نماینده مردم شهرستان های انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

ایجاد صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تنها راه نجات شهرستان

  • شناسه خبر: 150376
ایجاد صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تنها راه نجات شهرستان

نماینده مردم رفسنجان گفت :صنایع پایین دستی را در منطقه ویژه اقتصادی اجرا کنیم و با ایجاد انگیزه و زمین ارزانتر این صنایع را فعال کنیم و تنها راه نجات ما که تک محصولی است همین است .

خانه » اقتصادی » ایجاد صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تنها راه نجات شهرستان

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد انارکی محمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه در بستر اقتصاد مقاومتی که عصر امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت:توانمندیها می تواند کمک بزرگی به رشد اقتصادی و اشتغال پایدار بکند .
وی بیان داشت :وضعیت کشور به دلایل شروع جنگ روانی و خروج آمریکا از برجام اشفته است ما سالیان سال جنگ اقتصادی وبدعهدی را تجریه کردیم و می بایست بهتر از این عمل می کردیم .
انارکی محمدی افزود :تجربه کردن با مدیریت الان قابل قبول نیست دولت و سایر نهادهای دولتی مسئول هستند امادگی کامل را به مردم نداده ایم و انتظارات که از مردم داریم بیش از اینهاست .
وی تصریح کرد:هزینه های غیر مترقبه در کشور زیاد بود هزاران زلزله در کرمان و کوهبنان اتفاق افتاد و اثرات مخرب زیادی در بر داشت و دولت در برابر این اتفاقات باید پاسخگو باشد .
نماینده مردم شهرستان گفت :سال های سال از بخش کشاورزی و مس در شهرستان غافل شدیم امسال همه اقشار جامعه به خاطر تک محصولی ضرر دیده اند .
انارکی محمدی گفت :بخش نامه های های امهال دو ساله وام های کشاروزی ابلاغ شده است و اما به دلیل فاصله پرداخت سود و دیرکرد مانده و ما پیگیر این موضوع هستیم .

وی بیان داشت :مس فرصت خوبی است و قطعا می توانیم در تامین قطعات ،ریخته گری و سایر مواد مصرفی مس وبه سهم خودمان عمل کنیم امروز ۸ درصد از برنامه تعیین شده در شرکت مس جلوتر هستیم که نشان از همدلی و همراهی است .
نماینده مردم شهرستان با اشاره به اینکه امسال بدترین سال اقتصادی مردم در چهل سال انقلاب می باشد گفت :۵۵ میلیارد دلار از فروش نفت است اگر به مشکل بربخوریم سختیهایی را در بردارد .
وی عنوان داشت :وظیفه صنعتگران و دانشگاهیان این است که تک رویی نکنند باهم همکاری داشته باشند این فرصت طلایی را غنمیت بشمارند .
انارکی محمدی با بیان اینکه ۲۲۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت اب داریم افزود : ده سال اینده با مشکل بحران آب روبرو خواهیم شد در گذشته ما باید از ظرفیت تولید پسته، کارخانه می ساختیم که امروز بتوانیم از آن استفاده کنیم اگر شرایط ایده الی باشد انتقال آب تا سال اینده به رفسنجان می رسد که به بخش صنعت کمک شایانی باشد .
وی اذعان داشت :صنایع پایین دستی را در منطقه ویژه اقتصادی اجرا کنیم و با ایجاد انگیزه و زمین ارزانتر این صنایع را فعال کنیم و تنها راه نجات ما که تک محصولی است همین است .
انارکی محمدی به برگزاری همایش آب برای کشاورزان و صنعتگران در رفسنجان اشاره داشت و گفت:با برگزاری این همایش به سمت بیشترین تولید در کمترین واحد پیش برویم و از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم .

برچسب ها:
احمد انارکی محمدی صنایع پایین دستی منطقه ویزه اقتصادی رفسنجان نماینده مردم رفسنجان در مجلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان