مدیر ثبت اسناد و املاک استان کرمان مطرح کرد :

ثبت مالکیت بیش از ۱۰ میلیون هکتار از اراضی دولتی در کرمان

  • شناسه خبر: 154696
ثبت مالکیت بیش از ۱۰ میلیون هکتار از اراضی دولتی در کرمان

مدیر ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت :در کل کشور۲۳۵ میلیون هکتار اراضی دولتی وجود دارد از این میزان تا پایان سال ۹۶ ، ۲۸ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده اند که میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار آن مربوط به استان کرمان است .

خانه » اقتصادی » ثبت مالکیت بیش از ۱۰ میلیون هکتار از اراضی دولتی در کرمان

به گزارش خانه خشتی ؛ رضا طالبی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار داشت :بحث زمین و مسکن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
وی بیان داشت :در دنیا اکثر جنگ ها براثر سرزمین ها اتفاق افتاده است در خود کشور ما زمین مخصوصا در دو دهه اخیر ارزشش بالا رفت و از اهمیت بالایی برخوردار است .
طالبی زاده تصریح کرد :در دادگستری ها دعواهای حقوقی و قضایی در خصوص زمین آمار قابل توجهی را به خودش اختصاص داده است با بررسی های به عمل آمده در سطح کشور قریب ۵۰ درصد از پرونده های قضایی و حقوقی مربوط به زمین و مسکن است .
وی افزود :در کرمان بالای ۴۵ درصد پرونده ها مربوط به زمین می باشد بی ثباتی در مالکیت زمین های مردمی عامل اصلی این پرونده هاست به همین خاطر است که دولت همه صاحبان زمین را مکلف به اخذ سند کرده است .
طالبی زاده با بیان اینکه اواخر سال ۹۳ قانون کاداستر تصویب شد عنوان داشت : از اول سال ۹۴ اجرایی شد که سازمان ثبت اسناد و املاک، وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شدند تمام کشور را تثبیت املاک کنند یک سال از اجرای قانون اخذ سند مالکیت مانده است متاسفانه ضمانت اجرایی در این روند وجود ندارد اعتبار لازم هم در این موضوع وجود ندارد و این مشکل در سطح کشور است .
مدیرکل ثبت اسناد کرمان با اشاره به اینکه اگر به ثبت مالکیت اهمیت می‌دادیم این مشکلات را نداشتیم گفت :زمانی که اعتبار لازم در اختیار دستگاهی نباشد در اجرا دچار مشکل می‌شود.
وی ادامه داد : در کل کشور۲۳۵ میلیون هکتار اراضی دولتی وجود دارد از این میزان تا پایان سال ۹۶ ۲۸ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده اند که میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار آن مربوط به استان کرمان است .
طالبی زاده خاطرنشان کرد :علی رغم مشکلات ،سه سال متوالی رتبه اول کشور در تثبیت مالکیت اراضی دولتی را داشتیم کل آمار اراضی دولتی در استان کرمان ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار است .
وی موفقیت اداره ثبت اسناد و املاک کرمان را مدیون همدلی و وفاق مسئولین در استان دانست و گفت :در بحث موقوفات هم باید وارد عمل شویم و زمین های وقفی ساماندهی شود .
مدیر ثبت اسناد و املاک استان با بیان اینکه بیشترین خرید وفروش زمین با قولنامه های عادی صورت می گیرد گفت :باید فرهنگ سازی شود تا وضعیت تثبیت املاک ساماندهی شود .
وی تاکید داشت : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هشت تا ۹ سال اخیر اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه الکترونیکی کردن اسناد انجام داده است .
طالبی زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه ثبت بیان داشت : بیش از ۸۵ درصد خدمات ثبت الکترونیکی است که سازمان ثبت در این زمینه پیشگام شده است و ۳۵ سامانه در سطح استان داریم .
وی افزود :جلوگیری از مفسده های متعدد اسناد جعلی یکی از خدمات دولت الکترونیک بوده است قبلا آمار تخلفات سر دفترها هم بالا بوده است ولی اکنون این مشکل رفع شده است .
مدیرکل ثبت اسناد کرمان گفت : قریب ۸۰۰ هزار پرونده در سطح استان داریم که تا کنون ۶۰۰هزار پرونده که مربوط به بیش از ۸۰ سال پیش در بایگانی‌های ادارات ثبت اسناد و املاک استان بوده اسکن شده است .
وی بیان داشت :سعی کردیم سلامت اداری در ادارات حاکم باشد .

برچسب ها:
اراضی دولتی در کرمان ثبت مالکیت مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان