ویزیت روزانه بیش از ۲ هزار زائر در درمانگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در کربلای معلی / عکس

  • شناسه خبر: 154499
ویزیت روزانه بیش از ۲ هزار زائر در درمانگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در کربلای معلی / عکس

مسئول درمانگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان مستقر در کربلای معلی  گفت: روزانه تعداد یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار ویزیت در این درمانگاه انجام می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » ویزیت روزانه بیش از ۲ هزار زائر در درمانگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در کربلای معلی / عکس

به گزارش خانه خشتی ، دکتر میرزایی مسئول درمانگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان مستقر در کربلای معلی در جمع خبرنگاران اعزامی از رفسنجان اظهار داشت: روزانه تعداد یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار ویزیت در این درمانگاه انجام می شود و مراجعه کنندگان از کشورهای مختلف ار جمله عراق، ایران، هند و پاکستان و حتی کشورهای اروپایی هستند.

وی افزود: کادر درمانگاه موکب خاتم الانبیاء شامل ۵۴ نفر پزشک، ماما، پرستار و تکنسین دارویی و خدمات است

میرزایی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۹۰ میلیون تومان دارو در ایران خریداری و هم اکنون در درمانگاه نگهداری می شود که مقداری از این دارو اهدایی پرسنل درمانی و هلال احمر شهرستان رفسنجان است.

وی تصریح کرد: بیشترین عامل مراجعات به درمانگاه حساسیت تنفسی ، سرماخوردگی و آنفولانزا و دردهای عضلانی و تاول زدگی به واسطه پیاده روی است.

میرزایی گفت: علاوه بر کادر درمان فعلی، پزشکانی بصورت افتخاری در محل درمانگاه حضور می یابند به زائرین ارائه خدمات می دهند.

وی بیان داشت: ۸ تخت بیمارستانی ، دستگاه اکسیژن ساز اهدایی خیرین و کیف احیا برای احیای قلبی و ریوی اهدایی از بسیج جامعه پزشکی در درمانگاه موکب خاتم الانبیاء مستقر است و خدمات سرم درمانی ، پانسمان، ترزریق و حتی بستری موقت را انجام میگیرد.

مسئول درمانگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان مستقر در کربلای معلی به زائرین اربعین حسینی توصیه کرد: زائرینی که بیماری خاصی دارند سعی کنند داروهای تخصصی خود را به همراه داشته باشند چرا که تهیه آن سخت و البته قیمت بالاتری در عراق دارند.

وی افزود: مسافران ماسک به همراه داشته باشند و شستشوی دست و صورت خود را برای پیشگیری از بیماری سرماخوردگی و ممانعت از شیوع آن جدی بگیرند، از روبوسی و دست دادن  اجتناب کرده و در زمان پیاده روی کفش مناسب داشته باشند تا کمتر دچار تاول و عفونت های پا و کمر درد شوند.

عکس از خبرنگار اعزامی امین قاسمیان

برچسب ها:
موکب خاتم الانبیاء ویزیت روزانه بیش از 2 هزار زائر در درمانگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در کربلای معلی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان