برای نخستین بار در کشور ؛

یگان حفاظت موقوفات اداره اوقاف رفسنجان افتتاح شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 153889
یگان حفاظت موقوفات اداره اوقاف رفسنجان افتتاح شد / تصاویر

یگان حفاظت موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان کار خود را آغاز کرد.

خانه » اجتماعی » یگان حفاظت موقوفات اداره اوقاف رفسنجان افتتاح شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، یگان حفاظت موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان طی مراسمی که روز گذشته با حضور حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه، سرهنگ عباسی فرمانده انتظامی و حجت الاسلام یوسفی رئیس اداره اوقاف و جمعی از دیگر مسئولین در محل اداره اوقاف برگزار شد، افتتاح گردید.

حجت الاسلام یوسفی رئیس اوقاف و امور خیریه رفسنجان در این آیین اظهار داشت :وقف یک حق الله است و حق الناس آن در اجرای نیات واقفین در کنار حق الله است .

وی با بیان اینکه اگر کسی در وقف تعرض کند هم درحق خداوند خدا ظلم کرده و هم در حق مردم  گفت : در حال حاضر تعداد ۴۵ موقوفه متصرفی و ۵۳ غیر متصرفی و در مجموع ۹۸ موقوفه،  ۷۵۴۸ رقبه متصرفی و ۷۴۰۴ رقبه غیر متصرفی  در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

وی افزود :حجم بالای موقوفات و ۴۵۰ هکتار باغ پسته در رفسنجان ناشی از دیندار بودن مردم شهرستان دارد که ۷۰ درصد رفسنجان جزو موقفات است کمتر جایی را به این تعداد موقوفه پیدا می کنیم .

یوسفی تصریح کرد :امامزادگان شاخصی  در شهرستان داریم از جمله امامزاده سید جلال الدین ،ابراهیم و مسجد ابوالفضل و عبدالله و بی بی صفیه و… که این نشان می دهد که همه باید همکاری کنیم تا به موقوفات و بقاع متبرکه خدمت کنیم .

وی افزود :امر وقف امر مقدسی است هر کس در این زمینه کار کند ثوابش را می برد .

رئیس اوقاف رفسنجان عنوان داشت :از آنجائیکه حد موقوفات در شهرستان بسیار بالاست در صدد این بودیم که یگان حفاظت برای موقوفات ایجاد کنیم که این مهم صورت گرفت ، با مذاکراتی که با اداره کل صورت گرفت در طی این فرایند زمانی سپری شد و امروز موفق شدیم کلید این یگان را بزنیم .

سرهنگ بهرامی مسئول این یگان حفاظت موقوفات نیز اظهار داشت : در سال ۱۳۸۵ یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان راه اندازی شد و در سال ۱۳۹۰ یگان حفاظت از راه و شهرسازی و امروز در خدمت شما تشکیل یگان از موقوفات  را در سطح استان شاهد هستیم .

وی افزود: یگان حفاظت از موقوفات حفظ و نگهداری از کلیه موقوفات اراضی و بقاع متبرکه به صوت خاص که امروز برای اولین بار در کشور در شهرستان رفسنجان موفق شدیم این یگان را راه اندازی کنیم .

بهرامی عنوان داشت :کار ما بیشتر مراقبت و پیشگیری از تصرفات و سرقت بقاع متبرکه و اموال متعلق به وقف می باشد .

وی ادامه داد :یک عده زمین خور با اسناد جعلی دست به قلم اراضی دولتی را به افراد مختلف واگذار می کنند و طرف هم به طور ناخودآگاه آن زمین را می خرد این باعث اتلاف وقت می شود و اثرات نامطلوب آن بر جامعه می ماند .

بهرامی تاکید داشت :اگر بنایی احداث شود باید وقفی نباشد متعلق به دولت نباشد و شهرداری آن را  تایید کند اگر قرار باشد در جایی تصرفات و سرقتهایی صورت گرفته باشد ابتدا با ارشاد و گفتگو در صورت جبهه از طریق قضایی پیگیر خواهیم شد .

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
یگان حفاظت موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان