رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد :

رضایت پدر و مادر سرلوحه کار شهدا بود

  • شناسه خبر: 158402
رضایت پدر و مادر سرلوحه کار شهدا بود

رئیس دادگستری رفسنجان گفت :اگر خاطرات شهدا را خوانده باشیم بین شهدا با رضایت پدر و مادر رابطه ای وجود دارد تعبیر حیات عند رب در قرآن مختص شهداست.

خانه » فرهنگی مذهبی » رضایت پدر و مادر سرلوحه کار شهدا بود

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام مهدی پور محمدی در مراسم گرامیداشت شهید علی پور محمدی که به همت پایگاه مقاومت ولیعصر رفسنجان در مسجد امام خمینی این شهرستان برگزار شد  اظهار داشت :شهید پورمحمدی در سال ۱۳۴۳ در روستای ماهونک به دنیا آمده و در سال ۵۲ به شهر آمدند (در گذشته ماهونک جزو شهر نبود )دبیرستان را در رفسنجان گذراندند و برای آموزش طلبه گی به قم عازم شدند .

وی بیان داشت :سال ۱۳۶۰ شروع طلبیگی ایشان بود و در سن ۲۰ سالگی ازدواج کردند ایشان بسیار بااستعداد و پرتلاش برای فراگیری دروس حوزوی بودند .

پور محمدی تصریح کرد :یکی از عموهای بنده به نام مرحوم حاج حسین پور محمدی لباس روحانیت را می دوختند تعریف می کرد با شهید علی و چند تا از طلبه ها پیش آقا می رفتند حضرت اقا از دقت و حاضر جوابی در دروس حوزوی شهید پور محمدی خوششان آمده بود .

وی افزود :دو سال قبل از شهادتشان ازدواج کردند سال ۶۴ فرزندپسری به نام محمد خداوند به ایشان ارزانی داشت همان سال ۶۴ به عنوان خدمه کاروان به مکه رفتند .

رئیس دادگستری رفسنجان از خصوصیات این شهید گرانقدر گفت :ایشان از گناه به شدت پرهیز می کرد کسی را رنجش نمی داد در اواخر شهادتشان خیلی کم حرف بود از خودنمایی پرهیز داشت .

وی عنوان داشت :در جریانات مبارزات سیاسی از سن ۱۲ سالگی در پخش اعلامیه همراه اخوی های بزرگتر حاج اصغر و حاج اکبر شرکت داشتند .

حجت الاسلام پور محمدی بیان داشت :ایشان در زمان انقلاب عکسهای امام را با شابلون بر روی دیوارها نصب می کردند شهید محمدرضا باقری با ایشان خیلی دوست بودند می گفت وقتی علی ازدواج کرده بود پول نداشت خانه کرایه کند ،برای جبهه رفتن طلبه بسیجی بودند در زمان عملیاتها با ایشان تماس می گرفتند و میرفتند زمانیکه سال ۶۵ مرحله دوم عملیات کربلای پنج بود ۲۵ دیماه ۶۵ به شهادت رسیدند در مرحله اول این عملیات حضور نداشتند .

وی عنوان داشت :در زمان شهادت ایشان ،مرحوم سلطان مرادی تعریف می کردند با علی باهم بودیم علی ظهر خوابید و نیم ساعت بعدش از خواب بیدار شد و گفت من امروز شهید میش,م برایمان تعریف کرد که مادرم را در خواب دیدم به من گفته من از تو راضی هستم و این رضایت مادر را علامت شهادت می دانم .

حجت الاسلام پور محمدی گفت :در سنگر به دنبال ایشان می رفتیم که یک دفعه خمپاره ای امد و به شقیقه علی خورد و به شهادت رسیدند.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد :اگر خاطرات شهدا را خوانده باشیم بین شهدا با رضایت پدر و مادر رابطه ای وجود دارد تعبیر حیات عند رب در قرآن مختص شهداست و به تعبیر شهید مرتضی عابدینی خون سرخ شهدا فلقی است که طلیعه ظهور است ،در زندگی شهید حججی و شهید سید مصطفی موسوی که ۲۰ ساله اش بود رضایت پدر و مادر سرلوحه کارشان است .

وی افزود : امیدواریم همه ما ادامه دهنده راه شهدا باشیم و خداوند به ما توفیق دهد یکی از سربازان امام ولی عصر (عج) در زمان ظهورش باشیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان