وقتی کشاورزان رفسنجانی از سفره های خالیشان می گویند

  • شناسه خبر: 158335
وقتی کشاورزان رفسنجانی از سفره های خالیشان می گویند

مشکلات کشاورزان رفسنجانی در سال جاری که با خشکسالی و کاهش محصول پسته همراه بود، در جلسه شورای اداری این شهرستان مطرح شد.

خانه » اقتصادی » وقتی کشاورزان رفسنجانی از سفره های خالیشان می گویند

به گزارش خانه خشتی ، آقای خانی که روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان به عنوان نماینده کشاورزان حضور یافته بود در این جلسه اظهار داشت:مسئولین شهر به نوبه ی خود کار کرده اند در رابطه با بخش کشاورزی متاسفانه ما از اول سال سه خواسته از مسئولین داشتیم امهال وام ها , وام برای اصلاح باغات و بیمه پایه که هیچکدام تقریبا به نتیجه نرسیده اند.
وی در خصوص امهال وام ها عنوان داشت:امهال وام ها که اقای انارکی کلیدش را در ایران زدند و ۲۰۰۰ میلیارد اختصاص داده شد به کل ایران اما قرار بود این بودجه به ۳ استان اختصاص داده شود استان هایی که خسارت ندیده اند نباید از این بودجه سهم ببرند.
وی افزود:۳۰ درصد باغات پسته کشور در استان کرمان است و ۸۰ درصد پسته در استان کرمان است ما ۱۲۰۰۰ میلیارد خسارت دیدیم این موضوع خواسته ی کشاورزان از مسئولین است ما ۱۰۰ درصد خسارت دیده ایم حداقل سه تا ۴ میلیارد خسارت رفسنجان است.
خانی با اشاره به بحث اصلاح باغات گفت:ابتدا گفتند که برای هر هکتار ۸ میلیون وام میدهیم ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرونده که هرکدام حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان هزینه کرده اند که این پرونده ها به بانک برسد اما کمتر از ۵ درصد پرداخت شده است ما از کجا باید مطالبه کنیم.
وی در خصوص بحث بیمه پایه کشاورزان مطرح کرد:خودشان صندوق بیمه برای ما در نظر گرفته اند و خودشان بیمه کرده اند استان اعلام کرده است که عامل خسارت نوسانات دمایی بوده که بالای ۷۰ درصد بیمه پایه به ما تعلق میگیرد اما گفته اند که صندوق بودجه ندارد در اینجا دولت باید ورود کند اینجا زلزله اقتصادی شده است که باید به ما توجه کنند.
خانی تصریح کرد:ما در آینده هم پسته نداریم و وضع بدتر از این است الان همه ی موتورها خاموش شده است و ما توان پرداخت نفقه های مردم را نداریم رفسنجان فقط نباید به سمت صنعت برود موتور محرک ما باید کشاورزی باشد اگر کشاورزی رفسنجان را نادیده بگیریم قطعا صنعت هم به جایی نمیرسد.
وی مطرح کرد:جلوی ورود کود مرغی را به شهرستان گرفته اند پس کشاورزان با چه چیزی درختان را تامین کنند برای این موضوع راهکاری پیدا کنید تا تاثیری در اینده نداشته باشد.
خانی در پایان عنوان داشت:متاسفانه در شهرستان به کشاورزان توجه نمیشود کشاورزی محور استقلال کشور است و سفره ی اقتصاد را دارد اما سفره های خودشان خالی است.

برچسب ها:
پسته رفسنجان خشکسالی کشاورزان رفسنجانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان