فرمانده سپاه رفسنجان مطرح کرد:

مستندات ۸۱۲ شهید رفسنجان در قالب شش جلد کتاب تذکره الشهدا به چاپ می رسد

  • شناسه خبر: 157491
مستندات ۸۱۲ شهید رفسنجان در قالب شش جلد کتاب تذکره الشهدا به چاپ می رسد

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: شش جلد از ۴۰ جلد کتاب تذکره الشهدا استان متعلق به ۸۱۲ شهید گرانقدر شهرستان رفسنجان است به نحوی که برای هر ۱۵۰ شهید یک کتاب درنظر گرفته شده است.

خانه » فرهنگی مذهبی » مستندات ۸۱۲ شهید رفسنجان در قالب شش جلد کتاب تذکره الشهدا به چاپ می رسد

به گزارش خانه خشتی ، سرهنگ علی اکبر شاهرخی در سومین جلسه هماهنگی برگزاری یاداره شهدای شهرستان رفسنجان که عصر امروز با حضور فرماندار، نماینده مردم رفسنجان و جمع دیگری از مسئولین در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: خروجی بیانات رهبر فرزانه انقلاب در قالب شش محور و رویکرد تبلیغی فرهنگی و هنری ، گرامیداشتی یادمان و تجلیلی، خدماتی اجتماعی و حمایتی، تربیتی و آموزشی، علمی و پژوهشی و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس احصا گردیده و حول این شش محور دومین کنگره شهدای استان کرمان برگزار می شود.
وی افزود: هر برنامه ای که از امسال به مدت ۵ سال آینده در استان کرمان با رویکردهای مذکور صورت میگیرد و رنگ و بوی شهدا خواهد داشت.

شاهرخی بیان داشت: افراد و گروه های خاصی نسبت به جمع آوری آثار شهدا در شهرستان اقدام کردند اما نوع برداشت ها و ثبت آثار به شیوه ای است که برای آیندگان قابل بهره برداری اسنادی نیست بر همین جنبه از سوی سپاه استان یک بسته کامل تجهیزات برای جمع اوری در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

وی افزود: تمامی اطلاعات ۸۱۲ شهید در شهرستان رفسنجان بایستی جمع آوری و مستند سازی شود به شکلی که تمام مراحل زندگی شهید را پوشش دهد و در مرکز نشر و حفظ آثار دفاع مقدس سوالاتی مطرح و پرسش گرحول این سوالات مصاحبه خود را تنظیم می کند.
شاهرخی با بیان اینکه در دومین کنگره ی شهدای استان از ۴۰ جلد کتاب تذکره الشهدای استان با حضور مسئولین لشکری و کشوری رونمایی می شود تصریح کرد: ۶ جلد از این کتب متعلق به ۸۱۲ شهید گرانقدر شهرستان رفسنجان است به نحوی که برای هر ۱۵۰ شهید یک کتاب درنظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: به دلایلی مختلف از جمله تامین نشدن دوربین ها در شهرستان رفسنجان اقدامی صورت نگرفته است قول هایی داده شد و عمل نشد پیگیری ها نتیجه نداشت، آیندگان از ما سوال خواهند کرد که برای شهدا چه کردیم.

شاهرخی گفت: بیشتر شهرستان استان نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت کار داشتند و مجموعه شهدای شهرستان انار به اتمام رسیده است و عملکرد شهرستان رفسنجان صفر بوده است و کار مانده است.

وی تصریح کرد: پس از جمع آوری آثار کامل شهدا کار ساخت مستند سازی آزادگان و ایثارگران در دستور کار قرار میگیرد.
وی خاطر نشان کرد: حضور سردار سلامی در یادواره شهدای شهرستان رفسنجان به عنوان سخنران ویژه مراسم در حال پیگیری است.
فرمانده سپاه رفسنجان بیان داشت: سومین یادواره شهدای مفقودالاثر، اولین یادواره شهدای مدافع حرم و هفتمین یادواره شهدای ادوات استان نیز به میزبانی شهرستان رفسنجان در ایام برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان برگزار میگردد.
شاهرخی گفت: هم افزایی موجب پیشرفت در کار می شود و با همفکری می توان اقدام مناسبی انجام داد.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: ۳۹بند توسط استاندار کرمان برای تمامی شهرستان ارسال شده تا پیرامون این سرفصل ها کار انجام شوداز جمله فضاسازی شهری در ایام برگزاری یادواره ها ، چاپ پوستر و دعوتنامه، تبلیغات برنامه ای، شب شعر و خاطره، اجرای تئاتر خیابانی ، برگزاری جلسات قرآن و خدمات پزشکی که می تواند توسط ارگان های شهرداری، دهیاری ها، صدا وسیما، دانشگاه، سپاه ، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی ، مداحان و پیشکسوتان صورت گیرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان