نماینده سابق رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی رفسنجان مطرح کرد :

مجسمه شاه نماد یک بت بود

  • شناسه خبر: 158075
مجسمه شاه نماد یک بت بود

نماینده سابق رفسنجان در مجلس گفت: مجسمه شاه نماد یک بت بود که به مناسبت پایین کشیدن مجسمه شاه در رفسنجان میدان موسوم به شاه به ابراهیم نماد بت شکن نامگذاری شد .

خانه » اجتماعی » مجسمه شاه نماد یک بت بود

به گزارش خانه خشتی ؛ دکتر حسین آذین  پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز رفسنجان که در دبستان حکمت شهرستان با حضور مسئولین برگزار شد با اشاره به آیه ای از قران کریم  اظهار داشت :هر جا که پادشاهی بر روی زمین حکومت کرد آنجا را به فساد کشاند در زمان محمدرضا شاه و رضاشاه اتفاقاتی بدی در ایران افتاد و خانواده آنها صاحبان شرکت و سهام دار شرکت های ایرانی بودند .

وی به فلسفه روز رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت :رضا شاه قریب ۲ هزار ۲۱۷ روستا را به نام خود کرده بود علمای زیادی را به شهادت رساند قسمتهای زیادی از ایران را به کشورهای دیگر بخشید .

آذین تصریح کرد:رضاشاه شکنجه های زیادی را به مسلمانان ایران وارد کرد در آن زمان، اسلام آمریکائی در ایران رایج بود شاه و عمالش می خواستند ما وابسته خارج باشیم .

وی افزود :اوضاع نابسامان ایران باعث شد انقلاب توسط علمای اسلام صورت گیرد و سالهای زیادی طول کشید تا انقلاب به پیروزی رسید و در روز ۱۸ دیماه مجمسه شاه به پایین کشیده شد و روز رفسنجان نامگذاری شد .

آذین خاطرنشان کرد :مجسمه شاه نماد یک بت بود که میدان ابراهیم به مناسبت پایین کشیدن مجسمه شاه به نام ابراهیم نامگذاری شد .

وی ادامه داد :ما وارثی انقلابی هستیم که دشمنان زیادی در منطقه دارد و امروز  پادشاهانی مثل عربستان صعودی ،بحرین ،عمارت و قطر وجود دارند که ظلم می کنند امیدواریم با دعای خیر شما بچه ها ،ظلم و فساد این کشورها به پایان برسد .

آذین بیان داشت :امیدواریم با رشد فکری و سیاسی به انقلاب و ولایت فقیه پایبند باشیم .

برچسب ها:
18دیماه بت روز رفسنجان سالروز پایین کشیده شدن مجسمه شاه در رفسنجان مجسمه شاه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • بهار

    چرا بت؟؟؟؟؟ کی در زمان حکومتش اختلال کرد؟؟؟؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان