دبیر دومین همایش ملی پسته ایران مطرح کرد :

پذیرش ۱۶۰ مقاله در دومین همایش ملی پسته ایران

  • شناسه خبر: 150833
پذیرش ۱۶۰ مقاله در دومین همایش ملی پسته ایران

دبیر دومین همایش ملی پسته ایران گفت: از مجموع مقالات ارائه شده ۱۶۰ مقاله از ۲۰ مرکز دانشگاهی بزرگ کشور پذیرفته شده اند و بیشتر مقالات رسیده از نقاط مختلف کشور می باشند این نشان دهنده فراگیر بودن تحقیقات پسته است.

خانه » علم و فن آوری » پذیرش ۱۶۰ مقاله در دومین همایش ملی پسته ایران

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد حسین شمشیری در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه اولین همایش ملی پسته ایران در سال ۹۳ در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد اظهارداشت :این همایش دومین همایش ملی پسته ایران است که در رفسنجان برگزار می شود .

وی بیان داشت :از سال گذشته برنامه ریزهایی در این خصوص صورت گرفته است و سعی کردیم همایش امسال متفاوت تر از همایش قبلی باشد این همایش در قالب ۴ محور با حضور صاحب نظران و اساتید بزرگ پسته ارائه می شود .

شمشیری به محور اول این همایش که ارائه مقالات علمی می باشد اشاره کرد وگفت : از مجموع مقالات ارائه شده ۱۶۰ مقاله از ۲۰ مرکز دانشگاهی بزرگ کشور پذیرفته شده اند و بیشتر مقالات رسیده از نقاط مختلف کشور می باشند این نشان دهنده فراگیر بودن تحقیقات پسته است اینکه مختص به منطقه خاصی نیست .

وی تصریح کرد :در کنار این همایش، نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۳ شهریور برگزار خواهد شد و  تمام نهادهای مرتبط با کشاورزی و پسته و شرکتهای بزرگ برای حضور در نمایشگاه جذب می شوند این اولین تجربه ماست و امیدواریم با پوشش رسانه ای  مخاطبین خوبی برای نمایشگاه جذب کنیم .

دبیر همایش ملی پسته ایران عنوان داشت :در این همایش یک سری میزگردهایی تحت عنوان تجربه موفق توسط باغداران بزرگ پسته صورت می گردد که باغداران تجارب خود را با اشتراک خواهند گذاشت و محورهای این میزگرد جذاب است.

وی به محور دیگر این همایش که بازرگانی ،اقتصاد و تولید پسته در شرایط سخت است اشاره کرد و گفت :در این محور تجمع خرده مالکین ،مدیریت هزینه های تولید و آینده نگری در تولید پسته و بازرگانی و فروش آن  مورد بحث قرار می گیرد .

شمشیری افزود :در محور دیگر این همایش به مدیریت باغ پسته بحث تغذیه ای،آفات و بیماریها و افزایش عملکرد پسته ، تولید پسته ارگانیک و مدیرت منابع آبی پرداخته می شود .

دبیر همایش ملی پسته ایران به محور چهارم این همایش که برگزاری کارگاه های آموزشی می باشد اشاره کرد و بیان داشت : این کارگاه های تحت عنوان هرس و تربیت درختان پسته ،تغذیه در سیستم های آبیاری تحت فشار و مشاهده اثرات اقلیمی در باغات پسته و روشهای اندازه گیری افلاتوکسین واشنایی با ذخایر ژنتیکی پسته توسط مدرسین و کارشناسان خبره برگزار خواهد شد .

محمدحسین شمشیری گفت :میهمانان شرکت کننده در این همایش معاون وزیر در امور باغبانی و دیگر مسئولین کشوری و شهرستانی می باشند .

وی عنوان داشت : این همایش با مشارکت پژوهشکده تحقیقات پسته کشور ،انجمن امور باغبانی و دانشگاه علوم پزشکی برگزرا می شود جهاد کشاورزی در مدیریت میزگردها در این همایش کمک شایانی داشتند .

دبیر همایش ملی پسته ایران گفت : ۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه ولی عصر ثبت شده است که ۸ تا ۱۰ شرکت دانش بنیان هستند با این شرکتها مسیری خوبی باز شده که نتیجه کار تحقیقاتی به صورت محصولاتی عرضه و استفاده شود .

شمشیری اظهار امیدواری کرد که خروجی این کارگاه های جنبه های کاربردی خوبی برای مخاطبین وشرکت کننده ها داشته باشد .

تهیه و تنظیم: منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب ها:
دومین همایش ملی پسته ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان