خطیب جمعه رفسنجان:

احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند

  • شناسه خبر: 156675
احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند

امام جمعه رفسنجان گفت: احزاب سیاسی نباید جایی در دانشگاه پیدا کنند و میدان برای آنها ایجاد کرد، رئیس و مجموعه دانشگاه نباید اجازه دهند احزاب سیاسی به دانشگاه ورود پیدا کنند، دانشجو باید در خط ولایت ،نظام و انقلاب باشد .

خانه » سیاسی » احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین ، با بیان اینکه مردم از سرقتها گله مند هستند اظهار داشت: در سطح شهرستان مشاهده می شود که برخی زغال سوزان اقدام به بریدن درختان پسته زنده می کنند و مردم از تعرض از باغات پسته خود شکایت دارند، این اقدام ناصحیح است که بادی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی نیروی محترم انتظامی از دادستان تقاضا داریم که دستور ویژه برای مقابله با چنین اقداماتی داده شود.

رمضانی پور در ادامه با گرامیداشت روز دانشجو و تبریک این روز به جامعه دانشگاهی و دانشجویان شهرستان بیان داشت: عظمت کار دانشجویان را بیشتر درک می کنیم، دانشگاهیان باید تاثیر مستقیم در امر اشتغال زایی داشته باشند تولید علم و شغل در دانشگاه انتظار جامعه از دانشگاهیان است که البته قدم هایی در این راستا برداشته شده است.

وی با اشاره به حوادث سال ۳۲ و شهادت دانشجویان تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس و در ایام انقلاب و پیروزی نهضت دانشجویان نقش موثر داشتند آن زمان فضای اختناق بود و کار دانشجویان ارزشمند بود.
خطیب جمعه رفسنجان نقش آفرینی در فراگیری گفتمان انقلاب اسلامی ، افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی ، داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع بهنگام ، آگاه سازی جامعه نسبت به فساد و فسادستیزی در جامعه و مطالبه گری ، میدان داری در جنبش نرم افزاری، کمک به تحقق تمدن اسلامی در جامعه را ازجمله انتظارات از جنبش های داشجویی برشمرد.
رمضانی پور گفت: ایفای نقش ابزاری ، دور شدن از آرمان ها ، پشت کردن به آرمان ها، سطحی نگری ، افتادن در دام احزاب سیاسی و ورود بی هدف با مباحث از جمله آفت های متوجه جنبش های دانشجویی است.

وی افزود: اگر دانشجو آگاه به مسائل دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد بر فرض هم اگر استاد سکولار در دانشگاه نفوذ کند دانشجو میدان را از او میگیرد و اجازه نمی دهد میدان داری کند.
رمضانی پور خاطر نشان کرد: احزاب سیاسی نباید جایی در دانشگاه پیدا کنند و میدان برای آنها ایجاد کرد، رئیس و مجموعه دانشگاه نباید اجازه دهند احزاب سیاسی به دانشگاه ورود پیدا کنند، دانشجو باید در خط ولایت ،نظام و انقلاب باشد و اگر کسی بخواهد به دانشجو خط بدهد توهین به اوست، اگر احزاب سیاسی به دانشگاه نفوذ می کنند باید بیرونشان کرد و ورودشان ناپاک است.

خطیب جمعه رفسنجان گفت:دانشگاهیان ارزشمند من به شما عرض می کنم خط تنها ولایت و رهبری است حتی اگر از وزارت خانه ها و جاهایی خط دهی بشود شما این خط را گم نکنید و اجازه ندهید بدعت ها و خرافات وارد محیط دانشگاه شود.

رمضانی پور در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصریح کرد: ایشان فرمودند قانون بازنشستگی قانون خوبی است برای میدان دادن به جوانان، اما یکسری استثنا دارد فردی که در سن بازنشستگی مفید است از طریق اجازه رهبری بکار گرفته شود که این کار درستی نیست که از رهبری هزینه کنند باید همان مجلس که قانون را مصوب کرده متممی برای این قانون به تصویب برساند که افرادی که وابسته به دولت مشمول این قانون می شوند اما نیاز حتمی و ضروری برای آنان است سازوکاری بگذارد.

وی به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۶۳ به دستور امام(ره) اشاره کرد و گفت: این شورا کارساز است به شرط انکه به موقع عمل کنند و راه نفوذ را ببندد، رهبری نسبت به اقدام این شورا در خصوص سند ۲۰۳۰ گله مند بودند و این از غفلت شورا بود و در گوشه کنار کشور شنیده می شود به این سند عمل می کنند .
رمضانی پور تصریح کرد: مسئولین آموزش و پرورش موظف هستندکه اجازه ندهند معلم و مدیری که فرهنگ ابتذال غرب را بخواهد تزریق کند که از سم برای جامعه خطرناک تر است.
وی همچنین در خصوص برگزاری آزمون های استخدامی در سطح کشور نیز بیان داشت: متاسفانه برخی سلیقه ای برخورد می کنند و به قانون توجهی ندارند و مایه دلخوری جوانان می شود دولتها باید زمینه اشتغال فراهم میکردند و نکردند شایسته است در این راستا نمایندگان مجلس عاجلانه وارد شوند  تا حق استفاده از جذب و استخدام از تحصیل کرده ای که سنش بالا رفته، ضایع نشود.
خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت هفته مدارس و موسسات غیر دولتی بیان داشت: یک سوم جمعیت ۶۰ هزار نفری دانش آموزان رفسنجان متعلق به مجموعه های غیر دولتی است که باسیلی صورتشان را سرخ می کنند معلمین با دریافتی اندک به فرزندان اموزش می دهند و باید دولت وعده ها و قانونی در قبال انها وجود دارد عمل کند تا صدر در صد رضایتمندی در اینگونه موسسات ایجاد شود.
رمضانی پور در بخش پایانی خطبه ها با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی چابهار و محکوم کردن این حادثه خاطر نشان کرد: دشمن از من و شما دست برنمی دارد اگر در طرحی شکست بخورد کار دیگری را آغاز می کند پول حرام نفتی آل سعود مایه درد ساز برای ایجاد ظلم و جنایت در کشورهای مسلمان و مسلمان کشی است.
وی تصریح کرد: ملت ایران از اینها نمی هراسد نگرانی ما از ضعف مسئولان است که پای کار نیستند به جدیت خدمت به مردم نمی کنند ، زیر ساخت امنیتی کشور در حد بالاست و دشمن جرات حمله ندارد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان