هنرجویان هنرستان کشاورزی در رفسنجان پس از ۳۶ سال با معلمین خود دیدار کردند + عکس

  • شناسه خبر: 155344
هنرجویان هنرستان کشاورزی در رفسنجان پس از ۳۶ سال با معلمین خود دیدار کردند + عکس

هنرجویان هنرستان کشاورزی رفسنجان پس از ۳۶ سال با معلمین و اساتیدشان در محل این هنرستان در عباس آباد آقاغفور دیدار کردند.

خانه » فرهنگی مذهبی » هنرجویان هنرستان کشاورزی در رفسنجان پس از ۳۶ سال با معلمین خود دیدار کردند + عکس

به گزارش خانه خشتی ، گردهمایی هنرجویان هنرستان کشاورزی در رفسنجان با معلمین و اساتیدشان بعد از نزدیک به ۳۶ سال صبح امروز در محل هنرستان کشاورزی واقع در عباس آباد آقا غفوربرگزار شد.


هنرستان کشاورزی در رفسنجان به دلیل شبانه روزی بودن، هنرجویان بسیاری را از سراسر کشور در طول مدت فعالیتش جذب نمود که تا زمان دریافت مدرک دیپلم کشاورزی در این محیط زیسته اند و گردهمایی امروز زنده کننده خاطرات ۳۶ سال قبل هنرجویان ، معلمین و اساتید این هنرستان بود.

حمید مهاجری رییس وقت هنرستان کشاورزی رفسنجان در حاشیه ی این مراسم در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی در خصوص برگزاری این گردهمایی اظهار داشت:تعدادی از دوستان و هم کلاسی های زمان گذشته یکدیگر را بعد از سالیان زیادی پیدا کرده و گروهی را در فضای مجازی تشکیل دادند که بتوانند با معلمان و اساتید و دیگر دوستان خود از شهرهای مختلف در ارتباط باشند.
وی افزود : نزدیک به دوسال است که این مجموعه تشکیل شده است و همه ی اعضا پیشنهاداتی را در خصوص یک گردهمایی در هنرستان داشتند و در حال حاضر توانستیم این گردهمایی را با حضور قریب به ۱۵۰ نفر از هنرجویان تشکیل دهیم و امیدواریم این گردهمایی مقدمه ای باشد برای گردهمایی های بزرگتر و فعالیت های بیشتر و بهتر.

مهاجری خاطر نشان کرد:هنرستان کشاورزی از سال ۶۱ با همت همه ی دوستان به صورت شبانه روزی در رشته ی کشاورزی عمومی آغاز بکار کرده است.

وی عنوان داشت:این هنرستان در کل ایام سال و در کل شبانه روز به امور کشاورزی از جمله مرغداری, زنبورداری, گاورداری زراعت و باغبانی میپرداخت و از همان روز اول اساس کار خود را اموزش عملی و بیشترین یادگیری را در بخش عملی قرار دادیم.
مهاجری همچنین مطرح کرد: بیش از ۱۵ نفر از هنرجویان این هنرستان به شهادت رسیدند که امروز در این گردهمایی حضور ندارند اما یاد و خاطره شان در ذهن همه ی ما زنده است.

اسدی ریاست اموزش و پرورش وقت نیز اظهار داشت:این گردهمایی بسیار دلچسب و خوشایند من و همه ی افراد بوده و اگر بتوانند معلمان و دانش اموزان هر مدرسه و هنرستان اینگونه گردهمایی هایی را داشته باشند هم خاطرات زنده میشوند و هم موفقیت ها و تجربیات خود را میتوانند به یکدیگر منتقل کنند و در فعالیت امروزه مدارس و هنزستان ها میتواند موثر باشد.
وی نیاز اموزش و پرورش امروز را اموزش عملی خواند و گفت:با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه و رشد بیکاری نیاز اموزش و پرورش این است که اموزش عملی را در اولویت مار خود بدانند تا زمانی که دانش اموزان از هنرستان و دبیرستان فارق التحصیل شدند یک کار و هنری داشته باشند که نیاز به مشاغل اداری نداشته باشند و از توانی که در مدرسه پیدا کرده اند بتوانند استفاده کنند و برای خود و دیگران کارآفرینی کنند.

مهدی امجدی اولین موسس هنرستان کشاورزی رفسنجان با بیان خاطره ای از آن زمان گفت:آن زمان دوتا از اتوبوس های زمان رضا شاه را دراختیار ما گذاشته بودند و کسی این اتوبوس هارا نمیتوانست راه اندازی کند چون قدیمی شده بودند ما به هرشکلی که بود دوتا اتوبوس را یکی کرده و برای تبلیغ روی اتوبوس نوشتیم هنرستان کشاورزی رفسنجان ما با این اتوبوس های دیدنی شاگردها را به مرکز شهر آورده و مردم به وجد می آمدند که این اتوبوس ها را چگونه راه اندازی کرده ایم و از آنها استفاده میکنیم.

    

برچسب ها:
گردهمایی هنرجو هنرستان کشاورزی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    درود بر شما من ورودی ۶۴ هنرستان بودم و خاطرات خوبی از آنجا و هنرستان و رفسنجان دارم خداوند همه انها را در پناه خودش حفظ کند مهندس مهاجری، یزدانپرست، امجدی، کوچکی و ..‌ مشتاق دیدار یا تلفنی از آقای مهاجری و یزدان پرست هستم اگر داشتید به ایمیلم لطف بفرمایید اگر گردهمایی بود خوشحال می شوم شرکت کنم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان