رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان مطرح کرد :

ساماندهی ۲۰۰ هیات مذهبی در شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 158463
ساماندهی ۲۰۰ هیات مذهبی در شهرستان رفسنجان

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: ۲۰۰ هیات مذهبی در شهرستان فعالیت دارند و در حال ساماندهی هستند.

خانه » فرهنگی مذهبی » ساماندهی ۲۰۰ هیات مذهبی در شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام سیدمحمود حسینی صبح امروز در مراسم معارفه رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان اظهار داشت :شناساندن خوبیها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدیها و نشان دادن راه گریز از آن اصول مهم اسلام است .

وی بیان داشت :تبلیغ به معنی اطلاع رسانی و با پسوند اسلامی به معنی اطلاع رسانی دینی و ترویج عقاید و احکام اسلامی در بین مردم که نوعی رسالت به شمار می آید محسوب می شود .

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد :تبلیغ به عنوان یک حرفه نیست بلکه نوعی رسالت است و مبلغ باید از خداوند بترسد و آنچه را که می گوید آگاه باشد تا سخنش در دلها بنشیند .مبلغ باید در بیان حق جرات ، جسارت و بر خداوند تکیه داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی اذعان داشت :بنده در سال ۱۳۵۲ از روستای داوران برای تحصیل عازم قم شدم و پدر و پدربزرگم اهل منبر بودند و این عامل باعث شد که بنده به سمت دروس علمیه گرایش پیدا کنم جذب مدرسه علمیه کرمانیهای قم شدم و دروس مقدمات، فقه و اصول اسلامی را در این مدرسه فراگرفتم .

وی افزود :پس از اتمام دروس زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی،حسن زاده ،شیرازی انصاری قسمتی از فلسفه را فرا گرفتم و در بحث تفسیر آیت الله مشکینی و جوادی آملی حضور داشتیم و همزمان با تحصیل به امر تبلیغ هم مشغول بودم .

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد :برای امر تبلیغ به جاهای مختلف سفر کردم و ۶ نوبت به عنوان نیروی تبلیغی قم به جبهه عازم شدم .

وی بیان داشت :در زمان شهادت برادرم ، به عنوان امام جمعه موقت گلبافت و مدرس حوزه علمیه مشغول به فعالیت بودم و در ادامه  ۴ سال به عنوان نماینده طلاب رفسنجان مشغول به فعالیت بودم بعد از آن ۵ سال به عنوان نماینده سازمان تبلیغات در مجتمع مس سرچشمه مشغول شدم .

حجت الاسلام حسینی عنوان داشت :در زمان مرحوم حجت السلام پور محمدی جانشین ایشان در سمت سازمان تبلیغات اسلامی بودم بعد از بازنشستگی ایشان به عنوان مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منصوب شدم .

وی ادامه داد :یکی از فعالیتهای ما احداث سازمان تبلیغات به متراز ۸۰۰ متر مربع در دو طبقه و راه اندازی کتابخانه این سازمان بود و همچنین ساخت ۵ خانه عالم روستایی با کمک خود مردم و حمایت های سازمان و احداث دبیرستان پسرانه صدرا (که خروجی خوبی از این دبیرستان داشته ایم) از دیگر فعالیتهای ما بوده است .

حجت الاسلام حسینی بیان داشت :سامان دادن به هیات های مذهبی از طریق برگزاری ۵ دوره انتخابات شوراهای مذهبی که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هیات مذهبی در حال ساماندهی می باشند ، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی تاکید داشت :برگزاری انتخابات چهار دوره کانون مداحان و امتحان سطح بندی که جمع زیادی از آقایان و بانوان مداح شناسایی شده است .

رئیس سابق سازمان  تبلیغات اسلامی رفسنجان یادآور شد :برگزاری فعالیتهای قرآنی و صدور مجوز برای خانه های قرآنی شهری و روستایی که به بیش از ۴۰ مورد به موسسات قرآنی مجوز صادر کرده ایم .

وی بیان داشت :اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی در دو قالب بلند مدت و کوتاه مدت ،در بخش اعزام بلند مدت در دو عنوان هجرت و مستقر صورت گرفته است قریب ۴۵ روحانی به صورت بلند مدت اعزام داشته ایم .

حجت الاسلام حسینی گفت : سالانه قریب ۲۵۰ مبلغ به طور میانگین در قالب کوتاه مدت به روستاها اعزام شده اند وبنده ۶ سال مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان را هم برعهده داشتم .

وی افزود :بنده مدیریت مراسم پر حجم اعتکاف را هم برعهده داشتیم  که در این سالهای اخیر در بیش از ۱۲ مسجد معتکف داشتیم و قریب ۸ هزار معتکف که اکثرشان جوانان بودند در مراسم اعتکاف حضور داشتند .

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گفت :دبیری ستاد نماز شهرستان از هنگام ورود به سازمان و گسترش فرهنگ نماز و اعزام ائمه جمعه به مدارس و ….از دیگر فعالیتهای ما بوده است .

وی همکاری با رسانه ها از جمله رادیو از دیگر فعالیتهای خود برشمرد و بیان داشت :نزدیک به ۵۰ برنامه  چه به صورت مصاحبه یا موارد دیگر در رادیو رفسنجان ضبط و پخش شده است .

حجت الاسلام حسینی اذعان داشت :همکاری با امام جمعه و گسترش فرهنگ نماز ، ایراد خطبه ها و تدریس حوزوی در حوزه های امام حسین مجتبی (ع) ،سفیران هدایت وتعامل با شهرداری وتعامل با بنیاد شهدا و ده ها برنامه ها دیگر از فعالیتهای دیگر بوده است .

وی در پایان از همسر خود به سبب همکاری در دوران خدمت و مدیران کل فعلی و سابق تشکر نمود .

 

برچسب ها:
اداره سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان ساماندهی معارفه رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان هیات مذهبی هیاتهای مذهبی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان