هرچه زنـی بزن مزن طعنه به روزگـار من!

  • شناسه خبر: 15775
هرچه زنـی بزن مزن طعنه به روزگـار من!

به گزارش “خانه خشتی”:روزگار غریبی ست نازنین در حالی که وضعیت نابسامان اقتصادی و گرانیهای طاقت فرسا کمر قشر عظیمی از مردم را خم کرده است ولی گویی عده ای حاضر نیستند دست از چشم و هم چشمیشان بردارند وشده اند آیینه دق برای اکثر مردم . متاسفانه در شهر ما فاصله دارا و ندار […]

خانه » آخرین اخبار » هرچه زنـی بزن مزن طعنه به روزگـار من!

به گزارش “خانه خشتی”:روزگار غریبی ست نازنین در حالی که وضعیت نابسامان اقتصادی و گرانیهای طاقت فرسا کمر قشر عظیمی از مردم را خم کرده است ولی گویی عده ای حاضر نیستند دست از چشم و هم چشمیشان بردارند وشده اند آیینه دق برای اکثر مردم .

متاسفانه در شهر ما فاصله دارا و ندار به اندازه فاصله صفر تا صد است در حالی که عده ای به نان شبشان محتاجند عده ای خرجهای میلیاردی می کنند .ما کار به اینکه از کجا و چگونه بدین اوضاع و احوال رسیده اند نداریم ولی عزیز دل ؛نازنین ؛مه جبین کرامت و لطفت کجا رفته شب عید باستانی ما ایرانیان؛ نوروز است آنهایی که دارند که دارند و آنهایی که با یک حقوق ماهیانه وحتی عده ای که فقط چشمشان به همین چند تومان یارانه است چه باید بکنند من بعنوان یک پدر وقتی فرزندم از داشته های همکلاسیهایش تعریف می کند و توقع دارد برایش تهیه کنم و از بی پولی عاجزم هفت جای کمرم می شکند .

من نمی خواهم گناه نداریم را گردن دیگران بیندازم ولی گویا قدیمیهای ما وقتی می دیدند همسایه شان دستش تنگ است اگر به کمکش نمی رفتند لااقل با او همدلی می کردند وبا آنها هم طوری برخورد می کردند که که باعث سرشکستگی او نزد خانواده اش نشود آن پاکیها؛صداقت ها و با هم بودنها کجا رفته . عده ای در این وانفسای اقتصادی عروسیهای مجلل؛جهیزیه های آنچنانی و ولخرجیهای بیش از حدی را به راه می اندازند که اگر عده ای را عقده ای نکند لا اقل از آینده خود و فرزندانش نگران می کند .

مگر الگوهای دینی ما چگونه زندگی کرده اند مگر در همین زمانه ما افرادی چون آیت الله بهجت؛آیت الله خوشوقت یا بسیاری از آنهایی که ایمان درست و حسابی داشتند چقدر به این دنیا و زیبائیهای آن دلبستگی داشته اند حال که از بین ما رفته اند می بینیم که به همه چیز می اندیشیده اند الا به دنیا دوستی و دل بستن به متامع دنیا .

شماها که دارید! لااقل اگر دستی از کرامت ندارید لااقل باعث دل آزردگی کسانی که با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته اند نشوید ؛روزگار ما را چشم و هم چشمی ها ؛مد گرایی کاذب؛درآمدهای آنچنانی ؛پولهای باد آورده و بسیاری دیگربرایمان سیاه کرده است دیگر زندگی لذتش را از دست داده شده ایم مانند موریانه که دوست داریم هرچه دور و برمان می بینیم بکشیم در لانه خودمان ؛اکثر فروشندگان و مغازه دارانمان محتکر شده اند و نشسته اند ببینند جنسهایی که تلنبار کرده اند چقدر به قیمت شان افزوده می شود همه در حال چرتکه انداختنند.

دلمان از این به تنگ نمی آید که توان خریدمان کم شده است دلمان از این خون است که تعداد پوریای ولی ها؛همت ها؛صیاد شیرازیها؛بهجت ها ؛و… روز به روز در جامعه مان کم می شوند و قارون صفتان روز به روز بیشتر .مردم ما از فشارهای دشمن به تنگ نیامده اند چون در ۲۲ بهمن این را ثابت کردند چون از دشمن توقعی جز این نمی رود ولی دارد کم کم توقعمان از دوستان هم کم می شود .

همین هایی که روزی پراید ۷ میلیونی را با هزار ناز و وام به ملت می دادند چون عرصه را جولانگاه خویش دیدند قیمتش را نجومی کردند اینها مطمئن باشید دوستدار این ملت همیشه در صحنه و صبور نیستند دیشب در خبر دیدم فردی از خودرو سازان می گفت ملت ما مثل گربه اند تا قیمت هر چیزی بالا می رود شروع می کنند به چنگ انداختن به آن .

راست می گویی اگر ملت را گربه خطاب نکنی که نمی توانی چنین جولان بدهی .فقط در جواب شما که فرصت طلبید و ملت را آزرده خاطر می کنید همین را می گویم و. بس که:ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری- حیدر معصومی ریسه

برچسب ها:
هرچه زنـی بزن مزن طعنه به روزگـار من!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان