دلاورمردی های رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص از زبان یک رزمنده ی قدیمی + عکس

  • شناسه خبر: 153024
دلاورمردی های رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص از زبان یک رزمنده ی قدیمی + عکس

دبیر گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باعث تداوم انقلاب ما می شود وتنها راه ما هم همین است.

خانه » فرهنگی مذهبی » دلاورمردی های رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص از زبان یک رزمنده ی قدیمی + عکس

به گزارش خانه خشتی ؛ به مناسبت روز گرامیداشت فرماندهان دفاع مقدس به سراغ عباس عسکری یکی از رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص و دبیر نهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص رفتیم. ایشان برایمان از خاطرات تلخ و شیرین دفاع مقدس و فرماندهان غیور رفسنجانی در جنگ تحمیلی گفت.

عباس عسکری رزمنده گردان ۴۱۰ غواص

وی بیان داشت: گردان ۴۱۰ قبل از عملیات بدر در سال ۶۲ تشکیل شد اولین فرمانده این گردان شهید سردار رضا عباس زاده بود که ایشان در عملیات بدر شهید شدند بلافاصله بعد از عملیات بدر حاج احمد امینی از بچه های لاهیجان رفسنجان  فرماندهی گردان را بر عهده گرفتند ایشان آموزشهای غواصی را شروع کردند، قریب سه تا چهارماه در خلیج فارس و بندرعباس آموزش غواصی می دیدیم .

عسکری گفت: کم کم به عملیات والفجر نزدیک می شدیم نهایتا ۲۰ روز قبل از عملیات الفجر ۸ ،داخل نهرهای که از اروند رود  طی می شد آموزشها را کامل کردیم ،والفجر ۸ تماما از بچه های غواص که متشکل از  ۱۵۰ نفر نیرو بود که با بچه ها گردان ۱۷۰ نفر می شدیم .

رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص

وی افزود: عملیات والفجر ۸ عملیات خوبی بود متاسفانه شهید امینی و تعدادی از دوستان را در این عملیات از دست دادیم . بعد از والفجر ۸ شهید علی عابدینی فرمانده گردان را بر عهده گرفت ایشان هم به همراه دوستان آموزش غواصی را فرا گرفتند که عملیات کربلای ۴ فرا رسید.

این فرمانده دفاع مقدس بیان داشت: تفاوت عملیات کربلای ۴ با والفجر ۸ در این بود که نوع آموزشها فرق می کرد عملیات والفجر روی آب ولی عملیات کربلای ۴ نیم متر زیر آب حرکت می کردیم .

رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص

وی تصریح کرد: عملیات کربلای ۴ با توجه به اینکه عملیات لو رفته بود خیلی موفقیت امیز نبود تقریبا دو هفته بعد از آن عملیات کربلای ۵ انجام شد که شهید عابدینی در این عملیات شهید شدند .

عسکری گفت: عملیات کربلای ۵ عملیات خیلی خوبی بود تقریبا نمونه والفجر ۸ بود بعد ازاین عملیات ،سردار محمود امینی فرمانده گردان را برعهده گرفت تا پایان جنگ راه را ادامه دادند.

وی خاطر نشان کرد: بچه های گردان ما بیشتر در عملیات های آبی و خاکی شرکت می کردند  عملیات های خشکی را برای نظارت و کسب تجربه می رفتیم ،حاج قاسم سلیمانی نمی گذاشت بچه های غواص در عملیات های خشکی شرکت کنند .

گردان ۴۱۰ غواص – سال ۶۴

عسکری بیان داشت: نیروهای گردان ۴۱۰ از همه شهرهای کرمان بودند برای اینکه رفسنجان گردان ۴۱۲ و ۴۱۸ هم داشت تقریبا از تمام رفسنجان بودند گردان ما چون نیروهایش داوطلب بودند از همه شهرهای استان حضور داشتند حتی از سیستان بلوچستان ، زاهدان و بندرعباس هم  شهید و رزمنده داریم .

این فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: کار خوبی که بعد از جنگ انجام می شود این است که  تقریبا سالی یکبار گردهمایی رزمندگان را داریم بچه های دور هم جمع می شوند دیدارها تازه می شود ، امسال نهمین گردهمایی را داریم امسال با این تفاوت که  سالهای قبل فقط گردهمایی رزمندگان بود امسال یادواره شهدا هم همزمان با گردهمایی گردان ۴۱۰ برگزار می شود .

رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص

عسکری گفت: این گردان حدود ۹۰ شهید دارد تعدادی جانباز ،یکی از جانبازان محمدکاظمی بودند که چند وقت پیش شهید شدند. ۱۲۰ نفر غواص داشتیم که اکثرا همه شان در حد یک فرمانده گردان بودند .

وی در ادامه به بیان خاطراتی از سردار حاج احمد امینی فرمانده گردان ۴۱۰ پرداخت.

حاج احمد امینی فردی  مخلص و افتاده بود قبل ازعملیات والفجر ۸ برای آموزش به میناب رفته بودیم ،این اردوگاه فقط ۱۲ تا سرویس بهداشتی داشت از این دوازده تا سرویس ده تاش خراب خراب بود و دو تاش درست بود بچه ها توی صف می ایستادند روز دوم به میناب رفته بودم موقع برگشت هوا تاریک بود بچه های گردان داشتند نماز جماعت میخواندند شهید امینی را دیدم که با آفتابه آب میاره و  سرویس ها  را تمیز می کند .

سردار حاج احمد امینی و جمعی از رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص

از دیگر خصلتهای این شهید متواضع بودن ایشان بود که هر جا جابجایی داشتیم حاج اقا امینی عقب وانت سوار می شد.

از دیگر خاطرات این شهید به اخلاص بودن ایشان میتوان اشاره کرد  مثلا قبل از عملیات والفجر بود که  از بچه ها شنیدم شهید امینی یک جایی پشت خاکریز قبری کنده بود شب ها در ان می خوابید و نماز شب میخواند .

وی به روضه حضرت زهرا س ارادت خاصی داشتند به طوریکه در شب یکی از عملیاتها قسم حضرت زهرا س را می خورند ماجرا از این قرار بود سرعت اروند رود  جذر و مد داشت وقتی آب از طرف عراق بر می گردد به طرف خلیح فارس سرعتش ۶۰ تا ۷۰کیلومتر است موقع آموزشی با لباس غواصی وارد آب می شدیم اب ما را به ۴ کیلومتر ان طرف تر می برد بعد با قایق ما را بر می گرداندند .

عباس عسکری رزمنده گردان ۴۱۰ غواص

رد شدن از آب سخت بود شهید حاج احمد امینی که تقریبا یک شب قبل از عملیات می بایست بروند محور را شناسایی کنند بچه های اطلاعات در همان ساعتی که ما می رفتیم رفته بودند وضعیت آب را چک کنند که آیا میشه رفت یا نه ؟حاج احمد به روضه حضرت زهرا (س) علاقه داشت آن شب ما این موضوع را درک کردیم آن شب  با مشکلاتی که برایمان پیش آمد ما سه دسته بودیم که به موازی یکدیگر می رفتیم یک موج طوفانی آمد دسته ها بهم پیچیده شده و بطوریکه نمی فهمیدیم کدام طرف ایرانه کدام طرف عراقه چون هر دوطرف نخلستان بود .

عباس عسکری در بخش پایانی این گفت و گو با تاکید بر لزوم حفظ ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: همه ما عاشورایی و امام حسینی هستیم همانطور که امام (ره) فرمودند ” محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است” طبیعی است زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باعث تداوم انقلاب ما می شود وتنها راه ما هم همین است اولابرخورد و عملکرد مسئولین درست شود بعد بچه های حزب اللهی با برگزاری یادواره و مراسمات شهدا ادامه دهنده راه آنها باشند.

لازم به ذکر است نهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار می شود.

برچسب ها:
سردار حاج احمد امینی عباس عسکری گردان 410 غواص
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان