فاز اول توسعه فضای سبز در وسعت ۵۰۰ هکتار در مس سرچشمه کلید خورد + عکس

  • شناسه خبر: 156699
فاز اول توسعه فضای سبز در وسعت ۵۰۰ هکتار در مس سرچشمه کلید خورد + عکس

فاز اول توسعه فضای سبز منطبق با شرایط اکولوژیک منطقه در وسعت ۵۰۰ هکتار با کاشت بذر بادام کوهی از امروز در منطقه مس سرچشمه کلید خورد.

خانه » آخرین اخبار » فاز اول توسعه فضای سبز در وسعت ۵۰۰ هکتار در مس سرچشمه کلید خورد + عکس

به گزارش خانه خشتی ، مهندس زید آبادی نژاد مدیر امور ایمنی ، بهداشت و محیط زیست مس سرچشمه در آیین بزرگداشت روز جهانی خاک که صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان رفسنجان در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه برگزار شد اظهار داشت: فاز اول توسعه فضای سبز منطبق با شرایط اکولوژیک منطقه در وسعت ۵۰۰ هکتار با کاشت بذر بادام کوهی و عملیات مبارزه با آفت «لورانتوس» در درختان ارژن منطقه به وسعت ۱۳۳۷ هکتار در منطقه مس سرچشمه از امروز کلید می خورد.

وی افزود: قطعا اهمیت منابع طبیعی و زیست محیطی بر کسی پوشیده نیست و مجتمع مس سرچشمه در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی هرگونه خدماتی در این جهت را کمک کند دریغ نخوهد کرد.
زید آبادی بهبود کیفیت و جلوگیری از فرسایش خاک ، کاهش آلودگی صوتی و بهبود پارامتهاری زیبایی از جمله مزایای توسعه فضای سبز برشمرد و گفت: در فاز نخست توسعه فضای سبز در مس گونه بادام کوهی انتخاب شده است ، بادام کوهی بسیار با بی آبی و کم آبی سازگار است و برای منطقه و استان کرمان مقاوم بودن گونه بسیار مهم است و این انتخاب با مطالعه و هوشمندانه انجام شده است، بادام کوهی خاک خاصی نیاز ندارد و بومی ایران و خاورمیانه است .
زید آبادی خاطر نشان کرد: برای ایجاد یک تغییر ثبت نیاز به چالش هایی از جمله تامین نیروی انسانی متخصص، منابع مالی مورد نیاز و چالش های فنی است که این مورد امروز هیچ کدام از این چالش ها را ندارد و با حداقل هزینه می توانیم این توسعه را یجاد کنیم.
مدیر امور ایمنی ، بهداشت و محیط زیست مس سرچشمه گفت: در فاز اول حدفاصل مجتمع و شهرک مس ۴۹۱ هکتار زیر کشت خواهد و امروز استارت خواهد خورد فاز دوم و سوم در نواحی مشخص شده حدفاصل کارخانه تا شهرک، ۴۰۴ و ۲۰۲ هکتار زیر کشت قرار میگیرد.
زید آبادی در بحث آفت لورانتوس نیز بیان داشت: یکی از عوامل ایجاد کننده این آفت خشکسالی است که مختص استان کرمان نیست و جنگل های بلوط  غرب کشور و جنوب استان را الوده کرده و براحتی درختان را خشک می کند راحت ترین روش مقابله با آن قطع کردن و سوزاندن شاخه درخت است.

وی افزود: با همکاری منابع طبیعی نزدیک دو هفته است که در استان مقابله با این آفت آغاز شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

برچسب ها:
توسعه فضای سبز فضای سبز مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان