کارشناس و مشاور فرهنگی استانداری کرمان مطرح کرد :

محبت و نظارت  واکسن دوگانه در مقابل روآوری به مصرف الکل در خانواده

  • شناسه خبر: 157133
محبت و نظارت  واکسن دوگانه در مقابل روآوری به مصرف الکل در خانواده

کارشناس و مشاور فرهنگی استانداری کرمان گفت :محبت و نظارت  واکسن دوگانه در مقابل الکل است ،یکی از مشکلات مصرف الکل در ایران در این است که آسیب های جسمی آن زیاد است ،برای مقابله با آن باید فرهنگ سازی با برنامه ریزی داشته باشیم.

خانه » اجتماعی » محبت و نظارت  واکسن دوگانه در مقابل روآوری به مصرف الکل در خانواده

به گزارش خانه خشتی ؛ دکتر نوذر نخعی صبح امروز در همایش کنترل آسیب های اجتماعی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار داشت :باعث دلگرمی ماست که مسئولین شهرستان از جمله امام جمعه و رئیس دادگستری و… در این جلسه حضور دارند و به موضوع جلسه اهمیت دادند .

وی بیان داشت :وضعیت به گونه ای است که کسی مشکلات اجتماعی را انکار نمی کند ،موضوع مصرف مشروبات الکی و حرکت پرشتاب این معضلی انکار ناپذیر است .

نخعی تصریح کرد :ما جزو کشورهایی هستیم میزان مصرف مشروبات الکی کمتر است در سنین زیر ۵۰سال ۱۲ درصد مرگ های دنیا ،ناشی از مصرف الکل است .

وی افزود :در طرح پیمایش ملی سلامت روان در سال ۹۲ نشان می دهد وضعیت استان کرمان از لحاظ مصرف مشروبات الکلی خوب نیست .

کارشناس و مشاور فرهنگی استانداری کرمان عنوان داشت : شهرستان رفسنجان از این بابت که  در خصوص این موضوع بحث می شود قابل ستایش است و این موضوع جدی گرفته می شود .

وی ادامه داد :طبق تحقیقی که در دانش آموزان انجام شد نشان میدهد که عمق فاجعه زیاد و موضوع جدی است .

نخعی تاکید داشت :الکل بیشترین آثار سوء به جامعه و خود مصرف کننده نسبت به دیگر مواد مخدر دارد ،حتی مقدار اندک مصرف الکل می تواند سرطان سینه در بانوان را افزایش دهد.

وی یاداور شد : ده سی سی متانول (الکل چوب ) میتواند کوری دهد ،یک باور غلط در جامعه رایج شده که مشروبات برای سلامتی خوب است در حالیکه الکل یک مخدر است که بر تمام اعضای بدن تاثیر میگذارد.

نخعی بیان داشت :الکل قضاوت را مختل می کند و بیماری کلیوی، سرطان، بیماری قلبی و مرگ از خطرات مصرف الکل است.

کارشناس و مشاور فرهنگی استانداری کرمان  اذعان داشت :مصرف الکل در آمریکا سالانه در مرگ ۱۰۰ هزار نفر سهیم است.

وی محبت و نظارت را  واکسن دوگانه در مقابل الکل در خانواده دانست و افزود :یکی از مشکلات مصرف الکل در ایران در این است که آسیب های جسمی آن زیاد است ،برای مقابله با آن باید فرهنگ سازی با برنامه ریزی داشته باشیم.

نخعی بیان داشت :مشکل ما این است ما فقط از طریق انتظامی با این موضوع برخورد کردیم باید بروی عوامل فرهنگی اجتماعی فرزندان در خانواده کار شود .

وی خاطرنشان کرد :بایدد کشش جوانان به طرف الکل را بخشکانیم و این موضوع را باید  از طفولیت مورد بررسی قرار دهیم اشتباه رایج خانواده ها این است که با دست خودمان دید بچه ها یمان را نسبت به الکل مثبت جلوه می دهیم مانند لیوانها و استکان هایی که استفاده می کنیم به صورت گیلاس است یا دکوراسیون های خانه یا مغازه ها از ظروفی استفاده می شود که به صورت گیلاس است اینها بر روی فکر ومغز بچه اثر می گذرد و یک نوع شبیه سازی فرهنگی است .

کارشناس و مشاور فرهنگی استانداری کرمان بیان داشت :باورهای فرزندان ما در مورد مصرف الکل یا قلیون این است که ” همه ان را مصرف می کنند ” و این موضوع واقعا زنگ خطریست برای ما نباید اینچنین باشد و همچنین فیلم ها یکی از ابزارهای ترویج مشروب و دخانیات در دنیا هستند .

وی ادامه داد :قالب فیلم ها در ماهواره مصرف مشروبات الکلی را نشان می دهد نکات بسیار جزئی در ظاهر را دقت نمی کنیم و چند سال بعد تاوان آن را زندگی خودمان می بینیم .

نخعی تاکید داشت :خانواده ،مهدکودک و مدرسه در فرهنگ سازی مهم است باید قسمت شخصیتی مغز فرزندان خود را بیشتر پرورش دهیم ومحبت بین خانواده ها نباید دچار آسیب شود .

 

 

برچسب ها:
الکل دکتر نوذر نخعی مشروبات الکلی مشروبات در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان