بزرگداشت روز سالمند در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 153094
بزرگداشت روز سالمند در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

بزرگداشت روز جهانی سالمند با حضور جمعی از مسئولین، بازنشستگان و سالمندان رفسنجان در سالن آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

خانه » اجتماعی » بزرگداشت روز سالمند در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی، به مناسبت روز جهانی سالمند آیین بزرگداشت سالمندان و بازنشستگان در رفسنجان با همکاری ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی ، جهاد کشاورزی ، تامین اجتماعی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ، عصر روز گذشته با حضور شهردار، رئیس بهزیستی، رئیس شورای شهر و جمعی از دیگر مسئولین، بازنشستگان و سالمندان رفسنجان در سالن شهدای دانش آموز اداره آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

حیدری رئیس اداره بهزیستی در این آیین اظهار داشت: دوران نوزادی,نوجوانی,جوانی,میانسالی و سالمندی از مراحل سیر تکاملی انسان است اما ما دیگر لفظ سالمند را بکار نمیبریم و به آنها فرزانگان یعنی انسان های خیلی بزرگ میگوییم.
وی افزود:تکریم سالمند و فرزانگان نشانه ی ترحم نیست بلکه براین باوراست که این فرزانه بزرگوار تمام مراحل زندگی را از کودکی تا بزرگسالی پشت سر گذاشته است و در مرحله سالمندی همچنان چراغ راه است و باید تجربیات خود را به دیگران انتقال دهد.


وی با اشاره به ارزش و مقام سالمند در اسلام خاطر نشان کرد: در بحث سالمندان و بزرگان سخنان ارزشمندی آورده شده است در سوره ی اسرا خداوند به فرزندان هشدار بزرگی را میدهد که مبادا در دوران سالمندی کمترین اهانتی به والدین روا داده و با لحنی نا مناسب که رنجش آنها را فراهم سازد سخن گویید و احترام انها را به جا نیاورید همچنین پیامبر اکرم میفرماید احترام به سالمند امت من احترام به من است.
حیدری بیان کرد:در مجموعه ی شهرستان رفسنجان مرکز روزانه ی فرزانگان شهید اکبری نژاد خدمات روزانه ای از قبیل خدمات اموزشی, پزشکی ,ورزشی و اردوهای زیارتی به سالمندان ارائه می دهد که امیدوار هستیم بتوانیم به بهترین نحو خدمت گزار سالمندان باشیم.

حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای شهر نیز در این مراسم با اشاره به روایتی از امام علی (ع) اظهار داشت :تجربه باعث رشد و تعالی می شود باید این نکته را در زندگی خود مد نظر داشته باشید .
وی بیان داشت :نوع نصیحت و نوع بیان تجربه برای تاثیرپذیری جوان مهم است و جزو کارهایی است که افراد باید آن را انتقال دهند .
رئیس شورای شهر تصریح کرد :بچه ها را نباید با عادات خود آموزش دهید آنها فرزندان زمان شما نیستند در انتقال تجربیات باید عقل آنها را بارور کنید.


وی اضافه کرد : فرزندان باید واقعیات تجربه را درک کنند اگر تجربه موفق دارید که میتواند برای شهر موثر باشد میتوانید ان را به شورای شهر مکتوب کنید .
حجت الاسلام هاشمیان گفت :گاهی یک تجربه نظریه ای می شود که میتواند تحول بزرگی را برای شهر ایجاد کند .
وی خاطرنشان کرد :امیدواریم با فعالیتهای خوبی که در سطح انجام میشود شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در شهر باشیم .
رئیس شورای شهر گفت :امیدواریم بتوانیم شهری در خور رفسنجانیها ایجاد کنیم و باعث ایجاد روحیه امید و نشاط در مردم شویم .

گفتنی است دکتر نژاد قادر مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم به بیان نکاتی پیرامون مراقبت های قلبی و عروقی پرداخت.

استقرار اتوبوس دیابت و تست دیابت و فشار خون از شرکت کنندگان در این مراسم از برنامه های حاشیه ای آیین بزرگداشت روز سالمند در رفسنجان بود.

         

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان