهای دانشگاه و استمرار برنامه های قبلی را از فعالیتهای خود در دوره جدید عنوان کرد و اظهار داشت : استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه مانند حضور هیات علمی و دانشجویان که سرمایه های دانشگاه هستند در توسعه دانشگاه را در دستور کار خواهیم داشت .

رنجبر عسکری تصریح کرد :استفاده از پتانسیل های منطقه و ارتقای دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و جامعه محور بودن از اولویت های کاری ماست .

وی افزود :چهاررکن اساسی برای پیشرفت هر سازمان وجود دارد، ساختار مدیریت ،برنامه راهبردی ،همدلی و همکاری دانشگاهی و تعامل سازنده با جامعه که این چهار رکن برای پیشرفت دانشگاه لازم است .

رنجبر عسکری خاطرنشان کرد :ساختار دانشگاهی ،ساختاری است که همه اعضای دانشگاه به توسعه دانشگاه کمک خواهند کرد بحث ارزیابی درونی از جمله برنامه هایی است که باید انجام شود شرایط دانشگاه ،جامعه ،ظرفیت خالی و تعداد فارغ التحصیلان مشخص است اگر گروها به فکر نقاط ضعف و قوت خود نباشند پیشرفت نخواهیم کرد آنها باید به سمت ارزیابی درونی گرایش پیدا کنند .

وی گفت :ارزیابی درونی فرایند تهیه و تعیین داده ها در واحد آموزشی به منظور قضاوت و تصمیم گیری جهت بهبود کیفیت و اصلاح ضعف ها از طریق مشارکت است .

سرپرست دانشگاه ولی عصر رفسنجان اذعان داشت :ارزیابی درونی باید با جدیت بیشتری دنبال شود برنامه راهبردی ویژه ای برای دانشگاه در دستور کار دادیم .

وی ادامه داد :برنامه رهبردی ما از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۴ که شامل چهار پایه  شامل ارزشها ،ماموریت ،چشم انداز و اهداف می باشد که ما ارزشهای دانشگاه ولی عصر را استخراج کردیم و آنچه که برای ما مهم است مسئولیت پذیری در قبال جامعه است .

رنجبر عسکری گفت :دانشگاه ولی عصر رفسنجان جزو دانشگاهایی است که قدمهای ارزشمندی در زمینه کارآفرینی برداشته است و این دانشگاه اولین دانشگاه در استان کرمان است که مجوز مرکز رشد را مستقیما از وزراتخانه دریافت نموده است .

وی بیان داشت :در این مدت زمانی که مرکز رشد تاسیس شده تاکنون توانستیم ۵۳ شرکت را ثبت کنیم که ۵ شرکت از این شرکتها دانش بنیان هستند و همچنین مرکز رشد کارآفرین فعال شده که یک و نیم درصد بودجه اختصاصی به این مرکز اختصاص داده شده است .

سرپرست دانشگاه ولی عصر رفسنجان اذعان داشت :صندوق حمایت از پژوهشگران  در درون دانشگاه در راستای توسعه نسل سوم ایجاد شده است ، قریب ۱۵ درصد سهام این صندوق در اختیار دانشگاست .

وی بیان داشت :با توجه به سیر صعودی دانشگاه امیدواریم این دانشگاه به رتبه ۱۰۰ دانشگاه برجسته جهان اسلام و یکی از ۲هزار دانشگاه های سطح جهان باشد .

رنجبر عسکری خاطرنشان کرد :برنامه جهت تغییر رشته های دانشگاه به وسع نیاز جامعه در دستور کار داریم یکی از برنامه های ما این است که به صورت آنلاین فعالیتهای هر معاونتی که در دانشگاه وجود دارد ببینیم و این کاربه روند اقدامات اجرایی کمک خواهد کرد .

وی همدلی و همکاری درون سازی را یکی از پارامترهای پیشرفت دانشگاه دانست و گفت :همدلی و همفکری بین همه ارکان های دانشگاه وجود دارد و ما این همکاری را استمرار خواهیم داد .

سرپرست دانشگاه ولی عصر رفسنجان از ارتباط خوب بین مجتمع مس سرچشمه و دانشگاه خبر داد و افزود :همکاری مشترکی بین مس سرچشمه با طرح های تحقیقاتی دارد از جمله این  طرح ها وجود چاه های آبی است که نمیدانیم چه عناصری در آن وجود دارد با اجرای این طرح عناصر موجود در چاه های آب شناسایی و در اختیار کشاورز قرار می گیرد .

وی تاکید داشت :همکاری با کارگروه اقتصاد مقاومتی از جمله بستن قرارداد با طرح زعفران و همکاری با اولین مرکز شتاب دهنده صنعتی در استان جنوب شرق ،بحث معین اقتصادی قرار دادن خنامان که ۳.۵ هکتار زمین های خنامان به کشت زعفران اختصاص داده شده است و امسال اولین محصول آن برداشت شده است از فعالیتهای ارزنده این دانشگاست.

رنجبرعسکری به مدیریت سبز دانشگاه اشاره داشت و یادآور شد :تابش انرژی خورشیدی بیشترین میزان تابش در شهرستان دارد که باید از این پروژه حداکثر استفاده بکنیم و این دانشگاه در زمینه مدیرت سبز از جمله دانشگاه های برتر کشور است .

 

 

برچسب ها:
سرپرست دانشگاه ولیعصر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان