جشن گلریزان ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در رفسنجان برپا شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 158207
جشن گلریزان ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در رفسنجان برپا شد / تصاویر

جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شب میلاد با سعادت حضرت زینب (س) با حضور مسئولین و خیرین در تالار عقیق رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » جشن گلریزان ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در رفسنجان برپا شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، شب گذشته به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور جمعی از مسئولین و خیرین در تالار عقیق رفسنجان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی پور محمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در این مراسم ضمن عرض تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در خصوص تشکیل ستاد دیه اظهار داشت: ستاد دیه کشور از ۲۷ سال پیش تشکیل شده و فلسفه ی وجودی این ستاد آزادی زندانیان با شرایط خاص است که توانایی پرداخت دیه را نداشته باشند.
وی افزود: کسانی مشمول ستاد دیه میشوند که دادگستری و قاضی و مدد کار زندان دیگر نتوانسته کاری برای آن شخص در تخفیف در مجازات و رضایت از شاکی انجام دهد.
پور محمدی هدف برنامه های ستاد دیه کشور را آزادی زندانیان غیر عمدی خواند و خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ در کشور  ۲۵۰ هزار زندانی وجود داشت که ۹۸ درصد از آنها آقا و ۲ درصد از آنها خانم هستند.
وی افزود:  ۲۹ هزار نفر زندانی مشمول ستاد دیه داریم که از این تعداد ۸۶ درصد متاهل هستند.
پور محمدی در پایان عنوان داشت:کسانی که خمس بدهکار هستند یا مبالغی را به عنوان رد مظالم میخواهند بپردازند میتوانند با هماهنگی امام جمعه شهرستان بخشی از این مبلغ را به ستاد دیه شهرستان بدهد و به ازادی زندانیان کمک کنند.

لازم به ذکر است هم اکنون ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندان رفسنجان هستند که برای آزادی آنان ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است و امشب طی این مراسم گلریزان مبلغی از سوی خیرین و مسئولین حاضر جمع آوری شد.

عکس از رضا ساجدی

برچسب ها:
انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان جرائم غیرعمد جشن گلریزان جشن گلریزان در رفسنجان ستاد دیه شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان