رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان مطرح کرد :

اختصاص ۱۰ هکتار زمین به کشت هیدروپونیک با مشارکت دانشگاه ولیعصر رفسنجان

  • شناسه خبر: 149445
اختصاص ۱۰ هکتار زمین به کشت هیدروپونیک با مشارکت دانشگاه ولیعصر رفسنجان

رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت :با مشارکت دانشگاه و بخش خصوصی ۱۰ هکتار زمین به کشت هیدروپونیک اختصاص می یابد این امر برای سالهای اینده می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات پرآب رفسنجان باشد.

خانه » اقتصادی » اختصاص ۱۰ هکتار زمین به کشت هیدروپونیک با مشارکت دانشگاه ولیعصر رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدعلی دهقان در اولین همایش “مسجد،محله ،کارآفرینی” و افتتاحیه آموزشگاه پیام مهارت که صبح امروز با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان در حسینیه علی اباد رفسنجان برگزار شد ، اظهار داشت : فعالیتهای دراز مدتی در دانشگاه صورت گرفته است و امیدواریم که آثارش را به زودی مشاهده کنیم .

وی بیان داشت :سال گذشته با مشارکت کشاورزان نزدیک سه هکتار کشت زعفران را در منطقه خنامان ایجاد کردیم و در مهرماه امسال قصد داریم قریب ۲۰ هکتار را در مناطق مختلف که آب و هوای مناسب کشت زعفران را داراهستند ادامه دهیم .

رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان تصریح کرد : با مشارکت دانشگاه و بخش خصوصی ۱۰ هکتار زمین به کشت هیدروپونیک اختصاص می یابد این امر برای سالهای اینده می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات پرآب رفسنجان باشد .

دهقان بیان داشت :در کشتهای هیدروپونیک فقط ۵درصد آب مصرف می شود و با این کشتها مشکل کم آبی حل می شود .

وی افزود :در این َآشفته بازار دلار ،پسته را باید ارزان صادر کنیم دلار باید همراه با تورمی که در طول این سالها داشتیم افزایش یابد .

دهقان خاطرنشان کرد :از سال گذشته ۲۰ هکتار کشت گیاهان دارویی را در مناطق مختلف رفسنجان اغاز کردیم این ۲۰ هکتار به ۱۰۰ هکتار افزایش می یابد این باعث می شود که خود مردم مشارکت داشته باشند و اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سطح وسیعی ایجاد شود .

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) عنوان داشت :تدبیر وبرنامه ریزی توسط کارشناسان باید صورت گیرد و حمایت همه بخش های دولتی و خصوصی در این کار لازم است .

وی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان در اقتصاد شهرستان نقش مهمی دارند گفت :این شرکتها می توانند ایده را به عمل و عمل را به تولید تبدیل کنند.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان