انتظار تقویت زیرساخت‌ها از دولت فعلا نیست

  • شناسه خبر: 158598
انتظار تقویت زیرساخت‌ها از دولت فعلا نیست

نماینده وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری گفت : سالهایی که در پیش داریم سالی نیست که دولت برای دانشگاه ها بتواند کاری کند ،  انتظار تقویت زیرساختها فعلا امکان پذیر نیست.

خانه » رفسنجان » انتظار تقویت زیرساخت‌ها از دولت فعلا نیست

به گزارش خانه خشتی ، دکتر امید رئیس دانشگاههای علمی و کاربردی کشور در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با تکریم و ابراز رضایت از خدمات ارزنده دکتر دهقان اظهار داشت :حضور دکتر رنجبر عسکری به عنوان حامی دکتر دهقان خدمات و فعالیتهای ایشان را ادامه خواهند داد .

وی بیان داشت : حضور دکتر فدایی و در کنار ایشان اساتید فرهیخته ای همچون دکتر دهقان برای استان کرمان شرایط خاصی را ایجاد کرده است .

امید تصریح کرد :رشد رفسنجان در این چهل سال وهمچنین دانشگاه این شهرستان در بین دانشگاه های سراسر کشور بی نظیر است ،در دانشگاه های هم سن و سال دانشگاه ولی عصر رفسنجان ،این دانشگاه هم به لحاظ زیرساختها ،اعضای هیات علمی و اتفاقات خوبی که برای جامعه رقم زده است پیشتاز است این موفقیت مرهون زحمات کسانی است که روز اول خشت این دانشگاه را گذاشتند .

وی به ویژگی اصلی این دانشگاه که همان حضور خیرین است اشاره کرد و افزود :حضور خیرین رمز موفقیت این دانشگاه بوده است ،سالهایی که در پیش داریم سالی نیست که دولت برای دانشگاه ها بتواند کاری کند اینکه بتوانید با توان خود و خیرین بتوانید دانشگاه را اداره کنید این خودش نوعی هنر است .

نماینده وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری گفت : انتظار تقویت زیرساختها فعلا امکان پذیر نیست آنچه که رمز ایجاد و توسعه دانشگاه بوده است میتواند رمز استمرار ،استقرار و توسعه باشد که با همت خیرین این مهم امکان پذیر می شود .

وی اذعان داشت :انتظار می رود که در حوزه خیرین اقدامات ویژه انجام شود قطعا این دانشگاه نیازمند آن است که پیشتازی خودش را در بین سایر دانشگاه های دیگر نشان دهد چراکه در بین دانشگاه های سی ساله کشور، این دانشگاه پیشتاز است .

امید یادآور شد :ارتباط با جامعه از دیگر موفقیت های این دانشگاه است این دانشگاه دانشگاهی جامع است که  از همه مسائل اجتماعی میتواند در حوزه دسته های انتظامی و امنیتی و در حوزه کشاورزی موفق باشد ولی آینده خطرناکی در حوزه کشاورزی در کمین این شهرستان است .

وی ادامه داد :اگر به داد شهرستان نرسید آینده بدی در خصوص آب های زیرزمینی و کشت پسته وجود خواهد داشت .

نماینده وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری بیان داشت :مدیرت سبز از جمله اقدامات خوبی این دانشگاست و می تواند الگویی برای شهر و مردم باشد .

وی خاطرنشان کرد :انتقال آب به استان کرمان خوب است ولی با درگیرها و حساسیت های سیاسی که اتفاق افتاده است بسیار پر هزینه است باید با کویر همزیستی داشته باشیم و این کار را دانشگاه می تواند انجام دهد  دانشگاه در بحث استفاده از آبهای نامتعارف ،کم آبیاری و استفاده بهینه از آبهای موجود وهمچنین  در بحث صنعت میتواند فعالیتهای ارزنده ای را ارائه دهد .

امید با بیان اینکه وجود ۵۳ شرکت  در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر بی سابقه است این نشان از درست بودن مسیر انتخابی است گفت :  مقدمات ارتباط با جامعه و دستیابی به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین فراهم شده است .

نماینده وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری اذعان داشت :دانشگاه با شرایط ویژه ای که دارد در مسیر رشد و توسعه شهرستان پیشتاز است .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان