دومین تالار گفتمان شهرداری رفسنجان با موضوع اولویت های گردشگری برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 155592
دومین تالار گفتمان شهرداری رفسنجان با موضوع اولویت های گردشگری برگزار شد / عکس

دومین تالار گفتمان شهری با موضوع اولویت های گردشگری و رونق اقتصادی روز گذشته به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر با حضور صاحب نظران در برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » دومین تالار گفتمان شهرداری رفسنجان با موضوع اولویت های گردشگری برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ؛ دومین تالار گفتمان شهری با موضوع اولویت های گردشگری و رونق اقتصادی روز گذشته به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر با حضور جمعی از مسئولین و صاحب نظران در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد.

نادر مختاری طراح پروژه صد چشمه رفسنجان در این مراسم با بیان اینکه پروژه صد چشمه یک پروژه ماندگار برای شهر خواهد بود اظهار داشت:رودخانه شور به طول ۶ کیلومتر از وسط شهر می گذرد از جنوب شهر وارد و از شمال غربی شهر خارج می شود .

وی بیان داشت :اجرای طرح صدچشمه سیل های فصلی را هدایت و امکانات تفریحی و ترویستی را جذب می نماید.

کیوان باقری از صنعت گردشگری به عنوان تنها صنعتی که قابل تحریم نیست یاد کرد و اظهار داشت :حوزه گردشگری بازیابی منابع فرهنگی و رشد اقتصادی را به دنبال دارد و ایجاد صنایع دستی مس و پته در رفسنجان از پتانسیل هایی است که اهداف گردشگری را محقق می سازد .

کاظمی بازسازی مسیر جاذبه های گردشگری را مشکل این حوزه دانست و گفت :باید مسیر منتهی جاذبه های گردشگری احیاء و بازسازی شود .وی راه اندازی تعاونی در حوزه گردشگری را خواستار شد .

حبیب زاده ایجاد شهرک های آلاچیق در دل کویر را پیشنهاد داد و گفت :ما در شهرستان از فرهنگ کریمان استفاده نمی کنیم باید این فرهنگ نهادینه شود .

وحید جعفری ایجاد زیرساختهای گردشگری از اولویت های صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت :ایجاد زیرساختها برای جذب سرمایه گذاران در رشد اقتصادی و فرصتهای شغلی موثر است .

وی بازسازی بافت فرسوده شهر،فرهنگسرای مدرن ،حمایت جهت مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ، برگزاری مسابقات ورزشی ،فرهنگی و هنری و ایجاد نمایشگاه های دستی و محلی را پیشنهاد داد .

احمد خراسانی معرفی مناطق گردشگری را عنوان کرد و گفت :با تکیه بر قدرت خلاقیت ،ابتکار و ذوق هنری میراث فرهنگی را زنده و به گردشگران معرفی نماییم .

مصطفی بخشی بخشدار رفسنجان به نقش مهم اقتصاد و اشتغال در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت :به ازای هر گردشگری که وارد کشور و شهرستان می شود ۱۲ نفر مشغول به کار می شوند لذا لازم است در این حوزه کار شود .

وی بیان داشت :معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری با برگزاری جشنواره ها در آن مکان ها می تواند به جذب توریست کمک کند نمونه آن برگزاری جشنواره بستنی در کاروان سرای کبوترخان که باعث احیای بافت قدیمی آن کاروانسرا شد.

بخشی افزود :عمده مراکز گردشگری در حوزه مرکز شهر هستند ما میتوانیم با ایجاد زنجیره گردشگری از شهر تا روستاهای اطراف آن باعث شویم  تا هر گردشگری که به مرکز شهر سفر می کند بتواند از جاذبه های روستایی هم دیدن کند .

وی به نمایشگاه تولیدات و سوغات شهرستان اشاره داشت و گفت :سوغات شهرستان با برگزاری نمایشگاه های تولیدات معرفی خواهد شد .

مجید رمضانی مدیرشرکت کاوشگران اب به بازارهای شهرستان برای جذب توریست اشاره کرد و گفت :شرایط بازار و بافت اطراف آن نامناسب است ،اسکان یافتن افاغنه در شهر باعث مخدوش جلوه دادن  شهر برای توریست است .

وی خواستار برگزاری همایش بین المللی در جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت رونق بخشیدن به بافت قدیم شهر شد.

حسین تقوی خواستار ایجاد زیرساختها و امکانات برای گردشگران شد و گفت :برگزاری دوره های آموزشی در حوزه گردشگری و راه اندازی رشته گردشگری در شهرستان و ایجاد دانشگاه در این شهر مهم است .

وی ایجاد کارگاه های سنتی درآمد زا و فرهنگ سازی برای مردم که پذیرای گردشگران باشند  را خواستار شد .

مژده سرچشمه پور همدلی و وحدت در شهرستان را باعث احیا و آبادانی شهر دانست و گفت :جاذبه های گردشگری به بحث اشتغال کمک می کند تقویت صنایع دستی باعث کارآفرینی در شهر خواهد شد .

وی برگزاری نمایشگاه های دائمی به روز همراه با دستاوردهای جهانی را باعث جذب توریست دانست و افزود :ایجاد پارک مسافر تنها مکانی است که کمبود آن در شهر احساس می شود .

سرچشمه پور خواستار ایجاد نمایشگاه های فصلی در شهرستان شد و گفت هفته آینده از دوشنبه تا پنج شنبه جشنواره رویداد ملی به عنوان جشنواره “اشتغال جهادی مهارت و همدلی” با کمک و مشارکت شهرداری برگزار می شود تا همه در راستای اشتغال قدم برداریم و شهری فاقد بیکار داشته باشیم .

وی افزود :در این جشنواره ها دستاوردهای تولیدات زنان به معرض نمایش گذاشته می شود و اشکالات انها توسط اساتید بررسی و به آنها گفته می شود .

 

عکس؛ امین قاسمیان

 

 

 

 

برچسب ها:
تالار گفتمان شهرداری رفسنجان گردشگری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان