فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان مطرح کرد :

نخستین خشت اقتداربسیج در دفاع مقدس گذاشته شد / تنها مرجع بسیجیان در مواضع سیاسی ، رهبری است

  • شناسه خبر: 155850
نخستین خشت اقتداربسیج در دفاع مقدس گذاشته شد / تنها مرجع بسیجیان در مواضع سیاسی ، رهبری است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت : حضور بسیجیان و مردم در جنگ ،ورق را به نفع کشور ما برگرداند حضور در دفع مقدس نخستین خشت اقتدار بسیج را به نمایش گذاشت .

خانه » سیاسی » نخستین خشت اقتداربسیج در دفاع مقدس گذاشته شد / تنها مرجع بسیجیان در مواضع سیاسی ، رهبری است

به گزارش خانه خشتی ؛ سرهنگ علی اکبر شاهرخی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته در رفسنجان ضمن تبریک تقارن هفته بسیج با هفته وحدت اظهار داشت :دفاع مقدس اولین آزمونی بود که بسجیان در ان قرار گرفتند و انقلاب اسلامی نوپای ما که درگیر مصیبتهای طاغوت بود دچارجنگ جهانی شد و کشورهای بیگانه در آن نقش داشتند .
وی بیان داشت:حضور بسیجیان و مردم در جنگ ،ورق را به نفع کشور ما برگرداند حضور در دفع مقدس نخستین خشت اقتدار بسیج را به نمایش گذاشت .
سرهنگ شاهرخی با بیان اینکه در دوران جنگ ۳۰۰ گردان بسیجی حضور داشتند افزود : به حول و قوه الهی و با درایت های امام راحل (ره) ، ولایت و همت بسیجیان امروز بیش از دو هزار گردان در سطح کشور آماده خدمت هستند .
وی تصریح کرد :ترویج الگوی دفاعی مردمی در منطقه و موفقیت نیروی های بسیجی ما در جنگ و در دفاع مقدس نه تنها در آن دوره بلکه بعد از آن هم الگوی مناسبی برای کل دنیا شد .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان عنوان داشت :نمونه یکی از الگو پذیری را در لبنان مشاهده می کنیم که گروه کوچک شبه نظامی بسیج مردمی لبنان در برابر کشور قدرتمند اسرائیل می ایستد و آنها را تا مرزهای لبنان عقب می راند .
وی با ذکر خاطراتی از شهید همدانی به نقش بسیج در سوریه اشاره داشت و ادامه داد :زمانیکه نیروهای داعش در سوریه به بهانه نیابت خلافت اسلامی یورش نمودند بسیج مردمی در سوریه تشکیل شد و توانستند داعش را از بین ببرند .
سرهنگ شاهرخی خاطرنشان کرد :در عراق سال ۲۰۰۴ کشتار وحشیانه ای صورت گرفت، ۴ هزار جوان عراقی غیر مسلحانه در حین آموزش یگان هوایی ارتش عراق توسط داعش محاصره می شوند و ۱۷۰۰ از جوانان شیعه را از این جمع جدا می کنند و آنها را به صورت وحشیانه به شهادت می رسانند اگر نیروی بسیجی مردمی نبود جلوی جنایتهای وحشیانه داعش گرفته نمی شد .
وی بیان داشت :سازندگی با فرهنگ جهادی نقش دیگر بسیج است که پس از پایان جنگ توسط بسیجیان احیاء و بازسازی شد و بحث محرومیت زادیی و روحیه جهادی در این بین مهم بود .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت :امروز تمام کارهای بسیج سازندگی باید در بستر علم و فناوری است حرکت تحولی در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از دیگر نقش بسیج است در سالی که تولید پسته در استان کرمان نسبت به سالهای گذشته ده درصد بوده است باغاتی در سطح کرمان به عنوان نمونه از ان یاد می شود این باغات تحت نظر بسیج مهندسین سازندگی و با مشاوره های انها در تولید محصولات از وضعیت بد پسته نجات یافتند و تولید بالای ۶۰ درصد را تجربه کردند .
وی تاکید داشت :رویکرد علمی کردن بسیج طرح همگام با کشاورز که نیاز است رسانه ها بر روی این موضوع بیشتر ورود پیدا کنند .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت :سم و کودی که به درختان پسته داده می شود همان جنگ اقتصادی است که دشمن به ما تحمیل می کند و ما از سمی استفاده می کنیم که دشمن برای باغ ما تجویز کرده کرده است باعث می شود کشاورزی ما رو به فنا رود .
وی یادآور شد :در بحث بسیج سازندگی و علمی کردن بسیج طرح کاهش هزینه های پزشکی که این طرح با ویزیت رایگان در روستاها اجرا می شود و همچنین طرح عارضه یابی صنایع و معادن و ایجاد راهکار برای آنها از دیگر رویکردهای بسیج است .
سرهنگ شاهرخی بیان داشت :مقابله با جنگ نرم دشمن از دیگر عملکرد بسیج است جنگ تحمیلی و جنگ نرم از این نمونه هاست مجموعه بسیج از همان روزهای اول با رویکرد برنامه های عقیدتی و فرهنگی وارد عرصه شده است با تولید مستندات فاخر در قالب کتب و فیلم وارد جنگ نرم با دشمن شد .
وی افزود :امروز از تمام توان بسیجیان برای حضور گسترده و مقابله با دشمن خصوصا در فضای مجازی ورود پیدا می کنیم .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت :حمایت از شعارهای جهانی وانقلاب اسلامی از تاکیدات مقام معظم رهبری است حضور بسیج برای اعتلای پرچم اسلام که در دنیا برافراشته شده است مهم است نمونه ان در ۱۳ ابان ۹۷ که حرکت گسترده مردمی و حضور باشکوه مردم ۲۲ بهمنی دیگر را رقم زد .
وی بیان داشت:حفظ آمادگی دائمی از دیگر وظایف بسیج است طبق فرمایش ولایت فقیه جنگ نمی شود ولی ما باید امادگی لازم را داشته باشیم ما نیاز داریم با حفظ انسجام به این امر مهم توجه کنیم .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت : رفسنجان با ۴ گردان بیت المقدس، یک گردان امام حسین و امام علی و صدها گردان عاشورا و الزهرا آماده جانفشانی و رویارویی با دشمن هستند .
وی به بصیرت و دشمن شناسی اشاره داشت و افزود :طبق فرمایش مقام معظم رهبری ،دشمن از راه های مختلف نفوذ می کند تنها کسیکه میتواند دشمن را بشناسد و همه جا حضور داشته باشد بسیج است افزایش بصیرت وجهاد کبیر در قالب تبیین مواضع ولایت رهبری مهم است .

شاهرخی گفت: بسیجیان گوش به فرمان رهبر انقلاب حرکت می کنند و در مواضع سیاسی تنها مرجع خود را ایشان می دانند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان