معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور مطرح کرد:

شفاف سازی راه مقابله با مفسدان اقتصادی / برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم

  • شناسه خبر: 150724
شفاف سازی راه مقابله با مفسدان اقتصادی / برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم

رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور گفت :اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و همچنین اگر بخواهیم سلامت اداری سازمانها را تضمین کنیم و با مفسدان اقتصادی مقابله کنیم باید شفاف سازی کنیم و همچنین شیوه ها و رفتارها باید اصلاح شود .

خانه » اقتصادی » شفاف سازی راه مقابله با مفسدان اقتصادی / برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد تویسرکانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با تاکید بر نقش ویژه رفسنجان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت :رفسنجان از جهات مختلف ویژگیهای خاصی را داراست وظیفه ما به عنوان خدمتگزاران نظام وظیفه خطیری است چراکه ما وارث زحمات افرادی هستیم که از جان و مال خود برای نظام مایه گذاشته اند .
وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان به جنگ ما آمده است بیان داشت :دشمن از همه ابزارهای خود استفاده می کند تا یاس و ناامیدی را در جامعه به وجود آورد وظیفه ما این است که از انقلاب اسلامی که میراث هزاران شهید است به خوبی محافظت کنیم .
رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور افزود :آشنایی دقیق به وظایف خود در تمام جهت باعث ایجاد اعتماد و امید در جامعه خواهد شد مسئولین تمام همت خود را به کار ببندند تا مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند .
تویسرکانی با بیان اینکه رفسنجان از نظر ظرفیتها جایگاه ویژه ای را دارد تصریح کرد :رفسنجان قطب کشاورزی و جایگاه ویژه ای در حوزه صنعت و کشاورزی دارد ،حضور مس سرچشمه نام رفسنجان را در حوزه اقتصادی زبانزد کرده است .
وی عنوان داشت :زحمات شخصیتهایی مهمی چون مرحوم ایت الله محمد هاشمیان ،آیت الله هاشمی رفسنجانی حجت الاسلام پورمحمدی و…قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست .
معاون رئیس قوه قضاییه ادامه داد :باید در هر بخشی از همه ظرفیتهای کشوری استفاده کنیم و اذعان داشته باشیم که با برنامه ریزی ، ممارست و جانفشانی در این برهه حساس کشور در راستای رضایتمندی مردم گام برداریم .
وی با بیان اینکه ما در حوزه ثبت اسناد و املاک سعی کردیم از همه ظرفیتها استفاده کنیم گفت :سازمان ثبت یک سازمانی قدیمی با قدمت بیش از یکصد سال ، دمکراسی پیچیده ، وارث صدها میلیون سابقه کاغذی و دفتری در نقاط و بخش های مختلف است .
تویسرکانی یادآور شد :علی رغم مشکلات، در فضایی که کشور ما نیازمند یک تحول عظیم اداری است باید در هر زمینه از منابع انسانی بهره وری داشته باشیم میتوانیم با دقت و توجه به توجیه کار خودمان به اصلاح وضعیت و رفتار خودمان به نحویی عمل کنیم که با هزینه کمتر کار بیشتر و بهتری را انجام دهیم .
وی افزود :امروز یکی از معضلات کشور هزینه های عظیم بخش اجرایی و اداری است اکثر حوزه منابع و اعتبارات صرف حقوق و اعتبارات هزینه ای می شود اگر فکر اساسی نکنیم و به بهره وری منابع انسانی و اصلاح شیوه های رفتاری توجه نکنیم نمی توانیم در درازمدت این وضعیت را تداوم ببخشیم .
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد :با اصلاح وضعیت و شیوه رفتار توانستیم خدمات زیادی را با هزینه کمتر انجام بدهیم باید فرهنگ سازی شود تا با هزینه کمتر کار بیشتری را به مردم ارائه دهیم .
وی بیان داشت :اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و همچنین اگر بخواهیم سلامت اداری سازمانها را تضمین کنیم و با مفسدان مالی مقابله کنیم باید شفاف سازی کنیم و همچنین شیوه ها و رفتارها باید اصلاح شود .
احمد تویسرکانی گفت : برای مقابله با توطئه های دشمن هر مدیر باید رصد کند که وضعیت اداره اش نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده باشد و همچنین در حوزه مسئولیت های اجتماعی و شخصی مردم رضایتمندی را عملا احساس نمایند و اگر این مهم اتفاق بیافتد به دنبال آن مردم هم بی تفاوت نخواهند بود .
وی در خصوص مشکلات زراعی شهرستان گفت :با معاونتهای کشوری و ریاست جمهوری رایزنیهایی شد که یکپارچه سازی اراضی کشاورزی راه حل اساسی انتخاب شود ولی ان چیزیکه ایده ما این بود که ما افرادی را که قبل از تصویب قانون خرد شدن اراضی کشاورزی در سال ۸۵ تصرفات محفوظ داشتند انها را مستثنی کنیم و اجازه دهیم این کار پیش رود ،باید تلاش کنیم در جهت توسعه ثبت رسمی گام برداریم .
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوراضافه کرد :امروز بخشی از هزینه های پرداختی ناشی از معاملات عادی است و این فاجعه است در زمان امروز اقتصاد نمیتواند با این رفتار خودش را زنده نگه دارد برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان