مبارز دوران انقلاب مطرح کرد:

مردم رفسنجان درک سیاسی بالایی دارند / دشمن بیاید دیگر راست و چپ نمیشناسد

  • شناسه خبر: 157945
مردم رفسنجان درک سیاسی بالایی دارند / دشمن بیاید دیگر راست و چپ نمیشناسد

سید برهان حسینی گفت: شعور و درک سیاسی مهم است که مردم رفسنجان این را دارند و باید مراقبت و روشنگری کرد و به نسل جدید منتقل کرد که نظام و انقلاب ما به این بستگی دارد که ما در این راهی که حرکت کرده ایم مردانه بایستیم و دنباله رو و گوش به فرمان رهبر باشیم

خانه » سیاسی » مردم رفسنجان درک سیاسی بالایی دارند / دشمن بیاید دیگر راست و چپ نمیشناسد

حجت الاسلام سید برهان حسینی در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی با اشاره به حوادث سال ۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در رفسنجان اظهار داشت:دوران انقلاب در رفسنجان دوران پر فراز و نشیبی بود، رفسنجان سابقه مذهبی بسیار دیرینه ای دارد و آن هم بخاطر این است که در این شهر تمام بزرگان و شخصیت های دینی مذهبی، سیاسی و علمی منبر میرفتند و روشنگری میکردند.
وی یکی از ویژگی های مهم انقلاب در رفسنجان را پیشتازی روحانیت برشمرد و گفت:روحانیت با انقلاب و مقلد امام بودند در رفسنجان هیچ مرجع دیگری جز امام مقلد نداشت و اگر هم داشت در اقلیت بودند.

حسینی به حضور روحانیون برجسته قبل از انقلاب در رفسنجان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در رفسنجان منبر می رفتند و بنده یادم هست که قبل از سخنرانی ایشان در مسجد امام رفسنجان قرآن خواندم و آقای حسن روحانی رئیس جمهور فعلی نیز در محل پرورشگاه معین در خیابان امام رفسنجان منبر رفتند.

وی خاطر نشان کرد: مرحوم حاج شیخ محمد هاشمیان که نماینده امام قبل از انقلاب بودند مبارزه میکردند اما مبارزه پنهانی در قالب مبارزه ارباب رعیتی قلمداد میشد با سران قدرتمند آن روز در رفسنجان، مرحوم هاشمیان سیره ای سیاسی و قدرت بزرگی در کوبیدن شاه داشت .

حسینی خاطر نشان کرد: شیخ محمد هاشمیان در نیمه شعبان سال ۵۷ صریح و بی پروا سخنرانی کرد گفت من می خواهم علیه این شاه جلاد، سفاک و خونریز صحبت کنم که با شجاعت می گفتند و من یادم است که وقتی ایشان سخنرانی میکرد همه مردم به طرف درب نگاه میکردند و همان شب محمد حسین انصاری شهید شدند.

این مبارز انقلابی در خصوص واقعه ی ۱۸ دیماه روز پایین کشیده شدن مجسمه ی شاه خائن در میدان ابراهیم رفسنجان عنوان داشت: روز عجیبی بود که نیروهای ساواک میدان را محاصره کرده بودند و خیال میکردند مردم و روحانیون میترسند که جلو بیایند ولی مردم آمدند و در میدان جمع شدند و چون مجسمه سنگین بود یک کامیون آوردند و مجسمه شاه را به پایین کشیدند ابهت و عظمت مردم و جمعیت زیادی که در آن روز جمع شده بودند باعث شد که سربازان حتی نتوانند یک تیر را هم شلیک کنند مهم شکستن هیمنه ی شاه بود که شکست و انقلاب پیروز شد.

وی خاطر نشان کرد:انقلاب و به هم ریختن نظام ساده است اما نگهداری آن مهم است که مردم رفسنجان در نگهداری انقلاب با بسیج و شهیدان قبل و بعد از انقلاب نقش بسیار بزرگی داشتند.
حسینی گفت:مردم شهرستان رفسنجان نسبت به جمعیت شهر از هر نظر جبهه را تامین کردند و تا امروز هم مردم رفسنجان در خط انقلاب و رهبری هستند و از سیاست های کوری که استکبار دنبال  می کند آگاهند به اینکه اینها چیزی جز تبلیغات رسانه ای دشمن نیست و اینکه دشمن چیزی به جز این نمیخواهد که ما نه تنها از انقلاب بلکه از اسلام و مکتب خود دست برداریم.
حسینی تصریح کرد: شعور و درک سیاسی مهم است که مردم رفسنجان این را دارند و باید مراقبت و روشنگری کرد و به نسل جدید منتقل کرد که نظام و انقلاب ما به این بستگی دارد که ما در این راهی که حرکت کرده ایم مردانه بایستیم و دنباله رو و گوش به فرمان رهبر باشیم و جهان را با سیاستی که امروز دارد درک کنیم.
حجت الاسلام حسینی مطرح کرد:دشمن از راه های گوناگون و گاهی در لباس دوست به ما ضربه میزند و امروزه هم جنگ آمریکا برای اعتقادات و زیر بنای انقلاب ما است که میخواهد به ما ضربه بزند اما مردم رفسنجان اعتقاد و شعور سیاسی بالایی دارند و به نسل های بعد منتقل میکنند.
حسینی گفت:به مردم میخواهم بگویم که ما در این راه ثابت قدم باشیم و نگذاریم خون شهدا از بین برود و دنباله رو رهبری و ولایت مدار و متحد باشیم زیرا وقتی دشمن بیاید راست و چپ نمیشناسد و همه را از بین میبرد اگر ما متحد باشیم هیچ قدرتی نمیتواند به ایران و اسلام و انقلاب ضربه بزند.
وی همچنین تصریح کرد:ما قدرتمند ترین کشور منطقه هستیم و این را دشمن میداند به همین خاطر نمیتواند کوچک ترین حرکتی را علیه ما در منطقه انجام دهد چون تمام حرکات امریکا زیر نظر مسئولین و قوای نظامی و رهبری ما رصد میشود مردم هم اگر دنبال رهبری و ولایت باشند همیشه پیروز هستند و بدانند که هیچ کشوری آینده بهتری از ایران ندارد.
حسینی در پایان در خصوص ایستادگی مردم در برابر دشمن عنوان داشت:ایستادگی و جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی تا امروز که ثمر داده است امیدواریم که بعد از این هم ثمر بدهد تا وقتی که دشمنان دست از سر ما بردارند.

برچسب ها:
18دیماه روز رفسنجان سالروز پایین کشیده شدن مجسمه شاه در رفسنجان سید برهان حسینی مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    ... اگر خانه خشتی می خواهد مطالبی را از انقلابیون رفسنجان نقل کند بهتر است از افراد با سابقه انقلابی که اغلب در قید حیات نیستندویا به گروهکها پیوستند چند نفری که هنوز هستند مثل فرزندان آقای پورمحمدی،آقای یاسری،آقای بخشی،آقای محمدرضا ملکی،آقای محمد رحیمی،برادران حسینی،آقای توکلی،آقای نصرالهی،وو....

    محمد

    فقط گاهی در انتخاب کردن دچار اشتباه میشوند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان