تقدیر موکب خاتم الانبیاء رفسنجان از خبرنگاران / عکس

  • شناسه خبر: 149361
تقدیر موکب خاتم الانبیاء رفسنجان از خبرنگاران / عکس

موکب خاتم الانبیاء رفسنجان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار طی مراسمی از خبرنگاران این شهرستان تقدیر بعمل آورد.

خانه » آخرین اخبار » تقدیر موکب خاتم الانبیاء رفسنجان از خبرنگاران / عکس

به گزارش خانه خشتی ، هیات مدیریه ی موکب خاتم الانبیاء رفسنجان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار طی مراسمی که عصر روز شنبه ۲۰ مردادماه در موسسه تحقیقات پسته برگزار شد، از خبرنگاران این شهرستان تقدیر بعمل آورد.

حسین کبریان‌ در این آیین به توانایی های یک خبر نگار پرداخت و شغل خبرنگاری را سخت و حساس خواند.
وی به طور خودمانی نکاتی و نصایحی برای خبرنگاران به شرح زیر ارایه کرد :
خبرنگاری شغل سخت و حساس است و خبرنگاران باید به سمت ترویج اخبار خوب پیش بروند تا در جامعه نشاط و پویائی احساس شود همچنین خبرنگاران مانند پیامبران می توانند جامعه را هدایت کنند.
خبرنگاران اگر رسالت خود را به خوبی اجرا کنند در جامعه هرج و مرج پیش نمیاید، مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی را کمی توانند با خبرنگاران همراهی کنند.
بازگو کردن کم و کاستی ها توسط خبرنگاران گره از مشکلات جامعه می گشاید مسیولین هم می فهمند که کجا مشکل ایجاد شده و درصدد رفع آن بر میایند‌ .
یکی از مشکلات اساسی در جامعه کمبود منابع آب است لذا خبرنگاران می توانند با آوردن یادداشتها و مطالب جالب در مورد مصرف بهینه آب و جلوگیری از اسراف آب مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنند .


در جامعه امروز چیزی که همه آحاد را زجر می دهد شایعه است شایعه مانند ویروسی مخرب است که خبرنگار به عنوان یک متخصص می تواند سره را از ناسره تشخیص دهد و با دریافت اخبار از منابع آگاه در جامعه امید را تزریق کند .
یک خبرنگار با قلم خود می تواند جامعه ای را متزلزل کند یا به کمال برساند و یک خبرنگار باید با صداقت باشد و نباید تحت امر افراد غیر اسلامی قرار گیرد.
ایجاد جو وحدت و همدلی باید از خصوصیات و ویژگیهای یک خبرنگار باشد .
دشمن برای تخریب ایران اسلامی و دیگر کشورها اسلامی عزم خود را جزم کرده لذا حساسیت نسبت به نظام و ولایت و رهبری از مهمترین ویژگیهایی خبرنگار باشد.

ابراهیم انوشه رییس خانه مطبوعات رفسنجان و انار هم در این آیین حرفه خبرنگاری را دشوار خواند و گفت: نوشته ها و یادداشتهای روزنامه نگاران‌ و گفتگوها خبرنگاران برای مردم سند محسوب می شوند‌
ابراهیم انوشه افزود: اخلاق خبرنگاری صرفا راست گفتن و دروغ نگفتن نیست بلکه باید در نوشته هایمان‌ عدالت و بیان حقیقت را رعایت کنیم.
وی بیان کرد: رعایت انصاف مهم است ضمن اینکه خبرنگار که نگاهش بر محور اخلاق است باید در یادداشتها و اخبارش جانب انصاف را رعایت کند تا در جامعه التهاب ایجاد نشود .

به گفته ی علی میربابایی مدیر عامل موکب  خاتم الانبیاء ، خادمین این موکب در اربعین سال گذشته به مدت ۱۲ روز به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه داده است و سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان کمکهای نقدی و غیر نقدی از سوی مردم و خیرین جمع آوری شده است.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان