در جلسه شورای مشورتی نهاد نماز جمعه رفسنجان مطرح شد:

رفسنجان میزبان همایش ائمه جمعه استان می شود

  • شناسه خبر: 157828
رفسنجان میزبان همایش ائمه جمعه استان می شود

امام جمعه رفسنجان گفت : همایش ائمه جمعه استان کرمان با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از مسئولین شهرستان و استان در رفسنجان برگزار می گردد.

خانه » فرهنگی مذهبی » رفسنجان میزبان همایش ائمه جمعه استان می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام عباس رمضانی پور در جلسه شورای مشورتی نهاد نمازجمعه شهرستان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص)بر نمازجمعه تاکید کرد و اظهار داشت :کسیکه به خدا و روز آخرت ایمان داشته باشد واجب است نمازجمعه را به جا آورد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت :نمازجمعه مایه بینایی و بصیرت است در روایات ائمه معصومین هم به این مهم توصیه شده است .

امام جمعه رفسنجان به اتحاد و پیوستگی اشاره داشت و افزود :مراد از اجتماع و پیوستگی، پیروان حق است لو اینکه اندک باشد و مراد از تفرقه ،اجتماع باطل است گرچه تعداد آن زیاد باشد .

وی خاطرنشان کرد : اجتماع پیروان حق مهم است براساس این روایات و آیات قرآن کریم مردم باید پیوستگی زیادی داشته باشند .

رمضانی پور با گرامیداشت یاد و نام مرحوم شیخ محمد هاشمیان امام جمعه اسبق رفسنجان بیان داشت :نیاز امام جمعه رفسنجان است که دفترآبرومندی برای مراجعات مردمی داشته باشد ،نهاد نماز جمعه نهادی مردمی و وابسته به گروه و قشر خاصی نیست .

وی ادامه داد :هدف تقویت انقلاب ، جایگاه ولایت فقیه و ایجاد بصیرت در جامعه است ،باید جوانان را دریابیم که آنها در غفلت و چالش قرار نگیرند .

امام جمعه رفسنجان بیان داشت :ما از پیشنهادات و نقطه نظرات شما در مسائل فرهنگی و مذهبی شهر استفاده خواهیم کرد موقعیت نهاد نمازجمعه به سبکی نبود که برنامه های نهاد مشورتی نمازجمعه را برگزار کنیم ولی از امروز که این دفتر ساخته شد این جلسات را برگزار خواهیم کرد .

رمضانی پور از میربانی رفسنجان برای همایش ائمه جمعه استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از مسئولین شهرستان و استان در رفسنجان برگزار می گردد.

وی اذعان داشت : وضعیت فرهنگی شهر برای اعضای شورای فرهنگی شهر مهم است باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم و در این راستا باید راهکار داده شود تا تاثیر ان را در شهر ببینیم .

رمضانی پور با باین اینکه قریب ۶۰ هزار دانش آموز در شهر وجود دارد گفت :خیل عظیم دانشگاهیان و فرهنگیان زیاد است میتوانیم از نقطه نظرات آنها استفاده کرد و وضعیت فرهنگی شهر را رصد کنیم تا بتوانیم فرهنگی دینی را در شهرستان نهادینه کنیم .

وی به شهرت رفسنجان به مذهبی بودن اشاره کرد و تاکید داشت :ضرورت دارد فرهنگ متناسب با عنوان این شهرستان در شهرمان ایجاد کنیم ،برگزاری و کمک به یادواره های شهدا اهمیت دارد باید به هزاران شهید انقلاب ، دفاع مقدس و…بهاء داده شود .

رمضانی پور یادآور شد :نباید بگوییم که مردم نسبت به یادواره ها بی اهمیت هستند باید در این زمینه برنامه های متنوع داشته باشیم حتی در یادواره های محله ای هم با جمعیت فراوان جوان روبرو هستیم که اصلا جنگ و شهدا را ندیده اند .

وی گفت :چه فرهنگی بهتر از فرهنگ شهادت است که امام راحل و مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند .

امام جمعه رفسنجان افزود :به بحث امر به معروف و نهی از منکر باید توجه شود قریب بالای ۴ هزار نفر جمعیت نمازگزار داریم و اینکه امکان جذب بیشتر داشته باشیم وجود دارد و مصلی میتواند قریب ۷ هزار جمعیت نماز گزار را در خود جای دهد .

وی با بیان اینکه اگر ساختمان اصلی نمازجمعه ساخته شود میتوان بیش از سی هزار جمعیت نمازگزار را جای دهد گفت:ظرفیت سازی برای جذب جوانان شهرستان برای نمازجمعه وجود دارد همه نهادها مرتبط باید همکاری لازم را داشته باشند .

برچسب ها:
ائمه جمعه استان کرمان امام جمعه رفسنجان نماز جمعه شهرستان رفسنجان همایش ائمه جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان