رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

طب سنتی و آب درمانی در رفسنجان مجوزی ندارد

  • شناسه خبر: 150781
طب سنتی و آب درمانی در رفسنجان مجوزی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آب درمانی و طب سنتی در رفسنجان مجوز ندارند؛ باید در این قضیه هماهنگی بین بخشی بین بهداشت، مطبوعات، مسئولین قضایی شهر باشد.

خانه » اجتماعی » طب سنتی و آب درمانی در رفسنجان مجوزی ندارد

به گزارش خانه خشتی ، علی اسماعیلی ندیمی در آیین تجلیل از بهورزان شهرستانهای انار و رفسنجان که صبح امروز در محل تالار لوکس طلایی رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: ۱۲ شهریورماه سال ۱۳۶۳ به نام بهورز نامگذاری شد و هدف خدمت به جامعه روستایی، فقرزدایی و کاهش آسیبهای ناشی از بیماریها در مناطق روستایی بود.
وی افزود: برکات فراوانی از جمله کاهش مرگ و میر، جلوگیری از عوارض حاملگی های متعدد و واکسیناسیون، آموزش مادران و هر آنچه که برای بهبود سلامت جامعه روستایی نیاز بوده است ، با حضور بهورزان رقم خورد.
اسماعیلی بیان داشت: مرگ مادران باردار که در آن سال میزان ۱۴۰ در ۱۰۰ هزار نفر بود بعد از شش سال اول به ۵۴ مورد از هر ۱۰۰ هزار نفر رسید و اکنون به ۱۸ مورد از هر ۱۰۰ هزار مورد کاهش پیدا کرده است همچنین مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال که در آن مقطع ۲۰۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود، بعد از شش سال به ۲۵ و اکنون به ۱۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش یافته و این سطح بزرگ موفقیت مدیون این نظام شبکه و بهورزان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: همه دست اندرکاران بهداشت و بهورزان در فکر ارتقاء سلامت مردم هستند، اکنون چهره بیماریها تغییر کرده بیماریهای قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر هستند و حوادث مغزی، سرطانها، بیماریهای مزمن ریوی و حوادث ترافیکی جای خود را به بیماریها سه دهه قبل داده اند.
وی افزود: در همین راستا لازم بود که نظام شبکه در بستر سخت افزاری و نرم افزاری تغییر پیدا کند و مجموعه جدید و متنوعی از خدمات سطح یک تعریف شده و در حال انجام است که هدف کلی آن کاهش مخاطرات بیماریهای قلبی عروقی و سایر بیماریها مزمن است.
اسماعیلی گفت: سهم سرمایه گذاری در بهداشت در چهار سال گذشته نسبت به دولتهای قبل از انقلاب بیشتر بوده هم در زیرساختها و هم تغییر در رفتار و وارد کردن یکسری بیماریها که نیاز فعلی جامعه است که مستلزم این بود که در طول چند سال گذشته اقدامات زیادی انجام دهیم که همه آنها انجام شده است.
وی تصریح کرد: در شبکه بهداشت و درمان شهرستانهای رفسنجان و انار مراکزی که در حال ساخت و تکمیل است که بخشی تکمیل شده و بخشی دیگر تا انتهای سال به بهره برداری می رسند تا ۱۰ تا ۱۵ سال آینده نیازی به توسعه زیرساختها نداریم که کار بزرگی است.
اسماعیلی بیان داشت: وقتی وارد مقوله کاهش بیماریهای غیرواگیر می شوید یعنی تغییر در شیوه زندگی مردم که دشوار است. علیرغم همه محدودیتها و موانع سعی کرده ایم سطح هیچکدام از خدمات بهداشتی خود را کاهش ندهیم و امیدواریم همین برنامه را نیز تا پایان سال ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت غیر مجاز برخی مراکزی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: مهمتر از باشگاههای ورزشی، تجویزهایی که به نام طب سنتی، طب اسلامی، طب بوعلی در حال انجام است. در چند ماه بسیاری از این مراکز را بازدید کردیم که بسیاری از آنها داروی غیرمجاز توزیع می کنند، یا چیزی را به عنوان داروی گیاهی می دهند که داخل کپسول است و نمی توان حدس زد داخل آنها چیست.
البته نمی دانم اینها روحانی هستند یا خیر اما متاسفانه برخی نیز لباس روحانیت تن می کند یعنی ظاهراً شکل لباس روحانیت را دارند.
به شدت ظرف دو سه ماه اخیر با آنها برخورد کرده ایم.
وی افزود: اغلب ما دنبال نسخه های ساده هستیم، کسی که چندین سال است که مشکل قلبی دارد نمی توان گفت فقط با یک داروی گیاهی و دمنوش تمام مشکلاتش حل می شود.
اسماعیلی گفت: ای کاش راست می گفتند که پول نمی گیرند، مدعی هستند پولی از مردم نمی گیرند اما آنجا که این دارو را تجویز می کند قیمت این فرآورده گیاهی را دو برابر عطاری ها حساب می کنند.
وی تصریح کرد: همه مراجع تقلید شیعه فتوا داده اند که چیزی به نام طب اسلامی اصلا وجود ندارد و رورایات اسلامی در این زمینه روشن است و خود پیامبر(ص) هنگامی که بیمار می شدند نزد پزشک می رفتند، آنچه که وجود دارد طب ایرانی و طب گیاهی است که سرفصل آن علمای حقوقی و دانشمندان است که آن نیز منابعی دارد.
اسماعیلی بیان داشت: همه اینها را تشکیل پرونده داده ایم و پرونده کسانی که لباس روحانیت به تن دارند را به دادگاه ویژه روحانیت ارسال می کنیم. با یک تیم ویژه با حضور کارشناسان دانشگاه و قاضی از دادگستری این مراکز را پلمپ می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه این قضیه در شهرستان وجود دارد اما معاونت بهداشتی و داشنگاه ابزار قانونی آن پلیس و سیستم قضایی است که باید با هماهنگی آنها این مراکز را تعطیل کنیم.
اسماعیلی گفت: آب درمانی و طب سنتی در رفسنجان مجوز ندارند؛ باید در این قضیه هماهنگی بین بخشی بین بهداشت، مطبوعات، مسئولین قضایی شهر باشد.

برچسب ها:
آب درمانی آب درمانی در رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی در رفسنجان طب سنتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • بنده خدا

    سلام تا کی باید شاهد انکار مسوولین وزارت بهداشت باشیم؟ وقتی مردم درمان های ساده و ارزان طب اسلامی رو می بینند و به مراتب بیشتر و بهتر از طب جدید نتیجه می گیرند چه دلیلی برای این حرف هاست؟ وقتش رسیده وزارت بهداشت دست از لجاجت و عناد برداره درضمن مراجع هیچ گاه طب اسلامی رو رد نکردند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان