ماجرای یک اپلیکیشن پر سر و صدای رفسنجانی

  • شناسه خبر: 149392
ماجرای یک اپلیکیشن پر سر و صدای رفسنجانی

چند ماهی است حضور یک اپلیکیشن به نام واسط کالا در شهرستان سر و صدایی به پا کرده است .گفتگویی کردیم با مدیر توسعه دهنده این تیم تا از چگونگی فعالیت آن اطلاعات بیشتری را کسب نماییم .

خانه » رفسنجان » ماجرای یک اپلیکیشن پر سر و صدای رفسنجانی

به گزارش خانه خشتی واحد فناوری اطلاعات ؛ چند ماهی است حضور یک اپلیکیشن به نام واسط کالا در شهرستان سر و صدایی به پا کرده است . این که جمعی از جوانان رفسنجان در زمینه فناوری اطلاعات درحال فعالیت و کارآفرینی هستند باعث خرسندی است .گفتگویی کردیم با مدیر توسعه دهنده تیم واسط کالا که از چگونگی فعالیت این تیم اطلاعات بیشتری را کسب نماییم .

 در ابتدا برایمان از ایده واسط کالا بگویید.

واسط کالا یک اپلیکیشن برای خرید وفروش کالای دسته دوم است. امنیت و سرعت ارسال تبلیغ در کنار رایگان بودن تبلیغات از ویژگی های این اپلیکیشن است.

ما به طور ویژه در حال فعالیت در رفسنجان هستیم ولی این به معنای عدم پذیرش آگهی های سایر شهرها و استان نیست.

در واسط کالا برحسب نیاز عمومی جامعه برخی دسته بندی ها مانند «تره بار و خشک بار» جهت راحت تر کردن مسیر فروش محصولات کشاورزی وجود دارد، چیزی که در سایر برنامه ها به آن توجه نشده است.

همچنین در جهت رفع یکی دیگر از نیازها بخشی جهت خرید و فروش کتاب ها و جزوه های درسی پیشببینی شده است، امروز دیگر اگر شخصی نیازمند کتاب خاص و کمیابی باشد دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن کتاب بار سفر به شهرهای دیگر ببندد یا چشم انتظار نمایشگاه کتاب و… مدت ها معطل شود.

موضوع دیگر که در واسط کالا به آن توجه شده است کمک به افرادی هست که خدمات خاصی ارائه می دهند ولی امکان تبلیغات برای آنها میسر نیست، ما در واسط کالا به صورت رایگان آگهی تبلیغاتی آنان را منتشر می کنیم.

چرا حالا نام واسط کالا؟

چون هدف واسط کالا از میان برداشتن واسطه ها است تا نیاز نباشد مردم برای فروش اجناسشان از واسطه و دلال استفاده کنند و در این اوضاع سخت اقتصادی بخواهند ضرری هم برای خرید یا فروش یک کالای دسته دوم متحمل شوند.

 

از اعضای تیم تان برایمان بگویید.

اولویت اصلی ما استفاده از پتانسیل های برنامه نویسان رفسنجانی و دانشجویانی است که در دانشگاه های شهرستان تحصیل کرده اند چرا که ما استعداد های خوبی در شهرستان داریم که کمتر به آن ها توجه می شود. به همین دلیل اکثر اعضای تیم توسعه دهنده از بین برنامه نویسان رفسنجانی و دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) انتخاب شده اند.

 

از نحوه راه اندازی واسط کالا برامیان بگویید.

یک سال قبل ایده مطرح شد و چندماهی زمان، صرف مطالعه جامعه هدف و بازار شد. سپس کار تولید  و توسعه نرم افزار با تیمی که در خصوص اعضایش خدمتتان توضیح دادم شروع شد،

ما در هر گام از توسعه نرم افزار بازخوردهای مردم را دریافت می کنیم و متناسب با نیازها و مشکلات مردم در خرید و فروش و همچنین استفاده از سایر نرم افزارها روند توسعه را ادامه می دهیم.

به صورت رسمی واسط کالا از فروردین ۹۷ وارد فضای کسب و کار شد.

فکر میکنید استارتاپ های دیجیتال در رفسنجان جواب میدهند؟

بله، ببینید واقعیت این است که هم استعداد های خوبی در شهرستان داریم و هم مردمی داریم که از محصولات خوب و ایده های بکر استقبال می کنند. این را بنده در طی ۱۰ سالی که در فضای توسعه نرم افزارها حضور دارم بارها تجربه کرده ام.

البته کمی هم نیاز به تلاش و مطالعه بیشتر از سوی سرمایه گذاران و توسعه دهنده ها وجود دارد تا بتوانیم استارتاپ هایی متناسب با نیاز کاربر تولید کنیم. معتقدم هست که با افزایش خودباوری در بین جوانان شهرستان و حمایت های بیشتر ارگان ها  و سرمایه گداران بومی تا چند سال دیگر درآمد قابل توجهی از این حوزه عاید شهرستان خواهد شد و رفسنجان نیز یکی از قطب های حوزه فناوری در کشور می شود.

 

خب راه اندازی هر برنامه ای نیازمند هزینه و سرمایه گذار است . از نحوه سرمایه گذاری بگویید.

سرمایه گذار و مدیر عامل پروژه واسط کالا دکتر جباری هستند. ایشان از قدیمی ترین فعالان حوزه دیجیتال در رفسنجان هستنند که سال هاست که در این زمینه مشغول فعالیت بوده و استارتاپ های متعددی را مدیریت میکنند.

آشنایی با این حوزه، تسلط بر اصول تجارت و صبر و حوصله از ویژگی هایی است از ایشان که باعث رشد سریع تر واسط کالا شده است.

 

در پایان اگر صحبتی هست بفرمایید.

همانگونه که می دانید خدمات ثبت آگهی در واسط کالا به صورت رایگان انجام می پذیرد، خواهشم از مردم عزیز این است که با معرفی اپلیکیشن واسط کالا به سایرین به ما و سایر گروه های حوزه فناوری در رفسنجان کمک کنند، نه تنها ما بلکه تمام فعالان این حوزه در رفسنجان شبانه روز در تلاش هستیم تا با تولید محصولات با کیفیت پاسخ مناسبی به اعتماد مردم بدهیم.

اپلیکیشن واسط کالا از طریق سایت رسمی، گوگل پلی و کافه بازار قابل دریافت است و مردم عزیز از هر روش که مایل باشند می توانند آن را نصب کنند.

 

برچسب ها:
رفسنجان واسط کالا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان