رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ایران در مقابل تحریم های آمریکا متوقف نخواهد شد

  • شناسه خبر: 155144
ایران در مقابل تحریم های آمریکا متوقف نخواهد شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران در مقابل تحریم های آمریکا متوقف نخواهد شد آمریکا در شرایط جدیدی قرار گرفته و گام به گام عقب نشینی خواهد کرد.

خانه » رفسنجان » ایران در مقابل تحریم های آمریکا متوقف نخواهد شد

به گزاری خانه خشتی ؛ محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس صبح امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان از برگزاری این نمایشگاه به عنوان یک حرکت فرهنگی یاد کرد و اظهارداشت :امیدواریم این حرکت فرهنگی باعث خیر وبرکت برای شهرستان ها و استان باشد.

وی بیان داشت :امروز دشمن با برنامه های مختلف دربرابر جمهوری اسلامی مواجه است آخرین تیری که آمریکائیها در حوزه اقتصادی داشتند قبل از ۱۳ آبان از کمان خارج کردند و هیچ فایده ای برای آنها نداشت.

پور ابراهیمی افزود :وزیر امور خارجه آمریکا طرفدار سرسخت تحریم هاست ادبیات آمریکائیها در مقابل ایران کاملا  متفاوت شده است قبلا از گروه های داخلی استفاده می کردند امروز با ادبیات سخیف خودشان نسبت به همه موضع می گیرند.

پور ابراهیمی عنوان داشت :سیاست های داخلی کشور فضایی برای آمریکا به وجود آورد که آنها از آن به نفع خودشان استفاده کنند و تصور امریکائیها به غلط بر این بوده است که کسانیکه از نظر معیشتی در نظام مشکلاتی دارند دلیل بر این است که آنها مخالف نظام جهموری اسلامی هستند.

وی ادامه داد :پرونده آمریکا برای همه روشن است و اینکه چه جنایاتی علیه ملت ها انجام نداده اند و امروز مدعی حقوق بشر هستند و نسبت به ایران هم اظهار نظر می کنند.

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد:در طول دو مرحله تحریم ها موضوع به صفر رساندن فروش نفت که ۱۳ ابان را پایان این موضوع عنوان کردند و دیگر موضوع ،به اتمام رساندن مراودات بانکی ما بود که ناکام ماندند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:آمریکا به دنبال یک اجماع جهانی در قبال جمهوری اسلامی ایران بود.

پورابراهیمی بیان داشت :حقارتی برای سران کشورهای عربی از این بالاتر نیست که آمریکا آنها را گاوهای شیرده می نامند تا از آنها سوءاستفاده کنند.

وی تاکید داشت :آمریکا براین  باور بود که جایگزین نفت برای جمهوری اسلامی وجود ندارد در صورتیکه کشورهای ترکیه ،چین و هند و..اعلام کردند که ما با ایران مشکلی نداریم.

پور ابراهیمی گفت :امروز دیپلماسی سیاسی و اقتصادی ما که در راس آن وزیر امور خارجه است باید مطالبه جدی مردم ایران را از اروپائیان درخواست کنند.

وی ادامه داد :حرکتی که در دنیا علیه امریکا شروع شده است حرکتی نادر است برای اولین بار است که آمریکائیها در برابر ایران نمی توانند اجماع انجام دهند وزیر انرژی دولت اوباما در مصاحبه خود اعلام کرده بود که تحریم های آنها در اقتصاد ایران تاثیری ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد:امروز در دنیا هیچ نهادی بین المللی وجود ندارد که علیه جمهوری اسلامی ایران تحریم اقتصادی کند و آمریکا فکر می کرد با ادبیات قلدرانه می توانند در برابر جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه ای ایفا کنند و اثرش را به تحریم تبدیل نمایند.

وی اضافه کرد : پیش بینی ما این بود که  تا پایان سال براساس بودجه، ۴۵ میلیارد دلار نفت بفروشیم علی رغم تحریم های اخیر آمریکا  در ۷ماه اخیر ۳۲ میلیارد دلار نفت خام فروخته ایم.

وی بیان داشت:رکورد فروش نفت خام از مبلغ تعیین شده بیشتر خواهد شد و مسیر این حرکت استمرار دارد.

پور ابراهیمی گفت :وزیر خزانه داری دولت ترامپ اعلام کرده بود که دور دوم تحریم را علیه ایران اعمال نکنید و دلیلش را این مورد عنوان کرد که  اگر ایران از تحریم ها عبور کرد شما چیزی دیگر برای تحریم کردن آنها ندارید.

وی بیان داشت :ایران در مقابل تحریم های آمریکا متوقف نخواهد شد آمریکا در شرایط جدیدی قرار گرفته و گام به گام عقب نشینی خواهد کرد.

پور ابراهیمی با بیان اینکه دشمن در حوزه علم و دانش ما هدف گذاری کرده است گفت :قدرت جمهوری اسلامی ایران به وسیله علم و دانش پیشرفت کرده است اگر علم و دانش ما در حوزه نظامی نبود قطعا آمریکا بر ما غلبه می کرد علم ما باعث اقتدار و قدرت ما شده است.

وی بیان داشت : افزایش توان علمی مانند برگزاری نمایشگاه ها کار بسیار ارزشمندی است و بر اثر شاخص باید آثار ناشی از تولید علم را در حوزه جهانی ارتقا دهیم.

پور ابراهیمی گفت :امروز در حوزه علم و دانش در منطقه رتبه اول را داریم امروز ما جایگاه ویژه ای در دنیا برای خود ایجاد کردیم در حوزه هسته ای ،هوافضا و…رتبه تک رقمی هستیم که با تلاش و مجاهدت شبانه روزی جوانان ما بدست آمده است این مسیر باید ادامه یابد.

وی عنوان داشت:روحیه مطالبه گری در کرمان کم است و نقش رسانه ها در این موضوع مهم است انتظار می رود همه چیزیکه در حوزه عملکرد است باید در رسانه ها منتشر شود همه مسئولین در حوزه وظایف خود باید بتوانند به  محل

جریان مطالبه گری رسانه ای ورود جدی داشته باشند.

پور ابراهیمی گفت :تبدیل شدن به جامعه پویا مسیر حرکت ماست وقتی مسئولی زیر ذره بین رسانه قرار گیرد عملکرد خود را مطابق با خواسته های مردم انجام می دهد و این وظیفه رسانه است.

وی بیان داشت :یکی از مطالبات ما تعیین تکلیف استاندار کرمان است که چند ماهی است که بلاتکلیف مانده رسانه ها باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری نمایند.

پور ابراهیمی خاطرنشان کرد :اگر تا این هفته تکلیف استاندار مشخص نشود هفته آینده سوال را از وزیر کشور در دستور کار قرار خواهم داد و مجدانه پیگیر این موضوع می شویم.

برچسب ها:
افزایش توان علمی جوانان تحریم اقتصادی نمایشگاه مطبوعات و کتاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان