نماینده مردم رفسنجان و انار:

ما هم نگران FATF هستیم

  • شناسه خبر: 154199
ما هم نگران FATF هستیم

نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: ما هم در بحث FATF نگران هایی داریم ، اروپایی های قوانینی را وضع می کنند که به نفع خودشان باشد و شکی در این نیست.

خانه » سیاسی » ما هم نگران FATF هستیم

احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خانه خشتی در خصوص تصویب لایحه الحاق ایران به کنواسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث های FATF و CFT ابزارهای بین المللی شده اند و ممکن است مورد سوءاستفاده هم قرار بگیرند مثل بحث سازمان ملل ، تجارت بین الملل و بانک جهانی و سایر اینها ابزارهایی هستند برای کسانی که آن را تدوین کردند و می خواهند بیشترین بهره را ببرند .

وی بیان داشت :مسئله این است عدم حضور و عضویت ما در CFT  باعث می شود ما متهم به حمایت از تروریسم شویم و از سوی دیگر کشورهای دیگر محدودیت هایی خواهند داشت برای مبادلات بانکی، پس باعث فشار تحریمها به کشورما و افزایش آن خواهد شد .

انارکی محمدی عنوان داشت :طبق فرمایش مقام معظم رهبری قانون ها را برای اهداف کشور تعریف و تنظیم کردیم  در مجلس تعریفی از تروریسم و پولشویی شد و مجلس بر اساس همین موردی که نظام قبول داشت آن را تنظیم کرد .

وی افزود :هر توافق نامه ای را وارد شویم معایب و محاسنی دارد این موضوع ،محاسنش بیشتر است و بهانه را از دشمن می گیرد .

نماینده مردم رفسنجان گفت :ما چالش عضویت تا رفتن مصوبه و قبول و عدم قبول آن میتوانیم زمان را بخریم بحث تعلیق محرومیت ها و محدودیت ها و تحریم ها در خصوص FATF را  داشته باشیم .

وی خاطرنشان کرد :این فرصتی است برای توانمند شدن ما، در این چالش ها وبررسی ها شاید ماه ها زمان ببرد و ما ازاین فرصت می توانیم بگذریم به راحتی و با آرامش بیشتری در مسائل پیرامونی فکر و بحث کنیم .

انارکی محمدی بیان داشت : در بحث FATF هدف حفظ کانال های موجود جلوگیری از فشارهای بیشتر و دفع ضرر منظور ما بوده است .

وی تصریح کرد: کشور ما قربانی تروریسم است و ما اصل این قضیه را قبول داریم اما گروه هایی که کشورهای معاند مانند آمریکا و اسرائیل انها را تروریستی می دانند ما می گوییم این گروه ها گروه مقاومت هستند و بیشتر منظور ما لبنان ،سوریه و..اینها جزو گروه مقاومت هستند اینها کسانی هستند که از خاکشان محافظت می کنند و به عنوان گروه های مقاومت می شناسیم و تروریست ما داعش ، القاعده و طالبان است که همه دنیا آنها را تروریسم می شناسند .

انارکی محمدی تاکید داشت : اگر قرار باشد این موضع  با سیاست های کلی نظام با شرع و قانون اساسی مخالف باشد قطعا شورای نگهبان آن را رد می کند دوباره به مجلس بر می گردد.

نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: ما هم در بحث FATF نگران هایی داریم ، اروپایی های قوانینی را وضع می کنند که به نفع خودشان باشد و شکی در این نیست.

 

 

برچسب ها:
fatf احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان