مراقب باشید تجمع مس سرچشمه به قضیه کامیون‌داران تبدیل نشود

  • شناسه خبر: 157141
مراقب باشید تجمع مس سرچشمه به قضیه کامیون‌داران تبدیل نشود

خطاب سخن نه برای تشویش اذهان عمومی بلکه خطاب به مسئولین مس سرچشمه و مسئولین با تدبیر رفسنجان است.

خانه » اجتماعی » مراقب باشید تجمع مس سرچشمه به قضیه کامیون‌داران تبدیل نشود

به گزارش خانه خشتی ، روزهایی اخیر شاهد فراخوان هایی برای تجمع در اعتراض به بکارگیری نیروهای غیربومی در مجتمع مس سرچشمه در فضای مجازی بودیم که حتی یک مورد آن روز گذشته جامه ی عمل پوشید و جمعیت ۶۰ نفره ای مقابل مجتمع مس سرچشمه تجمع کردند.
اتفاق قابل توجهی که روز گذشته رخ داد اینکه جمع کثیری از جوانان جویای کار به دفتر شورای شهر رفسنجان مراجعه کردند و از طرف دفتر نیز فرم های خطاب به معاونت پشتیبانی مس و با امضای رئیس شورای شهر رفسنجان به آنان داده می‌شد تا مشخصات خود را تکمیل و پس از دریافت مهر شورا ،نامه را به عنوان درخواست شغل به مس ارجاع دهند.(البته هجوم یکباره این جمعیت در یک روز برای دریافت نامه در هاله ای از ابهام قرار دارد)
علی الظاهر به گفته ی رئیس شورای شهر رفسنجان هیچ تضمین شغلی در نامه های معرفی شورای شهر به مس نیست.

حجت الاسلام هاشمیان در گفت و گو با خانه خشتی گفت: وقتی شهروندی به شورا تقاضا میدهد ما وظیفه داریم او را معرفی کنیم هر تعداد هم به ما مراجعه کنند باز هم معرفی می شوند، به مراجعه کنندگان گفته می شود که این نامه هیچ تضمین کاری در آن نیست .
وی ادامه داد: روز گذشته نزدیک به ۸۰ نفر به دفتر شورا مراجعه کردند بنده انها را به اتاقم دعوت کردم گفتند مشکلمان شغل است و توضیح دادم که مس فعالیتهای خوبی شروع کرده باید صبر کنید تا کارخانه بیاید و اشتغال زایی شود.

(لازم به ذکر است این معرفی نامه ها از سوی شورای از زمان آغاز بکار شورای جدید شهر رفسنجان به متقاضیان داده میشده است)
اما نکته ی قابل توجه اینجاست ، همان روزی که آخرین فراخوانی برای تجمع اعتراضی مقابل مس اعلام شده است ، تمامی مراجعه کنندگان به شورا نیز قرار است نامه های خود را همان روز به مس ارجاع دهند، البته این موضوع میان مراجعه کننده به شورای شهر دهان به دهان میچرخید.
در حمایت از این موضوع که اشتغال مس حق جوانان رفسنجان است ، مجموعه مس سرچشمه منتسب به رفسنجان است و آلودگی آن برای مردم این منطقه است هیچ شکی نیست. سالهاست که با مدیریت غیر بومی این مجموعه حق این مردم پایمال شده است و بهرحال بایستی قدمی در این راستا برداشته شود ، چرا بایستی عده ای غیربومی مدیریت بخش های این مجتمع را داشته باشند و بیکاری در میان جوانان رفسنجانی که مس بغل گوشه آنان است بیداد کند و می توانست بها دادن به موضوع بومی سازی این مجتمع نقش بسیار مناسبی را در این وضعیت ایفا کند.
این انتظار از مجموعه مس می رود که با وجود مدیریت بومی که سکان مجموعه مس را بر عهده گرفته است فکری اساسی در این زمینه بردارند هرچند در مدت کوتاه مدیریت بومی مس شاهد اقدامات درخور توجهی بوده ایم.
یکی از مسئولین مس که منبعی آگاه در این زمینه است نیز در گفت و گو با خانه خشتی مطرح شدن موضوعاتی که مس از نیروهای غیربومی استفاده می کند را شایعه دانست و گفت: در گذشته شاید اینگونه بوده است اما در این زمان حتی کارگران پروژه ها از منطقه گرفته می شوند.
اما در قضیه این تجمعات که بصورت برنامه ریزی شده در حال شکل گیری است و حتی احتمال بالاگرفتن آن نیز می رود، از مسئولین رفسنجان که شعار همدلی سر می دهند انتظار می رود قدری محتاط تر عمل کنند و نسبت به این تجمعات بی تفاوت نبوده و زمینه را برای برگزاری تجمعاتی که در زمان کنونی به صلاح شهرمان و حتی کشور نیست فراهم ننمایند.
فراموش نکنیم که در قضیه کامیونداران در جمع کامیوندارانی که خواسته ی به حق داشتند نیز عده ای اراذل و با حمایت دست های پشت پرده وارد میدان شدند و از خواسته به حق کامیونداران سوء استفاده کردند در قضیه امروز مس نیز آنچه شاهد هستیم احوالی همچون بحث کامیونداران در حال شکل گرفتن است که توسط پیچ های بی هویت اینستاگرامی هدایت می شود و باید مراقب بود.

و دیگر اینکه درخواست منطقی را با اصولش مطرح کردن مطمئنا پاسخی مناسب از سوی مسئولین امر خواهد داشت لذا بهترین اقدام از سوی جوانان فهیم رفسنجانی این است که خواسته برحق خود را به درستی مطرح کنند تا خدای ناکرده فضای غبار آلود فتنه و سوء استفاده از این موضوع شکل نگیرد.

برچسب ها:
بومی سازی تجمع در مس کامیونداران مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان