امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

سیستم بانکی یکی از سیستم های بسیار غلط در جامعه است

  • شناسه خبر: 156331
سیستم بانکی یکی از سیستم های بسیار غلط در جامعه است

امام جمعه رفسنجان گفت: امروز سیستم بانکی ما یکی از سیستم های بسیار غلط در جامعه است و به شدت با عملکردشان مخالف هستم و یقینا برخلاف نظر اسلام و برخلاف مراجع معظم تقلید عمل میکنند.

خانه » آخرین اخبار » سیستم بانکی یکی از سیستم های بسیار غلط در جامعه است

به گزارش “خانه خشتی” ، حجت الاسلام رمضانی امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات ضمن قدردانی از دست اندر کاران مجموعه مس سرچشمه در برپایی مسابقات حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی احظهار داشت: قیقتا کار بسیار ارزشمندی است که فرد و خانواده ها به سمت قرآن بروند، در اینچنین مواقعی پناه بردن به قرآن بسیار ارزشمند است، حضور افراد بالای ۷۰ سال و زیر ۷ سال زیبایی های کار قرآن را نشان میدهد.

رمضانی پور با اشاره به برگزاری جشنواره جهادی کارآفرینی در شهرستان رفسنجان بیان داشت: این جشنواره نشان داد که بانوان نیز میتوانند در شهر اشتغال پیدا کنند و کمک خرج برای زندگی باشند و هم بیکار نباشند و هم تولیداتی را داشته باشند و این کار ارزشمندی است.

وی افزود: مشکلی که امروز در جامعه ما برای اشتغال وجود دارد خود دولت است یعنی بزرگترین مانع اشتغال دولت است. دولت وعده میدهد اما عمل نمیکند؛ نه تنها این دولت بلکه بقیه دولت ها در این راستا ورود پیدا میکنند و دست روی کاری میگذارند و آن کار را حمایت نمیکنند و افراد هرچه داشته خودشان است را در این راه میگذارند اما دولت که باید بیاید نمی‌آید و آنقدر سنگ اندازی میکنند تا شغل ایجاد نشود پس شایسته است مسئولان در این زمینه با روحیه جهادی و انقلابی وارد شوند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه خاطر نشان کرد: سیستم ظالمانه بانکی که سود ۴۰ یا ۵۰ درصد را از مردم میگیرند اسمش هست ۱۸ درصد اما با دیرکرد ها و جریمه ها سر از بالای ۴۰ درصد در می‌آورد. همین پول ها در کشور سرمایه گذاری میشود و پول حرام در جامعه تزریق میشود. امروز سیستم بانکی ما یکی از سیستم های بسیار غلط در جامعه است و به شدت با عملکردشان مخالف هستم و یقینا برخلاف نظر اسلام و برخلاف مراجع معظم تقلید عمل میکنند.
رمضانی پور گفت: گله مند میشوند که فلانی چرا چنین حرفی را زده یا اسم بانکی را برده؟! خب بنده دفاع از مردم میکنم؛ اینهمه گرفتارند بعد من حرفی بزنم که شما خوشتان بیاید! من هرگز چنین حرفی را نمیزنم، ما مدافع حق مردم هستیم. به هرحال ما همیشه دغدغه مردم را داشته ایم و خواهیم داشت؛ امیدواریم مسئولان بانک ها در شهر ها و استان ها به خود بیایند. اگر حرفی دارید بیایید و در همین تریبون نمازجمعه بگویید.

خطیب جمعه رفسنجان ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس تصریح کرد: مجلس که در رأس امور است. مجلس قوی و کارآمد که در برابر استکبار جهانی ایستادگی خواهد کرد و درس ماندگار آن شهید والامقام برای امروز مجلس ماست.

وی تصریح کرد: انتظار ما از مجلس محترم این است که کاری را برای مردم انجام بدهید و ملت را از این وضع گرانی و سختی نجات دهید. کمیسیون ها باید در مجلس از تحرک بیشتری برخوردار باشند و معیشت سخت مردم را درک نمایند و این را بفهمند کسی که درآمدی ندارد یا اندک درآمدی دارد میتواند زندگی کند؟!
رمضانی پور گفت: نماینده ای که ماهانه ۲۵میلیون پول میگیرد که حدود ۵۰ یا ۶۰ برابر یک خانواده فقیر در جامعه است، این نماینده میتواند زندگی این فقیر را بفهمد و درک کند که بخواهد برایش کاری انجام دهد؟؟!

خطیب جمعه رفسنجان گفت: شایسته است مجلس که منتخب مردم است برای مردم کار کنند. وقتی حضرت آقا میفرمایند کار انقلابی و جهادی برای شما مجلسی ها و دولتی ها میگویند برای ما مردم که نمیگوید؛ ما همیشه پشت سر آقا بوده ایم و حرکت میکنیم و هرکجا که آقا دستور دهند ما عمل میکنیم اما شماها هستید که عمل نمیکنید و این همه گرفتاری ها در مملکت ما به وجود آمده است.

رمضانی پور در بخش پایانی سخنان به ناکامی های آمریکا برای تسلیم نمودن جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این دشمن در جنگ اقتصادی تمام عیار با ملت ما در جنگ قرار گرفته است و به جنگ آمده است یقینا این ناکامی که حاصل شده است و بیشتر هم با مقاومت و صبوری شما مردم و امید به آینده قطعا شکست ازآن آمریکایی ها و هم پیمانان آنها است و نقشه هایی برای آینده کشورمان غیر از جنگ اقتصادی بکشند.

وی تصریح کرد: هم ملت و مخصوصا دولتمردان و مسئولان باید هوشیار بوده و مواظب نفوذی ها باشند. در این چند وقته شاهد افراد نفوذی در کشور بودیم و اطلاعات را از کشور فاش میکردند؛ این غفلت مسئولان ما را میرساند و هنوز هم باور ندارند. اینهمه رهبر عزیزمان هشدار میدهند که سعی کنید و مواظب باشید عوامل نفوذی دشمن در دستگاهای شما وجود نداشته باشد اما متاسفانه سر از اتاق فکر اقتصادی مان هم در آورده اند؛ یعنی باید جایی که تدبیر امور اقتصادی کشور میشد نفوذی آمریکا وجود داشت که اخیرا پناهندگی آمریکا را هم مطالبه کرده بود که الحمدلله دستگیر شد.

برچسب ها:
نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان