رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان خبر داد:

تولید دو ماده اساسی شرکت مس توسط اساتید دانشگاه ولیعصر رفسنجان در شرایط تحریم

  • شناسه خبر: 150335
تولید دو ماده اساسی شرکت مس توسط اساتید دانشگاه ولیعصر رفسنجان در شرایط تحریم

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت : دو ماده اساسی z100 و z200 از نیازهای شرکت مس توسط اساتید دانشگاه ولیعصر تولید شد که نیاز کشور به این ماده ۳۰۰ هزار تن در سال است

خانه » اقتصادی » تولید دو ماده اساسی شرکت مس توسط اساتید دانشگاه ولیعصر رفسنجان در شرایط تحریم

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدعلی دهقان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه در بستر اقتصاد مقاومتی که عصر امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت :این نمایشگاه باعث شد که شاهد توانمندیهای شرکت مس باشید و ازطرفی هم همه اعم از صنعتگران و دانشگاهیان به نیازمندیهای مس توجه کنیم .
وی بیان داشت :این فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم در وهله اول باید در سطح شهرستان ، بعد در سطح استان و بعد از ان در سطح کشور نیازمندیها برطرف شود .
دهقان تصریح کرد :شرایط اقتصادی خاصی که این روزها به وجود آمده است و تغییرات ناگهانی ارز ممکن است صدماتی را به کشور بزند اما ما باید ان را به فال نیک بگیریم .
وی افزود :قیمت دلار قیمت واقعی دلار است و کمتر از آن استفاده آن را جنس چینی و ترکی می برد وقتی دلار ثابت است یعنی جنس چینی قمیمتش تغییر نمی کند ولی همه قیمت ها افزایش یافته ولی جنس چینی قیمتش ۸ سال ثابت ماند .
رئیس دانشگاه ولی عصر بیان داشت :وقتی صنعت ما هشت سال با تورم داخلی مواجه است باید با قیمت ۸ سال پیش جنس چینی رقابت کند خود صنعت از بین رفته است و بعد از هشت سال هیچی باقی نمی ماند .
وی اذعان داشت :ما افزایش قیمت دلار را به فال نیک می گیریم تا متفکرین دولت به این فکر بیفتند که تولیدات را داخل تولید کنند.
دهقان عنوان داشت : دو ماده اساسی z100 و z200 از نیازهای شرکت مس توسط اساتید دانشگاه ولیعصر تولید شد که نیاز کشور به این ماده ۳۰۰ هزار تن در سال است که اگر بتوانیم با تأمین ماده پیش نیاز(cs2) به تولید برسانیم خیلی از نیاز صنعت کشور برطرف می شود.

وی تاکید داشت :ظرف شش ماه اگر دلار به همین منوال ثابت باشد ما میتوانیم خیلی از مواد را تولید کنیم و خود این تحریمها باعث بشود مملکت ما به توانایی خود برسد .
دهقان یادآور شد :اگر بخواهیم در رفاه باشیم باعث می شود روزبه روز صنایع ما و کشاورزی از بین رود تاسیسات چغندر قند در اثر ارزان بودن شکر در کشور از بین رفته است و میلیون ها نفر بیکار شده اند .
وی بیان داشت :شرایط برای ما موقعیتی را ایجاد کرده است که بتوانیم از این فرصتها استفاده کنیم همه مفتخریم که حداکثر توان را از شهرستان استفاده کنیم این رویکرد را به فال نیک می گیریم .
رئیس دانشگاه ولی عصر از توافق ۱۲ طرح با مس سرچشمه خبر داد و گفت :چند طرح در رابطه با مسائل اقتصادی است که امیدواریم به نتیجه برسد این رویکرد باعث می شود بیکاری از شهرستان رخت بربندد اعتیاد ، فقر و مشکلات و آسیب های اجتماعی از بین برود .،
وی تصریح کرد :این نمایشگاه ها و فداکاریهای مسئولین باعث شود همه معضلات اجتماعی بر طرف شود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان