در نخستین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان رفسنجان چه گذشت؟

  • شناسه خبر: 156589
در نخستین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان رفسنجان چه گذشت؟

اولین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان رفسنجان با حضور شهرداران ،روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد.

خانه » اجتماعی » در نخستین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان رفسنجان چه گذشت؟

به گزارش خانه خشتی ؛ اولین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان رفسنجان روز گذشته با حضور شهرداران ، روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان با حضور شهردار و رئیس شورای شهر در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر(عج) برگزار شد.

در این جلسه نظرات متعددی از سوی اعضای حاضر مطرح گردید.

علی نقی زاده شهردار بهرمان به بحث مدیریت منابع اشاره کرد و اظهار داشت :عوارض مالی تابع درامدهای شهری است و واریزی دولت هم پایدار نیست باید از طریق سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی یا خود شهرداری در جهت ارائه خدمات به شهروندان گام برداریم .

وی بیان داشت :شهرستان ما قابلیت خوبی در بحث گردشگری دارد باید از این طریق درآمد پایداری برای شهر ایجاد کنیم .

سید محمود جلالی مسئول بخش شورای کشکوئیه به نبود محصول پسته اشاره داشت و گفت : ۴ میلیارد تومان واریزی دولت به این بخش بوده که با احتساب این مبلغ میتوان به اندازه همین مبلغ وام ۲% اخذ کرد و با ایجاد کارخانه برای جوانان بیکار، اشتغال ایجاد کرد .

رضا بمانی عضور شورای شهرستان رفسنجان هم به بحث سرمایه گذاری پایدار اشاره ای کرد و بیان داشت :هزینه هایی که صرف شهرستان می شود بسیار خوب است و نوعی نماد هویت شهر تلقی می شود اگر به صورت هماهنگ باشد و سلیقه ای عمل نشود در بخش ها هم اجرا شود مثمر ثمر خواهد بود .

مهدی خلیلی رئیس شورای کشکوئیه خواستار ایجاد کارخانه ای در اطراف و بخش های شهرستان شد و اظهار داشت :پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در زمینه اشتغالزایی وجود دارد لذا سهم آلایندگی مس سرچشمه به بخش ها و شهرهای اطراف شهرستان هم تعلق دارد از طریق جذب این سهم می توان برای جوانان بیکار بخش های نوق ،کشکوئیه و…اشتغال ایجاد کرد .

غلامرضا احمدپور عضور شورای صفائیه خواستار افزایش فعالیتهای بیشتر در راستای اشتغالزایی شد و گفت :با همکاری و هم اندیشی و استفاده از ظرفیتهای مادی و مالی می توان در راستای ایجاد اشتغال و انتقال آن به بخش های شهرستان هم گام برداشت .

وی بیان داشت :باید برنامه ریزی شود که شهرستان را به عنوان شهری پایلوت معرفی کنیم و رشد آن باید متوازن باشد و توسعه شهرستان را باید همتراز با بخش های آن  بالا برد .

حسن مریدی عضو شورای بخش فردوس خواستار ارائه عملکردهای روستاها در کنار انتقادات شد .

محمدحسین خراسانی شهردار صفائیه خواستار بیان مشکلات شهرداریها به صورت حضوری و رودرو شد .

علی نوذری رئیس شورای شهر بهرمان هم با بیان اینکه  در شهرهای کوچکی چون بهرمان امکانات ثابت و پایداری برای درامد نیست گفت : انتظارات مردم از شورا زیاد است ،عدم پاسخگویی به نیازهای مردم با توجه به منابع مالی باعث افزایش توقعات انان شده است باید راهکاری اندیشیده شود زمینه ای فراهم شود تا برای شهرهای کوچک منابع پایدار درامدی تعریف شود .

علی ابراهیمی بخشدار بهرمان با اشاره به برگزاری مراسماتی که باعث روحیه نشاط و شادابی در شهرستان شده است گفت : برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بخش ها و شهرهای اطراف هم برنامه هایی تدارک دیده شود.

وی بیان داشت :طبق قانون ارزش افزوده عوارض محصولات کشاورزی ممنوع است از طرفی در روستاهای کوچک محصول ما پسته است و مشکلات و آلایندگی ناشی از باغات وجود دارد و طبق قانون نمی توانیم برای انها عوارض داشته باشیم و راهکاری نداریم که از یک فرد خیر مثلا ۲۰۰ میلیون تومان برای عمران ، آبادانی و یا احداث مرکز درمانی دریافت کنیم .

وی افزود :اگر این مشکل در قالب یک طرح به مجلس ارائه شود تا تصمیمی در این خصوص گرفته شود برای آبادانی بخش و روستاها مفید خواهد بود .

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
شهرداری رفسنجان شورای اسلامی شهر رفسنجان نخستین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان