واکنش تند امام جمعه رفسنجان به حوادث اخیر در مس سرچشمه / نفاق در رفسنجان بیداد می کند

  • شناسه خبر: 157420
واکنش تند امام جمعه رفسنجان به حوادث اخیر در مس سرچشمه / نفاق در رفسنجان بیداد می کند

امام جمعه رفسنجان گفت: دادن نامه های بیجا یکی از عوامل تجمع در مس سرچشمه و فرمانداری شد این مسئله باید جدی گرفته شود و عامل دیگر بی کفایتی مسئولان شهر بود.

خانه » سیاسی » واکنش تند امام جمعه رفسنجان به حوادث اخیر در مس سرچشمه / نفاق در رفسنجان بیداد می کند

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و حدود و مقررات و اصلاح ذات البین با اشاره به حادثه غم انگیز آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه در سیستان و بلوچستان و با عرض تسلیت به خانواده های چهار دانش آموز مظلوم و معصوم که در این حادثه جان باختند اظهار داشت: امیدواریم اینچنین حادثه ها کاهش یابد تا شاهد چنین حوادثی به خاطر اتش سوزی و استفاده از وسایل غیر استاندار نباشیم ، مسئولان امر قول دادند با خاطئین این امر برخورد کنند
رمضانی پور با تبریک میلاد مسیح بر لزوم پیروی غربی ها از آیین مسیح تاکید کرد و گفت: آنان که خود را پیرو مسیح می دانند از آموزه های دینی آن حضرت بهره بگیرند و تنها به کلیسا بسنده نکنند در بینش ان حضرت این نیست که به مردم ظلم شود اسلحه بدهند و مردم مظلوم مردم یمن را نابود کنند، از هزاران کیلومتر فاصله در عراق و سوریه و لبنان و یمن جنایت و مردم کشی کنند ایا آیین مسیح این را می گوید و خودشان را متمدن و مدافع حقوق بشر می دانند.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به شب یلدا و طولانی ترین شب سال بیان داشت: ضرورت دارد که اصالت چنین شبی را گه از گذشته بوده است را حفظ کنیم اما جای تعجب است که بسیاری از مناسبت ها مهم تر از یلدااقدامی از سوی دولتمردان نمی شود ولی برای این مناسبت امتحانات روز شنبه را لغو میکنند که شائبه برای دانش آموزان ایجاد شود که این شب را زنده نگه دارند.

وی افزود: برخی دستگاهها و صدا و سیما موج آفرینی می کنند اینها بایستی رعایت شود و در حد معمول خود قرار گیرد نه افراط و تفریط، از اعمالی که انسان را به گناه آلوده می کند در چنین شبی پرهیز شود.

خطیب جمعه رفسنجان با قدردانی از کادر اداره ثبت احوال شهرستان به جهت حضور در محل مصلی نماز جمعه و ارائه خدمات به مردم بیان داشت: اقدام خوبی است که به فکر مردم هستند و به سراغ مردم می روند.
رمضانی پور با گرامیداشت روز حمل و نقل بیان داشت: حمل و نقل در کشور به عنوان زیر ساخت محسوب می شود اداره راهداری و حمل و نقل به خوبی از جاده ها حفاظت می کنند و علائم راهنمایی و تابلو هشدار را در جاده ها نصب می کنند جلوگیری از تعرض به ایت علائم و تابلوها می توانند توسط خود مردم صورت گیرد .

وی تصریح کرد: وزیر محترم نسبت به حمایت از رانندگان که شب و روزشان را در جاده ها سپری می کنند تا مردم دچار گرفتاری نشوند ، تذکر می دهیم، شایسته است که به موقع نسبت به آنها خدمت شود.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به تحولات منطقه و خروج آمریکایی ها از سوریه اظهار داشت: برای ما خوشحالی است که آمریکای خودخوانده و غیر مجاز از سوریه خارج شده و اگر ترامپ به وعده اش عمل کند فکر کنم یک گرم عقل داشته باشد ، آمریکا هرجا نیرو دارد باید ببرند چرا که هزینه برای خودشان دارد.
رمضانی پور با گرامیداشت حماسه ۹ دی ، بازخوانی فتنه ۸۸ و حوادث دی ماه سال ۹۶ را ضروری برشمرد و گفت: این حوادث درس هایی بزرگی را برای ملت جا گذاشته و خاطره ی ۹ دی را فراموش نخواهند کرد که بیش از ۴۰ میلیون نفر به صحنه آمدند و آتش فتنه را خاموش کردند و حمایت جانانه خود را از ولایت و رهبری اعلام نمودند.
وی خاطر نشان کرد: لازم است مسئولان در دلسوزی از نظام ، انقلاب و ولایت صادق باشند مثل مردم باشند از انها جدا نشوند باید مثل آنها زندگی کنند حقوق هم سطح انها داشته باشید وگرنه جدای از مردم هستید هم دولت و مجلس و دیگر دستگاهها.

رمضانی پور گفت: از مسئولان می خواهیم که درصدد تطهیر آشوبگران و فتنه گران نباشند به آنها پست ندهید مردم اینها را می فهمند در ماجرای انتصاب داماد رئیس جمهور واکنش های عجیب و غریب را شاهد بودیم یعنی اطلاع پیدا کردن مردم، هرچند استعفا دادند اما یک شوک ایجاد شد که زیبنده نیست.
خطیب جمعه رفسنجان اظهار داشت:  اروپایی ها از تجارت مشروع با ایران سخن می گویند مراد از این تجارت مشروع چیست اگر فروش نفت کشور در مقابل غذا باشد این تحقیر ملت توسط دولتهای مستکبر است که دیپلماسی کشور بایستی به شدن برخورد کنند.

وی افزود: با دور ریز سفره های ما به ۴۰ میلیون امریکایی ها غذا دهیم ما گرسنه نیستیم این توهین به ملت ما است، دولتمردان جانانه وارد شوند باید هوشمند باشند و به فرمایشات رهبری در توجه نمایید اما متاسفانه هنوز باور دارند که اینها می توانند کاری برای ما انجام دهند.
رمضانی پور در ادامه خطاب به اصناف و بازاریان گفت: به مردم رحم کنید تا مورد رحم قرار گیرید، ما نظارتی نداریم ، چندین برابر قیمت ها تفاوت می کنند قیمت را سرسام آور و به بهانه های مختلف بالا بردن ظلم به مردم است.

رمضانی پور بیان داشت: بیمه ها در پول گرفتن خوب عمل می کنند اما در برگردان خسارت ها تعلل می کنند خوب است که همچون گرفتن حق بیمه در پرداخت خسارت ها هم جدی باشید به موقع بپردازید تا کارایی داشته باشد، در این سال که کاهش محصول پسته را داشتیم لازم است بیمه در این زمینه ورود پیدا کنند تا اقدامی جانانه و سریع صورت گیرد.

وی با گرامیداشت ۵ دی سالروز تاسیس سپاه حفاظت هوایی به فرمان امام راحل(ع) بیان داشت: سپاه جانانه وارد شد و از زمان ورود آن هواپیمای ربوده نشد و این امنیت رد خط هوایی کشور ایجاد شد.

خطیب جمعه رفسنجان بخش پایانی خطبه ها را به موضوع حوادث اخیر در خصوص مس سرچشمه که منجر به تجمعاتی شد اختصاص داد و اظهار داشت:  شغل حق مردم و جوانان تحصیل کرده است یا هر فردی که بیکار شده و اکنون برای رفع نیازهای خود و خانواده اش درآمدی ندارد ، آیا نباید مسئولان نظام به فکر اینچنین افرادی باشند؟ یارانه ای که مردم دریافت می کنند به جایی نمی رسد.

وی افزود: اشتغال حق طبیعی افراد است اما راهکار آن تجمع غیرقانونی نیست که به زیان نظام و خوراک برای شبکه های ضاله شود ، تجمع مس در بسیاری از شبکه های معاند پخش شد که نشان می دهند در بین ما عواملی هستند منافقینی در شهر ما در لباس دوست هستند اما منافق هستند عامل بیگانه هستند این لازم است که توجه کنیم تا مشکلی برای شهر ایجادنشود.
رمضانی پور ادامه داد: یکی از عوامل این قضیه بی کفایتی مسئولان شهرستان بود که به موقع عمل نکردند و تصمیم نگرفتند که این کار را جلوگیری کنند نه اینکه روز حادثه بخواهند تصمیم بگیرند .
وی خاطر نشان کرد: دادن نامه های بیجا به مردم و اینکه گفته شد بروید به مس این گرا دادن به این جریان بود و یکی از عوامل تجمع در مقابل کارخانه مس و فرمانداری شد این مسئله باید جدی گرفته شود در شهر منافقینی که در مسئولینها هستند را باید شناسایی کرد چرا اینگونه باید برخورد شود .

رمضانی پور گفت: امروز در کشور بی سیاستی و بی تدبیری و سوءمدیریت از ناحیه مسئولان عرصه را بر مردم را تنگ کرده است.

وی تصریح کرد: این سختی ها و سوئ تدبیرها از ناحیه رهبری نیستکه عوامل اجرایی در دستش نیست چرا قول بدون علم می گویند یا راه انحرافی می روند خودت نماینده و رئیس جمهور را انتخاب می کنید یا شوراها اگر بد عمل می کنند ، بد عمل کردید این یک واقعیت است تعارف نداریم خوب انتخاب کنید تا خوب کار کنند .

خطیب جمعه رفسنجان گفت: ما توقع داریم و انتظار داشتیم مس  که در سرزمین شهرستان رفسنجان است صنایع پایین دستی ایجاد میکرد از سالهای قبل تذکر می دهیم جلسات متعدد داشتیم اما عمل نکردند امروز اگر چند جوان بیایند بگویند مس برای ما کاری نکرده من حرف حسابی را ندارم بگویم چون واقعا کاری نکرده است.

وی افزود: مس از گل گهر سیرجان ضعیف تر است؟ مدیران فعلی خوب عمل می کنند انشالله کار کنید برای سالهای آینده تا چنین چالشی نداشته باشیم.
رمضانی پور خاطر نشان کرد: از فرماندهی مقتدر ناحیه سپاه مقاومت و همکاران اطلاعات سپاه در شهرستان و کرمان تشکر کنم که در تجمعات اخیر به خوبی وارد شدند، اگر حضور بسیج و سپاه نبود چه بسا گرفتاری و تخریب عوامل نفوذی صورت میگرفت .

امام جمعه رفسنجان گفت: وحدت یکجانبه نمی شود ما تعامل و همراهی می کنیم اما نفاق در شهر بیداد می کند برخی مسئولین نفاق دارند که سم کشنده ای برای شهر است .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان