مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان مطرح کرد :

۹۰ قالی در رفسنجان برای صحن حضرت زهرا (س)بافته شده است

  • شناسه خبر: 157895
۹۰ قالی در رفسنجان برای صحن حضرت زهرا (س)بافته شده است

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت:در سه سال اخیر ۹۰ قالی در رفسنجان برای صحن حضرت زهرا (س)بافته شده است و از مهرماه سال ۹۴ تا امروز بالای یک میلیارد تومان برای بافنده های رفسنجان درآمد داشته است

خانه » رفسنجان » ۹۰ قالی در رفسنجان برای صحن حضرت زهرا (س)بافته شده است

به گزارش خانه خشتی ؛صبح امروز جمعی از خبرنگاران شهرستان رفسنجان از کارگاه قالیبافی عتبات عالیات در روستای همت آباد آگاه رفسنجان بازدید کردند .

مهدی تویسرکانی مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمان در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از آقای فداکار که مقدمه بافت فرش برای حرمین عتبات عالیات را فراهم نموده است اظهار داشت: در راستای کمک به بافنده گان قالی ،راه اندازی این کارگاه ها توسط ستاد عتبات عالیات استان صورت گرفته است .

وی بیان داشت : در استان کرمان ۷۵  دار قالی و در شهرستان رفسنجان  ۲۹ دار قالی در ۷ کارگاه ایجاد شده است .

تویسرکانی تصریح کرد :۱۲ بافنده با ۵ دار قالی در روستای همت آباد آگاه رفسنجان برای صحن حضرت زهرا (س) قالی می بافند .

وی افزود : در ۷ کارگاه قالی که در روستاهای همت آباد ، هرمز آباد، بهجت آباد، رکن آباد ،روان مهران ، شمس آباد و صفائیه برپا شده اند ۹۰ بافنده مشغول به کار هستند .

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمان  عنوان داشت :در سه سال اخیر قریب ۹۰ قالی در رفسنجان بافته و  برای صحن حضرت زهرا (س) فرستاده شده است و از مهرماه سال ۹۴ تا امروز بالای یک میلیارد تومان برای بافنده های رفسنجان درآمد داشته است .

عصمت خلیلی مسئول کارگاه قالیبافی عتبات در روستای همت آباد آگاه هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت :در روستای همت آبادآگاه ۵ دار قالی از ماه بهمن سال ۹۵ برپا شده است و در این کارگاه ۱۲ بافنده مشغول به کار هستند به مدت سه سال است که این کار را شروع کرده اند.

وی بیان داشت :کار بافتن قالی های این کارگاه تا عید نوروز به اتمام می رسد ، زمان اتمام بافت قالی  با توجه به نقشی که دارد بین  ۶ تا ۸ ماه طول می کشد اگر دو نفر باشیم  ۸ ماه   می توانیم آن را تحویل دهیم .

خلیلی گفت : در دو شیفت کاری مشغول به کار هستیم و ماهیانه حقوق دریافت می کنیم .

سکینه صادقی ۴۸ ساله قالیباف که از بچگی قالی می بافته است در گفتگو با خانه خشتی از شغلش می گوید :از اینجا راضی هستم خیلی خوشحالم که برای صحن حضرت زهرا (س) قالی می بافم.

وی در ادامه می گوید :صبحها از ساعت ۶ تا ۱۲ ظهر و عصرها از ساعت ۲ تا ۶ مشغول به کار هستیم و تا کنون یک بار کربلا رفتم و دوست دارم دوباره مشرف بشوم از بانی این کارگاه تشکر می کنیم که چنین کارگاهی را راه اندازی کرده است .

مریم فتاحی قالیباف دیگری از حس لیاقت بافتن قالی برای صحن حضرت زهرا (س) برایمان گفت و ادامه داد :دو سال است که در این کارگاه مشغول به کار هستم و این دومین قالی است که می بافم زمانیکه در خانه بودم فقط کمک مادرم قالی می بافتم قریب دو سال است که به صورت حرفه ای قالی می بافم سه فرزند دارم حقوقی که از اینجا در می آوردم کمک خرجی برای زندگیمان است .

وی از حس شوق دیدار خود برای کربلا و احساس آرامش یافتن در حین قالی بافتن می گوید :خیلی دوست دارم به کربلا بروم ولی هنوز قسمتمان نشده است قالی بافتن را دوست دارم  به انسان حس آرامش می دهد.

فاطمه قالیباف دیگری که از ۱۲ سالگی به قالی بافتن روی آورده است برایمان ازحس قالی بافتن خودش گفت : خیلی خوشحالم که میتوانم قالی های صجن حضرت زهرا(س) را ببافم هم ثواب این دنیا و آخرت را برای خود داشته باشم .

معصومه روشنی ۵۹ ساله مسن ترین قالیباف این کارگاه هم در گفتگو با ما اینچنین می گوید :از ۵ سالگی به قالی بافتن روی آوردم و ۶ تا بچه دارم یکبار به کربلا رفتم دوست دوباره بروم حس خوشحالی دارم که از اینکه میتوانم برای حضرت زهرا (س) کاری انجام بدهم .

گزارش:منیژه نوروزی

 

 

برچسب ها:
بازدید خبرنگاران رفسنجان از کارگاه قالیبافی فرش صحن حضرت زهرا (س) کارگاه قالیبافی همت آباد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان