امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

ارزش ایجاد اشتغال واقعی از جهاد در دوران دفاع مقدس کمتر نیست

  • شناسه خبر: 156165
ارزش ایجاد اشتغال واقعی از جهاد در دوران دفاع مقدس کمتر نیست

امام جمعه رفسنجان گفت :امروز ارزش ایجاد اشتغال واقعی از جهاد در دوران ۸ سال دفاع مقدس کمتر نیست بلکه ارزشش بالاتر است.

خانه » آخرین اخبار » ارزش ایجاد اشتغال واقعی از جهاد در دوران دفاع مقدس کمتر نیست

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام عباس رمضانی پور در آیین افتتاحیه اولین جشنواره جهادی ،مهارت و همدلی در حسینیه علی آباد شهرستان رفسنجان اظهار داشت :امیدواریم با آغار به کار این جشنواره افراد جویای کار با فرا گرفتن مهارتهای لازم و تجارب وارد بازار کار شوند و ما شاهد اشتغال واقعی ،نه اشتغال آماری در شهرستان باشیم .

وی بیان داشت :اشتغال واقعی زمانی صورت می گیرد که افراد زیادی وارد بازار کار شوند نه اینکه ما امار بدهیم و این آمارهای غلط در خصوص اشتغال، کار را در مملکت ما خراب کرده است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد :امروز ارزش ایجاد اشتغال واقعی از جهاد در دوران ۸ سال دفاع مقدس کمتر نیست بلکه ارزشش بالاتر است براینکه دشمن ما در ان دوران ابزار خاص خود را داشته و ما با هم با سلاح ایمان و با ابزارهای کمتر به جنگ رفتیم و در بعد نظامی پیروز میدان شدیم .

وی با بیان  اینکه مسئولین ما در بعد اقتصادی کوتاهی کردند افزود :مسئولین بسترها و زمینه های اقتصادی را فراهم نکردند و امروز با هجمه افراد بیکار در جامعه روبرو هستیم و اینکه مسئولین بخواهند در آینده رای داشته باشند بحث اشتغال را برای خانم ها زیاد مطرح می کنند .

رمضانی پور عنوان داشت :ما مخالف اشتغال برای خانم ها نیستیم ولی انها می توانند کمک هزینه برای خانواده باشند برای اینکه وظیفه اصلی کار و هزینه های زندگی بر عهده مرد است .

وی تاکید داشت :اولویت کاری اشتغال در جامعه بر عهده مرد است اگر به اولویت ها توجه کرده بودیم مشکل اشتغال در جامعه وجود نداشت .

امام جمعه رفسنجان از برگزاری چنین جشنواره هایی به عنوان یک رویداد خوب یاد کرد و یادآور شد :در این زمینه همه پای کار باشند تا اشتغال را به صورت ملموس و مشهود در شهرستان شاهد باشیم .

وی اضافه کرد :اگر روحیات جهادی در جامعه شکل گیرد ما در زمینه اشتغال موفق خواهیم شد و اقتصاد مقاومتی هم در جامعه اجرا می شود .

رمضانی پور به ظرفیت مس در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت :صنایع پایین دستی مس ،منطقه ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی می توانند  ظرفیت های اشتغال خوبی را در شهرستان ایجاد نمایند ایجاد صنایع کوچک با سرمایه گذاری کم می تواند در این این زمینه راهگشا باشد .

وی بیان داشت :اگر همه مسئولین ما مخصوصا کسانیکه مرتبط با اشتغال هستند تلاش کرده بودند بخش عمده بیکاران دارای اشتغال بودند ما در این زمینه کوتاهی کردیم و البته مشکلاتی هم در راه صنعت هم وجود دارد باید پولی به عنوان سرمایه در گردش در اختیارشان قرار می گفت و حمایت نشدند لذا لازم است بر روی واحدهای کوچک سرمایه گذاری کرد .

امام جمعه رفسنجان تاکید داشت :۴ صنعت نیمه کاره در شهرستان وجود دارد به علت عدم حمایت نمیتوانند ادامه دهند واحدهای کوچک و متوسط تعداد اشتغالزایی را بالا می برد .

وی خاطرنشان کرد :مسئولین به واحدهای کوچک  کمک کنند تا در زمان کوتاه اشتغال پایداری را داشته باشیم .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان