ضرورت توجه به ظرفیت های گردشگری مغفول مانده در رفسنجان

  • شناسه خبر: 155591
ضرورت توجه به ظرفیت های گردشگری مغفول مانده در رفسنجان

شهردار رفسنجان گفت: تبلیغ اثرگذار در حوزه گردشگری مهم است جاذبه های زیادی در شهر وجود دارد نه تنها برای خارجیها بلکه خود شهروندان شهرمان آن جاذبه ها را ندیده اند .

خانه » اجتماعی » ضرورت توجه به ظرفیت های گردشگری مغفول مانده در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدرضا عظیمی زاده در دومین تالار گفتمان شهری با موضوع اولویت های گردشگری و رونق اقتصادی که روز گذشته با حضور جمعی از مسئولین و صاحب نظران در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر (عج) شهرستان رفسنجان  برگزار شد به بحث رقابت در حوزه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهر اولویت و هزینه هایی گردشگری که باید صرف کند تا از جاذبه های شهر بهره ببرد مهم است .

وی به اولویت ها ،نقص ها ، ارتباطات و زیرساختها در حوزه گردشگری اشاره کرد  بیان داشت : ما باید برای برندسازی  شهرستان فعالیت کنیم ،با همفکری شهروندان جاذبه ، یاد و خاطره ای را برای شهر ایجاد کنیم و آن را به عنوان برند شهر تعریف کنیم .

عظیمی زاده تصریح کرد:شهروندان این شهر باید این برند را تبلیغ نمایند اگر شهروندان از زندگی شهری و فضای آن رضایتمندی نداشته باشند آنها مبلغ این برند نخواهند بود .

وی افزود : تمام امکانات و ابزارهای شهرداری و شورای شهر در قالب مدیریت مشارکتی و استفاده از نظریات باید به کار گرفته شود تا مردم شهری زنده و پویا داشته باشند .

عظیمی زاده عنوان داشت :بنای کار ما رضایتمندی شهروندان است و وقتی شهروندان راضی باشند به برند شهر اهمیت می دهند و بعد از این وفاداری ،برای این برند تبلیغ می کنند.

شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد :باید در برابر شهرهایی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند رقابت داشته باشیم و زمینه اشتغال را برای شهروندان به وجود بیاوریم و آن را به عنوان یک اولویت در تمام شهر ایجاد کنیم.

وی تاکید داشت :موضوع گردشگری در کشور و شهرستان رفسنجان از اهمیت زیادی برخوردار است باید تلاش کنیم با همدلی زمینه های این کار فراهم شود .

عظیمی زاده عنوان داشت :برای رضایتمندی شهروندان باید انگیزه وجود داشته باشد ،در فضاها ، بخش های مختلف و زیرساختها باید اولویت بندی را رعایت کنیم .

وی با بیان اینکه شناخت جاذبه های گردشگری اولین رکن اصلی فعالیت در این حوزه است گفت :رودخانه شور یک معضل است که با ایجاد طرح صدچشمه به یک فرصت تبدیل خواهد شد و زمینه خوبی خواهد بود که گردشگر را جذب نماید .

وی به بحث زیرساختها در حوزه گردشگری اشاره کرد و بیان داشت :تمام امکانات رفاهی و اقامتی باید برای گردشگر ایجاد شود زیرساختها باید با کمک مردم و سرمایه گذاران صورت گیرد و احیا شود .

عظیمی زاده بحث ارتباطات در حوزه گردشگری را به عنوان   بحثی مهم دانست و گفت : وقتی ارتباطات مناسب برقرار نباشد چگونه می توانیم گردشگر را جذب کرد باید با حوزه های مختلفی که در بخش گردشگری فعالیت می کنند ارتباط فرهنگی و گردشگری داشته باشیم با این ارتباطات سرمایه گذاری مشترک صورت می گیرد.

وی اضافه کرد :تبلیغ اثرگذار در حوزه گردشگری مهم است جاذبه های زیادی در شهر وجود دارد نه تنها برای خارجیها بلکه خود شهروندان شهرمان آن جاذبه ها را ندیده اند .

عظیمی زاده از تشکیل انجمن گردشگری دررفسنجان خبر داد و گفت :مردم و خود فعالان عرصه گردشگری باید این انجمن را مدیریت کنند تا آینده روشن برای این حوزه رقم زده شود و در رونق اقتصادی شهر هم تاثیر داشته باشد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان