در جلسه شورای اداری مطرح شد:

تعیین تکلیف اسناد پلاک ۲۰۹۴ در رفسنجان / بلاتکلیفی باغات بالای ۷۰ سال قدمت رفسنجان برای اخذ سند

  • شناسه خبر: 150732
تعیین تکلیف اسناد پلاک ۲۰۹۴ در رفسنجان / بلاتکلیفی باغات بالای ۷۰ سال قدمت رفسنجان برای اخذ سند

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: در بحث پلاک ۲۰۹۴ رفسنجان ، ۳۴۰۰ قطعه زمین وجود داشت که مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده بود که با پیگیرهای صورت گرفته این مشکل رفع شد .

خانه » آخرین اخبار » تعیین تکلیف اسناد پلاک ۲۰۹۴ در رفسنجان / بلاتکلیفی باغات بالای ۷۰ سال قدمت رفسنجان برای اخذ سند

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام مهدی پورمحمدی در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که روز گذشته با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد اظهار داشت :یکی از دلایل موفقیت سازمان ثبت در کشور در قضیه تثبیت اسناد این است که رئیس سازمان یک قاضی با سابقه طولانی باشد و این قضیه در استان کرمان وجود دارد .

وی بیان داشت : در بحث پلاک ۲۰۹۴ رفسنجان شاهد این موضوع هستیم که همه بخش های مربوطه در این زمینه تلاش کردند ۳۴۰۰ قطعه زمین در رفسنجان وجود داشت که مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده بود  و مشکل این اسناد از سال ۵۳ تا کنون وجود داشته است که با پیگیرهای صورت گرفته این مشکل رفع شد .

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد :علی رغم سلایق مختلف سیاسی که در رفسنجان وجود دارد یک همدلی و همراهی بین مسئولین و مردم وجود دارد که باعث دلگرمی مردم به نظام می شود .

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت : امیدواریم با  سفر رئیس کل سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربه رفسنجان  بسیاری از مشکلات شهرستان در این حوزه رفع شود .

احمد انارکی محمدی بیان داشت:با توجه به وسعت ۸ هزار هکتاری شهرستان و وجود ۹۰ هزار هکتار باغ پسته و مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد اداره ثبت را برای اجرائیات و بحث اسناد در نظر بگیریم .

وی افزود :برخی باغات مستثنی شده اند و قدمت بالای ۷۰ سال و حصارکشی دارند ولی سند ندارد بلاتکلیف مانده اند چون اینها به صورت باغ بوده اند چهره زشتی به شهر داده اند لذا باید با ارائه طرح مشکل این باغات حل شود .

حجت‌الاسلام شیخ‌علی هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان نیز اظهار داشت :رفسنجان با وسعت ، تعداد بخش ها و روستاهایی که دارد نیاز است که کار مردم در زمینه اسناد سریع انجام گیرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان به تنهایی جوابگو نیست .

وی بیان داشت :اگر مسئله املاک و اسناد مردم و نظارت بر کار انها انجام شود کمک بزرگی به آنها خواهد شد .

رئیس شورای اسلامی شهرستان اضافه کرد :قطع بودن سیستمهای کامپیوتری دفاتر ثبت اسناد یک معضل شده است که باعث نارضایتی مردم شده است باید اصلاح شود .

وی خاطرنشان کرد :امروز نیاز به این داریم که کار مردم با سرعت بالا و در کمترین زمان صورت گیرد و این امر ،عزم همه مسئولین را می طلبد .

حجت الاسلام هاشمیان تاکید داشت :اگر مشکلات املاک درست شود بسیاری از مشکلات داخل شهر هم حل می شود و امنیت  ایجاد می شود و این  امنیت ناشی از تدبیر ماست .

 

.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان