گزارش خانه خشتی از بازار داغ لوازم التحریر در رفسنجان

  • شناسه خبر: 151228
گزارش خانه خشتی از بازار داغ لوازم التحریر در رفسنجان

در آستانه سال تحصیلی جدید بازار لواز التحریر، کیف و کفش دانش آموزان حسابی داغ است …

خانه » اقتصادی » گزارش خانه خشتی از بازار داغ لوازم التحریر در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، تا شروع سال تحصیلی جدید چند روزی باقی مانده و شاهد حضور خانواده ها و دانش آموزان در بازار برای تهیه لوازم خودشان هستیم.

کیف فروشی ها، کفش فروشی ها و مغازه های لوازم التحریر مملو از خریدارانی است که خود را برای آغاز سال تحصیلی آماده می کنند و این در حالی است که اوضاع و احوال نابسامان بازار و قیمت های سرسام آور ، صنف لوازم التحریر را هم بی نصیب نگذاشته و شاهد قیمت ها بالا و متغیر این اجناس هستیم.

در این راستا زینب گنجی خبرنگار خانه خشتی سری به بازار لوازم التحریر در رفسنجان زده است تا حال و هوای این روزهای خریداران و فروشندگان لواز التحریر و کیف و کفش مدارس را شرح دهد.

در این پرس و جو اکثر فروشندگان از پایین آمدن قدرت خرید و همچنین تعطیلی چندین واحد تولیدی داخلی کیف و کفش در اثر عدم حمایت در چند ماه اخیر گلایه داشتند.
بازاریان علت کمبود اجناس خود را نسب به چند ماه اخیر، تغییر خرید عمده ی خود از نسیه به نقدینگی همچنین افت فروش خود دانستند.
فروشندگان رفسنجانی از احتکار و انبار کردن اجناس توسط عمده فروشان اظهار تاسف کردند و بیان داشتندکه بسیاری ازفروشندگان عمده با وجود در دسترس بودن کالا، اعلام عدم موجودی میکنند.


اینکه قیمت کیف و کفش، همچنین لوازم التحریر ثابت نیست و روز به روز در حال افزایش است نیز از گلایه های خانواده ها و خریداران بود.
خریداران از تفاوت قیمت ها و کمبود نظارت بر قیمت فروش اظهار تاسف داشتند.
و نکته ی تاسف باری که در تهیه این گزارش مشاهده شد این بود که برخی خریداران، با مشاهده قیمت های بالا ، از خرید خود منصرف میشدند و دست خالی به خانه باز میگشتند.

خوب است که سازمان های متولی امر نظارت بر قیمت اجناس و از همه مهمتر لوازم التحریر که در فصل استقبال و استفاده از آن قرار داریم نظارت های خود را افزایش داده و از حقوق هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان در این بازار حمایت کنند.

و اینکه چقدر در این بازار به عرضه لوازم التحریر داخلی و ایرانی اهمیت داده شده که یکی از نیازهای جدی کشور در شرایط کنونی است خود موضوع مفصلی است که در گزارش های آتی به آن پرداخته خواهد شد.

 

برچسب ها:
بازار داغ لوازم التحریر خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان