در کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان رفسنجان مطرح شد:

همایش دانش آموزان قرآن آموز در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 157909
همایش دانش آموزان قرآن آموز در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در رفسنجان برگزار می شود

ویژه برنامه های قرآنی در ایام الله دهه فجر در شهرستان رفسنجان تدارک دیده شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » همایش دانش آموزان قرآن آموز در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ، کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان رفسنجان روز گذشته با حضور سید محمود حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر این کمیته و جمعی از اعضا در خصوص هماهنگی برنامه های قرآنی ایام الله دهه فجر در این شهرستان، در اداره سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی در این جلسه با تاکید بر ارج نهادن بر فعالیتهای قرآنی در تمامی مراسم و ایام اظهار داشت: قرائت و بها دادن به برنامه های قرآنی مقدمه ای برای عمل به قرآن مجید است، پیروی و عمل به قرآن کریم در این کتاب آسمانی نیز تاکید شده است.

وی با بیان اینکه بهترین تفسیر تفسیر المیزان است تصریح کرد: کشف حقیقت و تفسیر قران همان پرده برداری از حقایق قرآن است، ممکن نیست مگر از اهلش پرسیده شود که همان اهل بیت و روایات است.

حسینی گفت: ایام الله دهه فجر بهانه ی خوبی است تا همه به نوعی احساس وظیفه کنیم و با تعامل قدمی در راستای قرآن برداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: کتاب انقلاب قرآن است ، قرآن کریم نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، امروز هم قرآن باید رهنمون ما باشد و آیات جهاد و مقاومت دستور زندگی ما بشود .

حسینی حضور قاریان مطرح کشوری در شهرستان و اجرای ویژه برنامه های قرآنی در بقاع متبرکه با تولیت اوقاف و امور خیریه و اعزام اعزام کاروان قرآنی شامل قاری، گروه تواشیح، برگزاری مسابقه قرآنی و اهدای جوایز به روستاهای شهرستان را از جمله برنامه های ایام الله دهه فجر در شهرستان رفسنجان برشمرد که با هماهنگی کمیته قرآن شهرستان اجرا میگردد.

پیمان خیرخواه مسئول کانون قران و عترت بسیج نیز در این جلسه دانش اموزان، دنشجویان و طلاب را ظرفیت بزرگی برشمرد که می توان زمینه حضور و فعالیت آنان را در برنامه های قرانی را ایجاد نمود.

سرهنگ شاهرخی فرمانده سپاه رفسنجان نیز با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان و یادواره شهدای شهرستان در بهمن و اسفندماه بیان داشت: تمامی برنامه های استانی در سه ماه پایان سال و پنج سال آینده سمت و سویی شهدایی خواهد داشت تا با عنایت شهدا اثرگذاری ان بیشتر شود .

وی افزود: نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در خصوص آزادی زندانیان، مبلغ قابل توجهی در خصوص تامین جهیزیه و احداث ۲ هزار و ۷۶۵ منزل برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد از سوی ستاد کنگره شهدای استان اختصاص یافته است.

شاهرخی گفت: جوانان به دنبال مصادیق به روزی که دور از دسترس نباشد هستند، سیره شهدا بایستی بدین شکل به جوانان ارائه شود و رسانه ها در انتشار ان نقش مهمی دارند.

وی نمایش سیره ی قرآنی شهدا را به نسل جوان ضروری برشمرد  و گفت: کار فرهنگی هزینه می خواهد ، قبل از هرکاری بایستی زمینه حضور مردم را با اقدامات نوآورانه ایجاد کرد.

کرمی مدیر جامعه القرآن کریم شهرستان رفسنجان از شرکت بیش از ۲ هزار دانش اموز در طرح قرآنی ۱۴۵۲ در شهرستان خبر داد و گفت: همایش قرانی ۱۴۵۲ با حضور این دانش آموزان می تواند از برنامه های قرآنی ایام الله دهه فجر باشد.

دعوت از قاریان مطرح، مسابقات قرآنی، یادواره شهداء، برگزاری جشنواره عکاسی، شب شعر و تئاتر در زمینه قرآن، برپایی کرسی های تلاوت در دانشگاهها از جمله برنامه های مطرح شده در این جلسه بود و رادیو شهری، اوقاف و امور خیریه، مس سرچشمه، بسیج، فرمانداری، سپاه توپخانه، مجمع قاریان شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای کمیته قران اعلام همکاری نمودند.

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان