مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان خبر داد:

راه اندازی ارجاع الکترونیک به پزشک متخصص از ۱۵ شهریورماه

  • شناسه خبر: 150782
راه اندازی ارجاع الکترونیک به پزشک متخصص از ۱۵ شهریورماه

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: نظام ارجاع الکترونیکی در مراکز بهداشتی شهرستانهای انار و رفسنجان از طریق سامانه سیب از ۱۵ شهریور ماه امسال آغاز می شود.

خانه » آخرین اخبار » راه اندازی ارجاع الکترونیک به پزشک متخصص از ۱۵ شهریورماه

به گزارش خانه خشتی ، محمد جعفری در آیین تجلیل از بهورزان شهرستانهای انار و رفسنجان که صبح امروز در محل تالار لوکس طلایی رفسنجان برگزار شد با اشاره به استفاده صحیح، به موقع و به جا از نظام ارجاع جهت استفاده بیمه روستاییان، از الکترونیکی شدن نظام ارجاع از ۱۵ شهریورماه جاری خبر داد و افزود: با آغاز این سیستم ارجاع از روستا به پزشک متخصص در شهر به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: باید سعی کنید ارجاع به پزشک درست باشد و نباید مردم از روستا با ارجاع ناصحیح به پزشکان مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از درمان مردم باید به دست پزشکان خانواده انجام شود و ۱۰ تا۱۵ درصد بیماری های مردم لازم باشد پزشکان به اساتید متخصص خود ارجاع دهند خاطرنشان کرد: در استان ارجاع بالای ۲۵ درصد است که باید کاهش پیدا کند که این کاهش یافتن موجب می شود متخصصان سر فرصت به بیماران واقعی بپردازند.
وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور است که متولی درمان رایگان بیمه شده های صندوق های مختلف اعم از عشایری، روستایی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین افرادی است که ساکن شهر هستند و هیچ نوع بیمه ای ندارند.
وی تصریح کرد: از ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور ۳۳ میلیون نفر بیمه شده رایگان هستند و یارانه ای از سمت دولت از محل بیت المال به این حوزه اختصاص پیدا کرده که خرج درمان روستاییان می شود بنابراین شرط سکونت در روستا باید رعایت شود و صرف اینکه شخص باغات کشاورزی اش در روستا و خود ساکن شهر است برای استفاده از بیمه روستایی صحیح نیست و بودجه بیت المال باید در جای خود هزینه شود.

برچسب ها:
ارجاع الکترونیک بیمه سلامت پزشک متخصص خانه بهداشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان