اظهارات افراد غیر مسئول در مورد قیمت بنزین فاقد اعتبار است

  • شناسه خبر: 1566
اظهارات افراد غیر مسئول در مورد قیمت بنزین فاقد اعتبار است

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی ایران با تاکید بر اینکه متولی نظام سهمیه بندی و قیمت گذاری بنزین ستادهدفمندی یارانه ها است، گفت: اظهارات افراد غیر مسئول در مورد قیمت بنزین فاقد اعتبار است . ‘جلیل سالاری ‘ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون تصمیمی در مورد […]

خانه » اجتماعی » اظهارات افراد غیر مسئول در مورد قیمت بنزین فاقد اعتبار است

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی ایران با تاکید بر اینکه متولی نظام سهمیه بندی و قیمت گذاری بنزین ستادهدفمندی یارانه ها است، گفت: اظهارات افراد غیر مسئول در مورد قیمت بنزین فاقد اعتبار است .
‘جلیل سالاری ‘ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون تصمیمی در مورد قیمت بنزین در سال ۱۳۹۱ گرفته نشده است و انتظار داریم که اصحاب رسانه از طریق مقامات دولتی و رسمی مسایل مربوط به قیمت و سهمیه بنزین را منعکس کنند .وی از رسانه های جمعی خواست از انتشار اظهار نظر های افراد غیر مسئول که موجب التهاب جامعه می شود پرهیز کنند.سالاری همچنین موضوع حذف فروش بنزین آزاد ۷۰۰ تومانی را رد کرد و گفت: فروش بنزین ، بیش از قیمت های اعلام شده غیرقانونی است و افراد موارد تخلف را به سامانه پاسخگوی ۹۶۶۷ اطلاع بدهند .

** افزایش شش درصدی تولید بنزین در کشور

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به بهره برداری از پروژه های اراک و آبادان ، افزود: میزان تولید بنزین در سال جاری شش درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و مصرف آن ۳ درصد کاهش پیدا کرده است .

** از ابتدای سال تا ۲۰ اسفند ماه ۶۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است

سالاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ( ۲۰ اسفند ماه ) ۶۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که از میان ۲/۴۲ میلیون لیتر آن بنزین ۴۰۰ تومانی ، ۱۱ میلیون لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی ۲/۲ میلیون لیتر آن بنزین سوپر ۵۰۰ تومانی و ۶/۱ میلیون لیتر ، بنزین ۱۰۰ تومانی بوده است .

وی افزود: در زمستان تمرکز شرکت بر روی سوخت رسانی به نیروگاهها بود و میزان سوخت تحویلی به نیروگاهها در سال جاری شش میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته بود .

سالاری گفت : میزان مصرف نفت سفید امسال هشت درصد ، و مصرف گاز مایع چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.وی با اشاره به برنامه های نوروزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: کشیک های نوروزی در ستاد و مناطق پیش بینی شده که ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم خواهند بود .وی همچنین از تدارک جایگاه سیار عرضه بنزین در کشور خبر داد و گفت: برای مناطقی که جایگاه بنزین نداشته باشند و برای شرایط بحرانی از این جایگاهها استفاده می شود ، همچنین جایگاههای گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) برای پاسخگوی به نیاهای مردم تجهیز شده اند.

وی افزود: اقداماتی در راستای تغییر نظام درجه بندی مجاری عرضه بنزین و بحث حق العمل کاری انجام شده و در کنار آن نظام کارمزدی بررسی و پیشنهادهایی ارایه شده که در ستاد هدفمندی در دست برر سی است .

سالاری با بیان اینکه ۱۵ هزار مجاری عرضه بنزین در کشور وجود دارد ، افزود: جایگاههای بنزین فقط ۱۵ درصد مجاری عرضه بنزین در کشور را تشکیل می دهند و تعداد آنها در سراسر کشور به ۲ هزار و ۸۷۰ جایگاه می رسد .

وی افزود: ۲۶ درصد بودجه مصوب شرکت به کارمزد مجاری عرضه اختصاص یافته است که در برخی سالها بیش از ۱۵ درصد انحراف از این بودجه داشتیم که از منابع داخلی شرکت تامین شده است .

مدیر عال شرکت ملی پخش فراورد های نفتی ایران تاکید کرد که بودجه ای که دولت برای کارمزد مجاری عرضه بنزین پیش بینی کرده همواره از نرخ تورم بیشتر بوده است .

برچسب ها:
اظهارات افراد غیر مسئول در مورد قیمت بنزین فاقد اعتبار است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان