گزارشی از فضای حاکم بر رسانه‌های بیگانه در آستانه مذاکرات ۵+۱

  • شناسه خبر: 15630
گزارشی از فضای حاکم بر رسانه‌های بیگانه در آستانه مذاکرات ۵+۱

به گزارش”خانه خشتی”؛ برمبنای فضاسازی سومندانه رسانه های فارسی زبان وابسته به بیگانه ، اظهارات مقامات مسئول در ایران و غرب بیانگر این مطلب است که افق روشنی برای این دور از مذاکرات دیده نمی شود . دراین راستا رسانه ها با برجسته سازی خبر نصب صد و هشتاد سانتریفوژ جدید در نطنز و درنظرگرفته شدن […]

خانه » آخرین اخبار » گزارشی از فضای حاکم بر رسانه‌های بیگانه در آستانه مذاکرات ۵+۱

به گزارش”خانه خشتی”؛ برمبنای فضاسازی سومندانه رسانه های فارسی زبان وابسته به بیگانه ، اظهارات مقامات مسئول در ایران و غرب بیانگر این مطلب است که افق روشنی برای این دور از مذاکرات دیده نمی شود . دراین راستا رسانه ها با برجسته سازی خبر نصب صد و هشتاد سانتریفوژ جدید در نطنز و درنظرگرفته شدن شانزده محل جدید برای ساخت نیروگاه های جدید هسته ای در ایران ، تلاش می کنند تا فضای حاکم برمذاکرات را تحت الشعاع فضاسازی سومندانه خود به التهاب و تنش کشانده و به زعم خویش بر نگرانی های بین المللی درباره روند غنی سازی اورانیوم در کشور بیافزایند .

 دراین زمینه تلویزیون دولتی صدای آمریکا درفضاسازی مغرضانه خود و در آستانه گفتگوهای هسته ای سه شنبه در قزاقستان با اشاره به این که “خبر شانزده محل جدید برای ساخت نیروگاه های هسته ای یا نصب یکصد و هشتاد سانتریفوژ معروف به آی آر تو ام در نطنز می تواند نگرانی های غرب را بیشتر کند ” عنوان کرد ” ایران در حال حاضر بهترین و پیشرفته ترین سانتریفوژ دنیا را دارد که هیچ کجا ندارند سرعتش بسیار زیاد است بازده اش بسیار خوب است که صد در صد نگران کننده هست و این سرعت در مراکز تولید اورانیوم غنی در ایران مقداری باعث تعجب هست ایران نیاز به این سرعت ندارد ایران نیاز به این اندازه درجه غنی کردن اورانیوم ندارد “. تلویزیون دولتی بی بی سی فارسی نیز با ارائه روایتی هدفمند درباره سیاست هسته ای قزاقستان و با اشاره به این که تصمیم دولت آلماتی به کنارگذاشتن برنامه های اتمی خود توانست ضمن جلب اعتماد بین المللی ، دروازه پیشرفت کشورهای منطقه آسیای میانه شود سعی در معرفی این کشور به عنوان الگویی مناسب برای دستیابی به انرژی هسته ای درمنطقه می باشد .

 از این رو بنگاه خبرپراکنی بی بی سی به طور تلویحی القاء کرد دیگر کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران  نیز می توانند با تاسی از سیاست های هسته ای قزاقستان و همسویی با منافع غرب و به ویژه آمریکا درتامین منافع ملی خود بکوشند . نکته قابل توجه این که بیگانه با معرفی دستاوردهای هسته‌ای آلماتی ، برنامه و عملکرد جمهوری اسلامی ایران را در زمینه دستیابی به تکنولوژی غنی سازی اورانیوم زیر سوال برده و افکار عمومی داخلی را بر ضد نظام بشوراند .

برچسب ها:
5+1 رفسنجان گزارشی از فضای حاکم بر رسانه‌های بیگانه در آستانه مذاکرات 5+1 مذاکرات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان