رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان:

۷۰ درصد زمین های رفسنجان موقوفه است / وقف قرآنی در رفسنجان نداریم

  • شناسه خبر: 155072
۷۰ درصد زمین های رفسنجان موقوفه است / وقف قرآنی در رفسنجان نداریم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت: با وجود استعداد های زیادی که در عرصه فعالیت های قرآنی در شهرستان، اما متاسفانه موقوفات قرآنی در رفسنجان نداریم.

خانه » اجتماعی » ۷۰ درصد زمین های رفسنجان موقوفه است / وقف قرآنی در رفسنجان نداریم

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام یوسفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است که اگه انجام شود می تواند بسیاری از گره ها را در زمینه های مختلف باز کند.
وی افزود: در شهرستان رفسنجان پیشینیان قدم های بسیار خوبی برای وقف برداشتند و باعث افتخار مردم رفسنجان که واقفین بزرگی همچون حاج آقا علی حضور داشتند و دست به این کار خیر زدند.
یوسفی با بیان اینکه ۷۰ درصد زمین های رفسنجان موقوفه است تصریح کرد:از قبل از این موقوفات بسیاری از مشکلات مردم حل شده و می شود، محافل عزاداری برگزار می شود و علاوه بر شرکت کنندگان، واقفین هم ثواب می برند.

یوسفی بیان داشت:با وجود استعداد های زیادی که در عرصه فعالیت های قرآنی در شهرستان، اما متاسفانه موقوفات قرآنی در رفسنجان نداریم، هرسال شاهد برگزاری مسابقات قرآنی و نفرات برتر کشوری از شهرستان هستیم، هزاران حافظ تربیت می شود و هزاران جلد قرآن توزیع می شود و اینها از قبل موقوفات موجود است.
وی در ادامه با اشاره به اهتمام اداره اوقاف و امور خیریه به عمران و آبادانی امامزادگان، مساجد و بقاع متبرک بیان داشت: قدم های بزرگی در این راستا انجام شده، در قالب طرح های بصیرت عاشورایی در ایام محرم، آرامش بهاری در لحظه تحویل سال، نشاط معنوی با ابلاغ مبلغین در تابستان، برنامه های فرهنگی و قرآنی در جوار امامزادگان برگزار می شود.
رئیس داره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت: این شهرستان دارای ۳۴۰ موقوفه متصرفی و بیش از ۱۰۰ موقوفه غیر متصرفی است که بیش از ۷۰ درصد آنها باغات پسته است.

وی خاطر نشان کرد : هزار سند تک برگی برای موقوفات شهرستان اخذ شده است و تمامی اسناد موقوفات اسکن شده و محفوظ است.

یوسفی گفت:مردم اگر اطلاع دارید که جایی زمین موقوفه ای ملاحظه و تصرف شده از طریق شماره ۳۴۲۶۳۰۹۸ با یگان حفاظت از موقوفات در میان بگذارید.
وی تصریح کرد:مستاجرین موقوفات بایستی اجاره خود را بپردازند والا نماز و سایر عبادات آنان مورد اشکال است.

یوسفی خاطر نشان کرد :به مردم قول می دهیم که ذره ای از حق موقوفات کوتاه نیاییم و نیت موقوفات را به نحو احسن انجام دهیم

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان