رئیس دانشگاه نرجس (ع)رفسنجان مطرح کرد :

در زندگی مراقبه ، محاسبه و بصیرت داشته باشید

  • شناسه خبر: 149525
در زندگی مراقبه ، محاسبه و بصیرت داشته باشید

رئیس دانشگاه نرجس (ع)رفسنجان گفت:در زندگی مراقبه و محاسبه داشته باشید و میزان قرآن و احادیث می باشد برای این کار باید بصیرت داشته باشید .

خانه » رفسنجان » در زندگی مراقبه ، محاسبه و بصیرت داشته باشید

به گزارش خانه خشتی ؛محمد عباس نژاد اناری در مراسم اختتامیه طرح استعدادیابی قرآنی موسسه جامعه القران کریم امام حسن مجبتی (ع) که با حضور جمعی از مسئولین و دانش شاموزان شهرستان رفسنجان در تالار فرهیختگان دانشگاه ازاد برگزار شد اظهار داشت:دانشگاه حضرت نرجس در سال ۹۱ تاسیس شد و یک دانشگاه دولتی مختص خواهران می باشد .

وی بیان داشت :اولین دانشگاه نرجس در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد این ایده قبل از انقلاب بوده است در همه کشورها دانشگاه هایی مختص خواهران وجود دارد و ایران تنها کشوری است که دانشگاه مختص خواهران ان کمتر است .

عباس نژاد اناری افزود :در ژاپن ۵ درصد دانشگاه های ان را خواهران تشکیل میدهند در چین در زمان پیشرفت دانشگاهی به زیربنای ۲۰۰ هزار مترمربع تاسیس شد که ۱۶ هزار دانشجوی دختر در انجا تحصیل می کنند .

وی تصریح کرد :در کشورهای دنیا ،دلیل تاسیس دانشگاه مختص خواهران، ایجاد محیطی مناسب برای تحصیل خانم ها عنوان شده است .
رئیس دانشگاه حضرت نرجس(ع) گفت :به دلایلی اجازه رشد چنین دانشگاه هایی داده نمی شود .

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم به شب اول قبراشاره داشت و عنوان داشت :در زندگی مراقبه و محاسبه داشته باشید و میزان قرآن و احادیث می باشد برای این کار باید بصیرت داشته باشید .

عباس نژاد اناری تاکید داشت:کارهای خود را باید براساس هوای حق محاسبه کنیم فرزندان خود را باید براساس هوای حق بار بیاوریم نباید براساس هوای نفس و شیطانی باشد .

وی خاطرنشان کرد:مراقبه یعنی خشنود بودن خداوند از کارهای خود است انجام واجبات و ترک محرمات اولین کارماست .

رئیس دانشگاه حضرت نرجس(ع) با اشاره به آیاتی دیگر از قرآن بیان داشت:نسبت به گفته های خداوند نباید بی خیال بود اگر بیخیال باشید خداوند خودتان را نسبت به خودتان بی خیال می کند .

وی عنوان داشت:اگر انسان نداند که چی است ، کجا میرود و رابطه اش با دنیا چی است و بیخیال شده است بدانید که از خداوند غافل شده است و اینگونه افراد فاسق هستند .

برچسب ها:
بصیرت رفسنجان طرح قرانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان