آغاز اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس رفسنجان / عکس

  • شناسه خبر: 153881
آغاز اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس رفسنجان / عکس

طرح وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان مقطع ابتدائی و پایه هفتم در مدارس شهرستان رفسنجان از روز گذشته آغاز شد.

خانه » آخرین اخبار » آغاز اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس رفسنجان / عکس

به گزارش خانه خشتی ؛ طی مراسمی نمادین با حضور رئیس آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و جمعی از دانش آموزان در سالن شهدای دانش آموز اداره آموزش و پرورش ، اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان مقطع ابتدائی و پایه هفتم از روز گذشته در مدارس شهرستان آغاز شد.

امین ارسلان کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی اظهار داشت :طرح وارنیش فلوراید یک طرح کشوری است که برای سال چهارم است که در دبستانها انجام می شود .

وی بیان داشت :استفاده از فلوراید نتایج موفقیت آمیزی در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها دارد و این روش توسط دندان پزشک و یا مراقب بهداشت انجام می شود و بدون درد و ناراحتی است و تجربه خوشایندی برای کودک به حساب می آید .

ارسلان تصریح کرد :در این روش ابتدا دندانهای کودک تمیز و خشک می شود و فلوراید با یک قلم روی دندان کودک مالیده می شود به وسیله بزاق ثبت می شود طی ۶ تا ۸ ساعت فلوراید آزاد می کند .

وی افزود :اثری که فلوراید بر روی دندان دارد باعث استحکام و پیشگیری از پوسیدگی می شود کودک باید تا ۲۴ ساعت مسواک نزند و غذای چسبنده نخورد .

ارسلان گفت :اثری که روی دندان ها دارد باعث استحکام و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود و پوسیدگیهای موجود در دندان را متوقف می شود .

وی اذعان داشت :این طرح علاوه بر مهدکودک ها و پیش دبستانیها اجرا می شود  مدارس هم  با تیم های آموزش دیده این طرح را انجام می دهند پایه های ما اول تا ششم و هفتم است که  ۳۹ هزاردانش آموز را  در سه سال قبل  قریب بالای ۹۹ درصد پوشش دادیم .

دکتر ارسلان عنوان داشت :تعداد مدارس ۲۵۸ مدرسه بوده است که نوق و کشکوئیه و انار را شامل می شده است تمام این اطلاعات وارد سامانه وزارت بهداشت می شود توسط افراد آموزش دیده برای آنها آموزش بهداشت داده می شود و پرونده تشکیل داده می شود و اگر نیاز به ارجاع داشته باشند به درمانگاه ارجاع داده می شوند .

وی خاطرنشان کرد :دو نوبت توزیع سی دی آموزشی را داشتیم یک نوبت توزیع کتاب و به تمامی مدارس مسواک و ماکت توزیع کردیم .

وی با بیان اینکه رفسنجان جزو سه دانشگاه برتر در این طرح بوده است گفت :امسال با هماهنگی آموزش و پرورش و برنامه ریزی از قبل تعیین شده تیم ها آماده و مواد خریداری شده و  امروز به طور رسمی و از فردا در تمامی مدارس شهرستان این طرح انجام می شود .

دکتر ارسلان بیان داشت :خانواده ها نگران نباشند این طرح با افراد آموزش دیده صورت می گیرد و ترسی برای کودک نیست .

حسینی پور رئیس آموزش و پرورش رفسنجان نیز در این مراسم بیان داشت :همه مسئولین در این طرح به نوعی موثر بودند از مجموعه بهداشت رفسنجان تشکر می کنم که در این زمینه کمک کردند در رشته ها و عناوین مختلف دانش آموزان و مدارس را یاری کردند .

وی افزود :یکی از مسائل مهمی که سلامت دانش آموزان را تضمین می کند و مهم است بهداشت دهان و دندان است که در زندگی هم تاثیر گذار است .

 

 

 

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان دندان مدارس رفسنجان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وارنیش فلوراید
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان