قصه بی پایان بی مهری برخی مسئولین و ادارات به معلولین 

  • شناسه خبر: 151914
قصه بی پایان بی مهری برخی مسئولین و ادارات به معلولین 

قصه ی بی مهری برخی مسئولین و ادارات به معلولین همچنان ادامه دارد و معلولین رفسنجانی از آن گلایه دارند…

خانه » اجتماعی » قصه بی پایان بی مهری برخی مسئولین و ادارات به معلولین 

به گزارش خانه خشتی ، صبح امروز جلسه مناسب سازی اماکن عمومی شهرستان رفسنجان با حضور ادارات مربوطه و مدیران بانکها در محل اداره بهزیستی برگزار شد.

صفری نماینده معلولین در این جلسه با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب معابر و ورودی ادارات اظهار داشت: ضمن قدردانی از فعالیتهای اخیر شهرداری در خصوص مناسب سازی معابر، تشکر ویژه از کارمندان بانکهای رفاه و ملت برای ارائه خدمات به معلولین را دارم.

وی افزود: ایجاد شدن میز خدمت به جانبازان و معلولین در فرمانداری کار مناسبی بود و خوب است در سایر ادارات نیز ایجاد گردد.

صفری گفت: در برخی مسئولین و ادارات نسبت به معلولین بی مهری می بینیم.

حیدری رئیس اداره بهزیستی رفسنجان نیز بیان داشت: نگاه به معلولین از نظر امکانات شهروندی یکسان است، قانون جامع حمایت از معلولین که در ان شرح وظایف ادارات مشخص است به همه وزارت خانه ها ابلاغ شده و باید پیگیری کنیم، اما از نظر خدمات دادن سازمان بهزیستی نمی تواند وروود پیدا کند هرچند گاهی بی مهری هایی می شود.

وی افزود: خیلی ها توانمندی معلولین را باور ندارند اینکه گاهی یک معلول می تواند با اقتدار تر از یک انسان سالم عمل کندرا قبول ندارند.

کدخدایی معاون فرماندار نیز در این جلسه بیان داشت: در قانون برنامه ششم توسعه نگاه به معلولین بطور ویژه دیده شده است.

وی افزود: شرایط برای معلولین سخت است و لازم است که مصوبات چنین جلساتی تا اجرا شدن پیگیری شود تا بتوان اقداماتی در خور شان معلولین انجام دهیم.

کاوه رحیمی کارشناس مناسب سازی اداره بهزیستی رفسنجان نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی اظهار داشت: مناسب سازی به معنای تسهیل عبور و مرور مسیر معلولین ,جانبازان , سالمندان و افراد ناتوان است در مناسب سازی یک سری مسیرها را با وسایلی از قبیل رمپ,دستیگره های کمکی, آسانسور , بالابر و وسایلی شبیه به اینها آماده میکنند که افراد بتوانند راحت و بطور مستقل عبور و مرور کنند و در جامعه احساس سرخوردگی و حقارت نکنند.

وی افزود:بهزیستی در یکی دوسال اخیر بصورت جدی در زمینه ی مناسب سازی ورود کرده است و شهرداری و ادارات مربوطه ی شهرستان در این زمینه کمک کرده اند ، همچنین هرفصل که جلسه ی کمیته ی مناسب سازی به ریاست فرماندار و دبیری بهزیستی صورت میگیرد دراین جلسات به صورت متمرکز و عملیاتی تر روی هر حوزه و بخش به صورت جداگانه کار خواهیم کرد.

رحیمی درخصوص مناسب سازی بانک های شهرستان خاطر نشان کرد:در بحث بانکها و علی الخصوص بانکهایی که مدد جویان با آنها سروکار دارند بررسی شد که مناسب سازی صورت گیرد همچنین با پیگیری های انجام شده در بانک توسعه برای افراد ناتوان بالابر گذاشته شد و در بخشی تکمیلی و با انجام آن معلولین بتوانند با ویلچر عبور و مرور کنند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه ی فوق بیان داشت:بانکها بودجه هایی را برای مناسب سازی تعیین کنند همچنین با هماهنگی نظام مهندسی و شهرداری ساختمان های عمومی که فاقد مناسب سازی هستند از دادن پایان کار به آنها پرهیز شود و ادارات تعیین کنند که چه میزان از بودجه ای که برای مناسب سازی است را اعمال کرده اند.

برچسب ها:
کمیته مناسب سازی معابر عمومی معلولین معلولین در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان